Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Hoe een 911 te laden op een auto-ambulance of oprijwagen

09 jun 2011 20:01

Bassen schreef:Afbeelding
En met een 356 (en een goede ambulance!) maakt het dan weer niet zoveel uit hoe hij staat ;) (blok is aanzienlijk lichter ;) )

09 jun 2011 21:06

Ok, maar waarom niet altijd goed doen en ook wanneer het niet nodig is gewoon achterwaarts erop :mrgreen:

09 jun 2011 22:08

:thumleft:

Even een rare vraag, maar is het niet zo, dat de druk zoveel mogelijk "op de wielen" van de aanhanger moet liggen. In elk geval niet erachter, maar je moet ook niet teveel druk/gewicht op de trekhaak krijgen toch? En wellicht dat je dat met een 356 juist net andersom (dus met de kont naar achteren) beter voor mekaar krijgt... Van het weekend stond er ook een meneer met een Brian-James, ook vooruit erin ;)

09 jun 2011 22:21

Niet weer die man met die Brian James he... :lol: (zouden we ooit nog eens 'mijn' 964 mee uit Zwitserland gaan halen... :cry: )

Afbeelding

11 jun 2011 9:22

Hehhee, met dat laatste moet je wel uitkijken dat de auto er niet af dondert natuurlijk :cheesy: (gniffel gniffel)
(enne @horn: nee, andere Brian James trailer)

14 jun 2011 12:14

Het is uiteindelijk een oprijwagen geworden, en hij is er als eerste met z'n neus opgegaan. Gelukkig hadden we wat langere houten balken om onder de platen te leggen zodat de hoek met de kont wat kleiner werd, anders was het niet gelukt. Bij de keuring is ie direct op een, omhoog geplaatste, brug gereden, dat ging perfect.

Afbeelding Afbeelding

18 jun 2011 12:39

Ach, vooruit of achteruit erop...muggezifters. Ik heb 'm vorige week gewoon zó naar de garage gebracht :wink: ;

Afbeelding

18 jun 2011 13:31

Met aanhanger is het fysisch een meer ingewikkelde vorm omdat het 2 lichamen zijn die aaneengekoppeld zijn door middel van een scharnierpunt.

Elk van deze twee lichamen heeft zijn eigen draaimoment dat op zich afhankelijk is van de plaats van het zwaartepunt. Dus ongeacht van de plaats van de steunpunten, in dit geval de wielen van de aanhanger. Omdat het een samenspel van inwerkende krachten is, is het belangrijk deze krachten apart te benaderen. Het spreekt voor zich dat het gezamenlijk draaimoment kleiner is als de zwaartepunten van de lichamen dichter bij elkaar liggen.

Ook al heb ik er geen ervaring mee het lijkt me oppurtuun om een porsche, met motor achterin en waarvan de gewichtsverdeling procentueel meer naar achter neigt te gaan,achteruit op een aanhanger te rijden. Zoals hier al eerder werd aangegeven hoe hoger de snelheid hoe groter de kans dat er een slinger effect wordt veroorzaakt.

Mvg,

18 jun 2011 13:42

En als het helemaal niet anders kan :lol: :lol:

http://www.bild.de/auto/auto-news/kleintransporter/hier-parkt-ein-auto-im-auto-18348972.bild.html

18 jun 2011 17:21

http://youtu.be/34QzCFaexBE

21 jun 2011 10:25

Had 'ie eerder op de rem moeten gaan staan?

http://www.dumpert.nl/mediabase/1541161/b4978cac/aanhanger_is_auto_zat.html

21 jun 2011 18:02

Heb mijn 964 destijds opgehaald met een ambulance-aanhanger en gewoon achteruit er opgelierd! (kon ni/wilde ni rijden auto stond ruim 2 jaar stil)

Dit ging gewoon zonder problemen, beetje bij beetje de rij-platen op en bij sturen waar nodig was.
Plaats een reactie