Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: wel/niet Rs2?

07 jun 2011 8:00

Je vergeet nog een mooie snelle touring
Afbeelding

Ik heb een 3 jaar geleden ook gespeeld met de gedachte voor een RS2, maar durfde een 2.3 geblazen motor tot 300+ pk uit begin 90 niet aan.
Ik ben toen gevallen voor de meer standaard techniek en meer comfortabele 500E. Ook niet de meest goedkope auto gebleken.
Is natuurlijk ook afhankelijk van het aantal km dat je per jaar rijdt.

edit:
Bij mij is het toch wel de optelsom:
aanschaf + onderhoud + verwachtte afschrijving + funfactor = heb ik dat geld er voor over en kan ik dat betalen

07 jun 2011 9:39

Die RS2's zijn nu al zeldzaam! Een mooie kopen: ja. Oprijden: misschien toch maar niet?

07 jun 2011 19:37

Een btje voorgeschiedenis waarom er nog twijfel is onze recente Mercedes G klasse.
De praat was dat dit onverwoestbare auto's waren. Nou bij ons niet. De G heeft ons zeker in een jaar 10.000 euro+ gekost en het einde was nog niet in zicht.

Zekerheid is dat een Rs2 van 20.000 euro of meer?

Ik ken verschillende verhalen over de RS2 en niet alleen bij de TOTMBO maar ook bij mij is de lol er snel af bij zulke hoge reparatie bedragen. Wij kunnen de auto wel betalen maar houden graag ruimte over om ook nog andere dingen te blijven doen. Dit kan ook als we geen probleem auto zouden kopen. Die zekerheid ga ik zeker verder onderzoeken.
Ik blijf de Rs2 een super icoon vinden.

Wij hadden contact met een verkoper van een Rs2 en deze heeft hem pas een jaar op zijn naam staan. Dat zet mij aan het denken :scratch:
Uiteraard zal er wel een A.k.k. plaats vinden bij een evt koop.

07 jun 2011 20:07

Of lekker doorsparen voor een rs4 of rs6........ :mrgreen:
ook lekker snelle stationwagens.

07 jun 2011 20:41

Als je serieus overweegt om een RS2 te kopen, zou ik info vragen op het audiforum (met de gelijknamige link).
Die helpen je meezoeken naar een goede koop, en kunnen zelf ook wat zeggen over ervaringen ermee.
Want schijnt dat er nog veel 'wrakken' tussen zitten, die je een financiƫle nachtmerrie kunnen bezorgen.

Is het nu eigenlijk bedoeld als daily of niet?

07 jun 2011 20:52

Daily.

Ben al op rs meeting geweest en heb info gewonnen bij Giman in Erp.
heb div. site's bezocht en weet dus ook van die wrakken waar je op leeg loopt.
(ook weer een vergelijking met de Porsche)

08 jun 2011 10:36

Je kunt ook wel even bellen met Chris (Motron).
Hij rijdt zelf al jaren in zo'n ding en haalt er af en toe eentje uit Italie voor de verkoop.

09 jun 2011 18:59

ik heb nog geen seconde spijt gehad van de wisseling van 964 naar RS2 :lol:
Maar ooit wil ik er denk ik toch wel weer een 911 of 356 bij :thumleft:

10 jun 2011 3:16

Laat de foto's maar komen fonz :mrgreen:

10 jun 2011 9:02

Afbeelding
:wink:
Plaats een reactie