Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?

09 jun 2011 12:11

MAw, niet teveel naar de km stand kijken en des te meer naar de auto zelf...

Voor de verkoopwaarde tzt is een lage km stand een pré, veel mensen geven nog altijd de voorkeur aan een auto met een lage km stand boven een auto met een hoge km stand. Of dat terecht is of niet laat ik graag in het midden. Wat mij betreft is dat een gegeven...

Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?

09 jun 2011 12:33

ach, als je elke dag 1km rijdt...........365km/jaar, als je dan een auto hebt van 15 jaar ooud ...heeft ie nog geen 5500km gedraaid.
Maar of dat goed is.............waar hebben we het in vredesnaam over?
Ik ga altijd op m'n gevoel af bij een auto..............
Koude start goed of niet, rookt de motor, klinkt de motor goed, loopt de motor mooi? enz. enz.
Enfin niet iedereen zal een technische achtergrond hebben en handig genoeg zijn om kleine dingen te doorzien en op te lossen.
Feit blijft dan dat jezelf de keuze moet maken. Je kunt jezelf onmogelijk tegen alles indekken..................Of koop een nieuwe: geen garantie dat je dan geen problemen hebt, maar ze worden in ieder geval opgelost voor je.

Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?

09 jun 2011 15:05

thedutchguy schreef:ach, als je elke dag 1km rijdt...........


.. dat is nog slechter dan stil (laten) staan :idea: :wink:

Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?

09 jun 2011 15:20

...en kost je zowat iedere maand een nieuwe uitlaat. :D

Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?

09 jun 2011 15:53

Stel dat je voor 2 jaar naar het buitenland moet EN je Porsche wilt behouden, hoe conserveer je die dan het beste. En voor de grappenmakers onder ons: ik neem de lsleutels mee :)

Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?

09 jun 2011 16:19

Vacuüm verpakken. :mrgreen:

Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?

09 jun 2011 16:33

Ik zou em niet begraven...
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=14009

Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?

10 jun 2011 7:08

Engelsen geven nogal hoog op over een zgn. "air-cocoon"

Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?

10 jun 2011 20:10

On topic: ik heb pas ergens gelezen dat 1 koude start gelijk staat aan 400 kilometer rijden met warme motor. Ik ben daarom niet bang voor auto's met hoge kilometerstanden, mits er lange afstanden mee gereden zijn en er regelmatig mee is gereden. Je kunt veel opmaken uit de staat van 't interieur (weinig slijtage door in- en uitstappen) en exterieur (snelweg-steenslag is niet erg, veel stadse deukjes en krassen wel). In combinatie met het verloop van kilometerstanden in onderhoudsboekje en/of NAP kun je je een beeld vormen van het gebruik. Of koop er ééntje van een bekende, zodat je weet hoe ermee gereden is.

Regelmatig een verse plas olie + filter is sowieso belangrijk. Ook bij weinig kilometers. Denk aan condensvorming in olie bij luchtkoelers...

Een auto met weinig kilometers is alleen aantrekkelijk als die kilometers lange-afstandskilometers zijn, er regelmatig mee is gereden en als je de auto zelf dito gaat gebruiken.

@Bompa: wat heb je precies op 't oog?

Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?

10 jun 2011 21:30

Bompa akk als het je wat lijkt...

Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?

10 jun 2011 21:42

@Wimpie67; Ik twijfel of een 964 dan wel een 993 (maar dan wel een DIKKE 4S).

IK heb gereden een poormans porsche 924, 911 3.2 daarna een 964 en pas geleden nog even een 997C2 ( was het niet helemaal voor mij) en een 993 heb ik dus eigenlijk nog niet gehad.
Echter met die 3.2 bj. 1986 die toen ik hem van de hand deed toch een km. stand bereikt van ca. 250.000 km zonder al te veel sores!

Dus A. ik heb geen zin in allerlei restauraties en klussen dan valt de 911 3.2 en de 964 n.m.m. af en komt dus B. de 993 in zicht.

Maar ik koop alleen als ie (ijs en ijs koud is :wink: ) het helemaal is en de aanschafprijs is dan niet alles bepalend. :idea:

Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?

10 jun 2011 21:46

@Bully; Holy Melony dat is ook geen verkeerde en zal er een gaan kijken is niet zo ver uit de richting.

Het liefst een "donkere" maar daar laat ik eventueel een mooie P. niet voor staan. :wink:

Merci.

Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?

10 jun 2011 22:21

bully schreef:Bompa akk als het je wat lijkt...


Mooie auto, jammer dat 't een 4WD is...

Op fietsafstand van mijn huis, als je wil kan ik even voor je kijken (als 't droog is :mrgreen: )

Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?

10 jun 2011 22:28

bompa schreef:@Wimpie67; Ik twijfel of een 964 dan wel een 993 (maar dan wel een DIKKE 4S).

IK heb gereden een poormans porsche 924, 911 3.2 daarna een 964 en pas geleden nog even een 997C2 ( was het niet helemaal voor mij) en een 993 heb ik dus eigenlijk nog niet gehad.
Echter met die 3.2 bj. 1986 die toen ik hem van de hand deed toch een km. stand bereikt van ca. 250.000 km zonder al te veel sores!

Dus A. ik heb geen zin in allerlei restauraties en klussen dan valt de 911 3.2 en de 964 n.m.m. af en komt dus B. de 993 in zicht.

Maar ik koop alleen als ie (ijs en ijs koud is :wink: ) het helemaal is en de aanschafprijs is dan niet alles bepalend. :idea:


Al eens een 993 (2)S overwogen? Lijkt me fijner dan 4S. 993 lijkt me sowieso een goede keuze, zelfs zonder S. En wat denk je van een 993 Turbo (S)?

Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?

10 jun 2011 22:33

@Wimpie67; Is oke maar zou je wel op de bicyclette gaan anders menen ze misschien dat je die soms wilt inruilen. :wink:

Komend weekend heb ik zelf geen tijd wordt dan toch pas volgende week.

Ik vraag me wel af hoe het met de eventuele technische modificaties zit :?:
Eerste Lak? Schade verleden? Staat carrosserie?

Dan wel even checken bovenstaande zaken Wimpie. :idea:

993 2 S heeft ie ook dezelfde wide body?????

Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?

10 jun 2011 22:37

Bij Küng staan 2 prachtige 911's; een blauwe 964 en een rode 930 met heel weinig km's (om je aan 't twijfelen te brengen...). Geen koopjes, wel topkwaliteit! http://www.kueng-classics.ch/index2.htm

Ik zal wel ff kijken en checken bij die 964 in Vught en een 993 (2)S heeft ook zo'n lekker dik achterwerk :salut:

Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?

10 jun 2011 22:45

Ik ben niet zo georienteerd op 993 en als de 2S dezelfde dikke derriere heeft als de 4S heeft de 2S mijn voorkeur.

Jammer dat die in Vught een 4WD is maar ziet er n.m.m. toch behoorlijk goed uit op het eerste zicht en kijken kost niets die prijs daar is ook nog wel wat aan te doen. :wink:

Keung Classics prijzen ook nog Swiss Francs! :idea:
Merci.

Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?

13 jun 2011 16:11

Net terug van die 964 in Vught. Zeker een nette onverprutste 964, maar ook weer niet in showroomstaat. Recent aardig wat kosten aan gemaakt (ca. 8k), want 8 jaar stilgestaan. Bij MH en recentelijk bij Schmidt Oss in onderhoud geweest. Niet alle facturen aanwezig.

Verder viel me het volgende op:
- voorklep sluit niet netjes; staat iets te bol en steenslag op kop.
- begin van roestvorming onder voorruitrubber.
- heel kleine roestblaasjes links achter ter hoogte van regengoot net boven motorkap.
- motorkap niet geheel recht links onder en iets roestvorming aan de punt.
- barst in reflectorbalk.
- siliconen insluiting in lak motorkap.
- uitlaat zit scheef.
- tankklepje valt iets te ver naar binnen.
- reflector mistlamp rechts verroest(stuur zit links).
- aantal jaren geleden geheel overgespoten, redelijk uitgevoerd.

Zoals gezegd wat aandachtpuntjes, maar voor het overige een nette auto. Technisch lijkt de boel op orde, maar natuurlijk een AKK doen (suggestie: Paul Geeris). Als je een nette 964 zoekt en je hecht aan een lage km stand (wat dusn weinig zegt over de staat van de motor) dan is deze zeker het bekijken waard, maar houd er rekening mee dat je 'm geheel moet laten overspuiten als je 'm echt in superstaat wilt hebben. Interieur is in nieuwstaat.

Ik stuur de rekening wel :mrgreen:

Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?

13 jun 2011 16:23

bompa schreef:993 2 S heeft ie ook dezelfde wide body?????



Body wel ... maar anders zaken, zoals de remmen, weer niet :idea:

Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?

13 jun 2011 23:25

@Wimpie67;

Vraagprijs ca. 30.000 en met die zaken die jij geconstateerd hebt komt er toch een en ander bij!
Geheel overspuiten is geen optie voor mij! A. Mijn jongste zoon moet die auto optisch in topstaat gaan brengen en ik weet nu al met die zaken die jij vernoemd dat hij daar niet aan begint dus moet ik hiermee te veld en dan tel maar uit je winst. :scratch:
Ik denk dat ik voor een mooie 9932S of 9934S ga "shoppen" :salut: (Staan mooie op Mobil de.)

Merci voor het bekijken van de auto ik begrijp wel dat je zoiets gerust aan jou over kunt laten!
En wat betreft de rekening als ik in Bois le Duc kom voor mijn "Uitjes" zit ik nogal eens met mijn maten uit die omgeving daar in het "Bosschenaartje" doe een Porsche petje op dan maken we die rekening even vlak. :wink:

Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?

13 jun 2011 23:26

Olaf schreef:
bompa schreef:993 2 S heeft ie ook dezelfde wide body?????



Body wel ... maar anders zaken, zoals de remmen, weer niet :idea:



@Olaf; Alleen de remmen en welke andere zaken dan als voorbeeld :?:

Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?

13 jun 2011 23:30

Interieur, aandrijving ... en nog wat andere zaken - die overigens wel tegen meerprijs op de 2S te krijgen waren ;)

Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?

13 jun 2011 23:34

Net verkocht, wel een mooie..klik....

Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?

13 jun 2011 23:46

.. en eentje die belachelijk dik in de opties zit ;)

Re: Voordeel/nadeel hoge c.q. lage km. stand P. 964/993?

13 jun 2011 23:49

bully schreef:Net verkocht, wel een mooie..klik....


Ik ben er inmiddels wel achter dat de prijzen hier hoger liggen als in Duitsland :salut:
Klopt mijn beleving :?:
Plaats een reactie