Ondanks mijn voorkeur voor Schumacher, Vettel en Hamilton (in deze volgorde) vond ik het geweldig knap van Button en heeft hij voor de spanning gezorgd in het laatste deel
Jammer dat we door onze vakantie in Turkije en de bijbehorende terugvlucht alleen de start van deze race hebben gezien. Aan de reacties te zien en te horen hebben we veel gemist. Mooi dat Button heeft gewonnen, maar voor de spanning in het kampioenschap had Vettel moeten uitvallen.
Afgaande op de vorige race en de vrije trainingen van gisteren en vandaag lijkt het erop dat de Ferrari's het gat naar de Red Bull's aan het dichten zijn. Hopelijk weer een spannende race morgen.
dannyl schreef:Jammer dat de bak van webber kapot ging , anders denk ik niet dat die zoutkin 2e was geworden
Hierbij wat werkelijk gebeurd is: Tegen het einde had Webber wat problemen met zijn versnellingsbak, hij had genoeg voorsprong waardoor zijn 3de plek niet in gevaar kwam. Voor die tijd is hij ingehaald door Alonso op de baan en ook ging Webber in de fout bij zijn laatste pitstop toen hij naar binnen ging, bovendien moest hij meer rondjes op de harde banden rijden.
Webber vindt zelf dat dit zijn beste race was en dat is toch bijzonder; vanaf de start wordt hij zoekgereden door zijn teamgenoot met dezelfde auto en wordt ingehaald door een Ferrari die duidelijk de mindere is qua wegligging.
Gert schreef:(...)vanaf de start wordt hij zoekgereden door zijn teamgenoot met dezelfde auto en wordt ingehaald door een Ferrari die duidelijk de mindere is qua wegligging.
tot aan het probleem met de bak zat ie continue binnen 5 seconden van vettel en dat noem jij zoekrijden....?
Het enige wat ik niet begreep is dat ie na de eerste (goed gelukte) 'undercut' voor de pitstop waar ie naar 'medium' banden moest, eerder dan Alonso de pit in gaat? Je weet dat je dan per rondje verliest op je tegenstanden met 'softties'....
alles is wel gezegd over deze race....een nieuw record met 24 auto's die de finnish halen, maar dat is niet zo gek natuurlijk als er 0 actie is volgende keer beter....
Gert schreef:Gelukkig was er afgelopen weekend meer dan genoeg spektakel bij de 24 uurs race op de Nordschleife.
In die crash zit al meer spektakel dan de hele Formule 1 race van Valencia. Dit circuit staat erom bekend slaapverwekkende races in de F1 op te leveren, maar ik had de hoop dat het dit jaar beter zou zijn met de KERS en DRS..... In de GP2 was er overigens wel genoeg te genieten.....