Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
23 jun 2011 21:04
Mijn 3.2 heeft dit altijd gehad, maar deze week had mijn 3.0 SC er ook last van! ( ze staan altijd binnen )
23 jun 2011 21:12
Niet zo verwonderlijk, het was buiten nat, er was een temperatuuromslag, dan ligt condensvorming voor de hand.
Standaardoplossing: luchtontvochtiger in de garage plaatsen, ook goed tegen roest.
23 jun 2011 23:49
Mijn 3.2 stond ook altijd binnen, maar had er soms ook last van.
De 993, daar herinner ik me niet van dat deze het had.
Bij de 997 nooit gezien!
Alle in dezelfde garage, omstandigheden dus.
24 jun 2011 0:00
Het vocht sluipt ertussen in dampvorm , zet zich af tegen het glas aan de binnenkant en verdwijnt maar langzaam.
Wil je het snel laten verdwijnen, eventjes met de haardroger erop blazen , en na luttele seconden is de DAMP VERDWENEN
24 jun 2011 0:58
Tip voor Porschers-on-a-budget: Bij de Action zijn ontvochtigers behoorlijk goedkoper!
Altijd goed om in je auto te hebben (ik plaats het standaard in mijn auto's, en het vult zich sneller dan je denkt).
24 jun 2011 6:31
Paul II schreef:Mijn 3.2 stond ook altijd binnen, maar had er soms ook last van.
De 993, daar herinner ik me niet van dat deze het had.
Bij de 997 nooit gezien!
Alle in dezelfde garage, omstandigheden dus.
Volgens mij goed te verklaren. Bij de 3.2 staat het dasboard aan de achterzijde "direct" in contact met de kofferbak, die niet bepaald goed is afgedicht.
Bij de 997 zullen niet alleen de dashboardinstrumenten beter zijn geïsoleerd maar is volgens mij de kofferbak dermate dicht dat gassen uit de accu met een slangetje naar buiten worden afgevoerd.
24 jun 2011 9:46
MellyPorsche schreef:Tip voor Porschers-on-a-budget: Bij de Action zijn ontvochtigers behoorlijk goedkoper!
Altijd goed om in je auto te hebben (ik plaats het standaard in mijn auto's, en het vult zich sneller dan je denkt).
Nicolò schreef:Bij de 3.2 staat het dasboard aan de achterzijde "direct" in contact met de kofferbak, die niet bepaald goed is afgedicht.
Dus, MellyPorsche, hoewel ik ook zo'n ontvochtiger heb is dat alleen goed om het interieur droog te houden. De vocht van de metertjes komt ergens anders vandaan en ik denk dat Nicolò het wat dat betreft bij het juiste eind heeft. Ik heb er namelijk ook last van in mijn SC. En als ik het zo lees op het PF dan hebben heel veel impact-bumper 911-en er last van. Heeft verder geen invloed op de werking dacht ik.
24 jun 2011 9:50
Het ging er mij eerlijk gezegd even niet om of er iemand gelijk heeft of niet

ik plaats altijd zo'n ding, that's all... in de P zal ik er inderdaad eens over nadenken om die zowel in het interieur als in de kofferbak te plaatsen
24 jun 2011 10:26
Daar ging het mij ook niet om, sorry als dat zo overkwam. Het ging mij er om dat er wellicht een verkeerde conclusie getrokken werd.
Over de ontvochtiger in de kofferbak: lijkt me niet onverstandig maar ik ken mezelf. Die in het interieur kan ik niet vergeten, maar die in het vooronder wel. En zoals je zelf al aangaf, die dingen kunnen behoorlijk vol met water staan. 1 bochtje of een keertje hard remmen...
24 jun 2011 10:28
Dat is wel waar... en die rommel wil je niet 'morsen' in je auto, bah!
24 jun 2011 13:21
Mel, daarom ook 3 van
deze erin
24 jun 2011 14:14
Bully, bedankt voor de tip

Die had ik gemist.
24 jun 2011 17:11
Goh, plaatje wel gezien, gelezen over de Gamma maar ik heb dus net niet goed genoeg gelezen

Hoe zijn de ervaringen met die zakjes?
24 jun 2011 18:00
Goed, anders zet ik de link er niet neer
24 jun 2011 18:08
Top bully! bedankt
24 jun 2011 19:38
Als aanvulling; sinds de start van dit topic heb ik drie zakjes Pingi in de auto liggen...
één binnenin - in stilstand boven de tellers op het dashboard en terwijl ik rij ergens op de achterstoelen.
de twee anderen standaard in de kofferbak...
Aan de mate van verkleuring kun je zien hoe 'vol' ze zitten. Het blijkt dat de twee in de kofferruimte meer vocht aantrekken dan degene binnenin!
24 jun 2011 19:52
Luchtontvochtiger ín de 3.2 is echt niet nodig.
Een elektrische luchtontvochtiger in de garage plaatsen, slangetje naar buiten, instellen op 55% en aan laten staan.
Nóóit meer condens op de metertjes!
24 jun 2011 20:25
Stimpy911 schreef:MellyPorsche schreef:Tip voor Porschers-on-a-budget: Bij de Action zijn ontvochtigers behoorlijk goedkoper!
Altijd goed om in je auto te hebben (ik plaats het standaard in mijn auto's, en het vult zich sneller dan je denkt).
Nicolò schreef:Bij de 3.2 staat het dasboard aan de achterzijde "direct" in contact met de kofferbak, die niet bepaald goed is afgedicht.
Dus, MellyPorsche, hoewel ik ook zo'n ontvochtiger heb is dat alleen goed om het interieur droog te houden. De vocht van de metertjes komt ergens anders vandaan en ik denk dat Nicolò het wat dat betreft bij het juiste eind heeft. Ik heb er namelijk ook last van in mijn SC. En als ik het zo lees op het PF dan hebben heel veel impact-bumper 911-en er last van. Heeft verder geen invloed op de werking dacht ik.
bij mijn 2.2 S van ´71 kwam het ook voor!

( heeft geen impact-bumper! )
24 jun 2011 20:40
Het komt niet door de impact-bumper maar door de constructie van kofferbak-dashboard, dus natuurlijk heeft pre-impact er ook last van.
24 jun 2011 21:01
ach so. dus niet van de bumperts.
24 jun 2011 21:56
Ja, duh....
Ik had alleen de indruk dat alleen de P's tussen 1974 en 1989 er last van hadden, los van de theorie over hoe het komt. Maar het klinkt logisch dat de pré's het ook hebben. Minder waarschijnlijk lijkt het me dat de post-impactbumpers er last van hebben, of toch?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.