Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Vergeet je spaarrekening, koester je 924

11 jun 2011 0:08

leander schreef:€32.000 vind ik voor een puntgaaf model met weinig kms niet veel geld. Het is wel een topmodel Porsche die in 1995 behoorlijk wat guldens kostte (ik weet even niet hoeveel precies - als iemand weet > let me know), en rijprestaties heeft waar veel Porsches u tegen zeggen.


Ik snap waar je naartoe wilt maar ik denk dat 32K best veel is voor een wagen die niet veel liefhebbers zagen zitten. Dat neemt niet weg dat het een fantastische rijders wagen is (ondanks zijn vooruitstrevende maar helaas erg zwakke elektronica).

Dat dit in de komende jaren gaat veranderen ben ik met je eens. Zeker de wat exclusievere modellen als een GTS zullen zeker hun waarde behouden en wellicht stijgen.
Desalniettemin vind ik 32K veel geld voor een 928. Zeker in de huidige markt.

Re: Vergeet je spaarrekening, koester je 924

11 jun 2011 9:21

@Delnoy, 32.000€ is een hoop geld en eerlijk gezegd heb ik het ook nog niet gezien. Wel van 22k. Voor 32.000€ zou ik eerder een 930 kopen, alhoewel die voor deze prijs er ook al bijna niet meer zijn :)


Wat denken jullie dat een goede 939 replica oplevert? Origineel kost deze 300.000€.

Re: Vergeet je spaarrekening, koester je 924

11 jun 2011 9:31

32K stond vermeld op pagina 1. Ben het zelf ook nog niet tegen gekomen.

v.w.b. de 939. Apart. Maar om het mooi te noemen :scratch: . Geen idee waar een replica voor gaat. Ik zou er geen geld aan uitgeven.
AfbeeldingAfbeelding

Re: Vergeet je spaarrekening, koester je 924

11 jun 2011 10:13

Deze horen thuis in het Bob de B.-topic :puker:

Re: Vergeet je spaarrekening, koester je 924

11 jun 2011 10:23

Oké, maar ik bedoelde deze :D

924 Carrera GTR Typ 939
Motor: 4-Zylinder-Reihenmotor mit Turboaufladung (Typ: M31/70)
Hubraum: 1984 cm³ (1983,92 cm³)
Bohrung x Hub: 86,5 × 84,4 mm
Leistung bei 1/min: 276 kW (375 PS) bei 6500
Max. Drehmoment bei 1/min: 405 Nm bei 5600

Dit is zooo mooi spul. Maar helaas onbetaalbaar en daarom wel leuk er een replica van te bouwen.

Re: Vergeet je spaarrekening, koester je 924

11 jun 2011 10:28

Afbeelding

Bedoel je deze?

Re: Vergeet je spaarrekening, koester je 924

11 jun 2011 11:17

Oke, dat een 996 GT2 zijn waarde zal behouden kan ik wel in meegaan, maar een 'gewone' 996 betwijfel ik toch echt.Maar goed, de 944 is ook altijd verguisd en je ziet ook dat de interesse voor dit model toeneemt (en dus ook de prijs). We gaan het zien maar ik investeer toch maar niet in een 996...

Re: Vergeet je spaarrekening, koester je 924

11 jun 2011 12:46

Ewout schreef:Afbeelding

Bedoel je deze?


Istie niet mooi? Samen met de 928S en de 550 spyder de mooiste Porsches.

Deze 939 replica staat hoog op mijn lijstje.

Re: Vergeet je spaarrekening, koester je 924

11 jun 2011 12:52

Nou, mooi.......... lijkt me leuk voor Trackdays maar gezien zijn prijs zou dat zonde zijn. Voor zijn looks zou ik 'm i.i.g. niet kopen. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Re: Vergeet je spaarrekening, koester je 924

11 jun 2011 12:55

mbembe schreef:Oke, dat een 996 GT2 zijn waarde zal behouden kan ik wel in meegaan, maar een 'gewone' 996 betwijfel ik toch echt.Maar goed, de 944 is ook altijd verguisd en je ziet ook dat de interesse voor dit model toeneemt (en dus ook de prijs). We gaan het zien maar ik investeer toch maar niet in een 996...


Eigenlijk geef je zelf het antwoord al :mrgreen:

Re: Vergeet je spaarrekening, koester je 924

11 jun 2011 13:49

leander schreef:Het is wel een topmodel Porsche die in 1995 behoorlijk wat guldens kostte (ik weet even niet hoeveel precies - als iemand weet > let me know)


Even nagekeken : in België was de catalogusprijs 3,7 miljoen BEF (= 91.700€) :salut:

Re: Vergeet je spaarrekening, koester je 924

11 jun 2011 14:41

2.2VTEC schreef:
leander schreef:Het is wel een topmodel Porsche die in 1995 behoorlijk wat guldens kostte (ik weet even niet hoeveel precies - als iemand weet > let me know)


Even nagekeken : in België was de catalogusprijs 3,7 miljoen BEF (= 91.700€) :salut:


Ah top. Dankje!

Wat vind je van de 928 GTS?

Re: Vergeet je spaarrekening, koester je 924

11 jun 2011 15:00

leander schreef:Ah top. Dankje!


Graag gedaan!

Even kaderen tov 911 prijzen in 'Belgische Frank' van toen :
Porsche 911 C4 : 3.020.000 BEF = 74.900€
Porsche 911 C2 Cabrio : 3.230.000 BEF = 80.100€
Porsche 911 Turbo = 4.700.000 BEF = 116.500€

als ik het zo bezie (15 jaar inflatie en technologische evolutie meegerekend) zijn Porsches dus eigenlijk goedkoper geworden :wink:

Altijd al een voorliefde gehad voor de 928, de weinige keren dat ik er één kruis met de motor krijgt die steevast een duimpje

Re: Vergeet je spaarrekening, koester je 924

11 jun 2011 22:57

Tja, van de 996 zal het aanbod voorlopig hoog blijven (vanwehe relatief hoge productieaantallen). Als het onderhoud op orde blijft lijkt het mij in elk geval waarschijnlijk, dat de 996 in elk geval op een ondergrens zijn waarde blijft houden, ofwel nu kopen betekent weinig afschrijven. Ik vind de 996 overigens wel minder mooi dan de 997 (m.n. met de spiegeleieren, tot 2001), maar absoluut niet lelijk!
924 zou best wel meer waard kunnen worden, maar idd is verkopen voor ver onder die 8k al geen sinecure momenteel. Overigens is dan een sluitende administratie en weinig kms ook van belang om van eventuele waardestijging te profiteren. Een afgeragd exemplaar zal het ook bij toenemende populariteit van het model niet snel beter gaan doen.

Re: Vergeet je spaarrekening, koester je 924

11 jun 2011 23:40

HV schreef:Tja, van de 996 zal het aanbod voorlopig hoog blijven (vanwehe relatief hoge productieaantallen). Als het onderhoud op orde blijft lijkt het mij in elk geval waarschijnlijk, dat de 996 in elk geval op een ondergrens zijn waarde blijft houden, ofwel nu kopen betekent weinig afschrijven. Ik vind de 996 overigens wel minder mooi dan de 997 (m.n. met de spiegeleieren, tot 2001), maar absoluut niet lelijk!
924 zou best wel meer waard kunnen worden, maar idd is verkopen voor ver onder die 8k al geen sinecure momenteel. Overigens is dan een sluitende administratie en weinig kms ook van belang om van eventuele waardestijging te profiteren. Een afgeragd exemplaar zal het ook bij toenemende populariteit van het model niet snel beter gaan doen.


Leuk artikel in PSL (wel op pagina 13.. 8) ), anyway, goede 924(S) incl. special editions (Le Mans) lijken idd gewoon moeilijk te vinden...en dus klein aanbod en "ïets grotere" vraag geeft een mooie "prijsstijging", what ever this means... :( :( :(

Porsche 996 (cabriolet) is/kan ook gewoon een fijne/lekkere comfortable cruiser zijn...en idd er zijn er genoeg dus geniet ervan... :P :P :P

Re: Vergeet je spaarrekening, koester je 924

12 jun 2011 12:26

erwin996 schreef:
Delnoy schreef:In goede staat moet ‘ie tegenwoordig ca. 8 K opleveren


8K? :shock: Voor 3K hebben verkopers nog veel moeite hun 924 te verkopen, zo blijkt op dit forum..


Maar ook de staat van de auto blijft belangrijk.

Re: Vergeet je spaarrekening, koester je 924

12 jun 2011 14:33

Tja.
Toch al een 996 cabrio kunnen vinden voor € 9.500 !!! Daar is lekker op afgeschreven....pfff
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vjqp2wilpqih
Is mijn S2-tje met een taxatiewaarde van rond 12k zelfs meer waard. Waar moet dat heen!!

Wel mee eens dat je een goede 924/944/928 moet koesteren want ik denk dat die op termijn zeldzamer zijn dan een goede 911 van dezelfde bouwperiode. 924/ 944's zijn toch wat meer een gebruiksauto geweest en wat minder liefhebbersauto. Zodoende zijn er ook meer exemplaren in verkeerde handen gekomen (verwaarloosd en overleden) of gewoon tot de draad opgereden. Een goed exemplaar zal zeker niet in waarde dalen en kan nog wel eens aardig gaan stijgen denk ik. De 996 is ook wel tot bodenprijzen gedaald, maar hoeveel die nog gaan stijgen?? De andere 911 varaianten zijn over het algemeen toch geliefder, dus de 993 en 997 lijken me toch waardevaster. De waardedaling van de 996 geldt denk ik ook voor de 1e generatie boxster. daar heb ik ook al genoeg van gezien voor bedragen onder die van een mooie 944S2 of turbo (die overigens ook meer "bang for your bucks" geven :-)).

Re: Vergeet je spaarrekening, koester je 924

12 jun 2011 16:38

rse schreef:Tja.
Toch al een 996 cabrio kunnen vinden voor € 9.500 !!! Daar is lekker op afgeschreven....pfff
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=vjqp2wilpqih
Is mijn S2-tje met een taxatiewaarde van rond 12k zelfs meer waard. Waar moet dat heen!!


Dit zijn Nigeriaanse oplichters. :salut:

Re: Vergeet je spaarrekening, koester je 924

12 jun 2011 18:29

Volgens mij niet, heeft 30 wagens staan. I.D. Automobile.

Re: Vergeet je spaarrekening, koester je 924

12 jun 2011 22:26

Geloof je het zelf? Ik heb eens wat van zijn auto's bekeken en ze zijn onwaarschijnlijk goedkoop :arrow: lijkt op een oplichter.

Geloof jij het, een 3 jaar oude BMW X6 diesel met 90.000km voor 13.000 euro? Ik niet.

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bjgz3vombpyk

Re: Vergeet je spaarrekening, koester je 924

13 jun 2011 0:03

Stond al in het koopjes topic. Blijkt i.d.d. een oplichter.

Re: Vergeet je spaarrekening, koester je 924

13 jun 2011 10:48

advertentie is ook alweer weg.

Re: Vergeet je spaarrekening, koester je 924

19 jun 2011 23:15

De waarde van een 924 de afgelopen 10 jaar met ruim 421 % gestegen?
Heb de mijne in 1995 voor f 18.000 gekocht (met maar 45.000 km op t tellertje). Zou dan nu bijna € 44.000 opbrengen????? :wink:
In april 2010 getaxeerd op een vervangingswaarde van € 6.000...
Moet toch 's keertje goed gesprek hebben dan met die taxateur :)

Re: Vergeet je spaarrekening, koester je 924

19 jun 2011 23:21

Dan snap je het artikel niet helemaal. :mrgreen:

Re: Vergeet je spaarrekening, koester je 924

21 jun 2011 0:16

Jeetje. Serieus geld fl 18 k in 1995.
Plaats een reactie