Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
18 jun 2011 14:08
Ik dacht al even dat ik oud werd.... dank Erwin!
@Frits77; zou kunnen, ik ke je budget niet. zijn i.d.d. nog maar net op de markt maar heb ze al gezien rond de 30K (is dan wel amerikaanse uitvoering) maar nogmaals de Touareg vond ik echt een lekkere bak maar ken allen de diesel en die is top!
succes!!
07 jul 2011 10:18
Lijkt er op dat het toch een Touareg gaat worden, 2.5tdi. Willen wel onaf. keuring laten uitvoeren, vooral omdat de voorkant nul, nul steenslag heeft ook op de lampen niet. Verkopers (all cars) weten het niet.
Is Gimann een goede zaak om dat te doen? Ik lees dat ie af en toe aanbevolen wordt hier.
07 jul 2011 17:55
Een 2.5TDI is een lekkere motor

....
geef eens een link van de auto... kan ik even meekijken
07 jul 2011 18:44
Om toch een beetje 'on topic' van dit forum te blijven, koop een Cayenne
daar kan een Touareg of X5 echt niet tegenop en het vorige model begint qua prijs ook al interessant(er) te worden!
07 jul 2011 19:10
omdat het een Porsche is? Of vind je een KN echt de beste optie voor een gebruikte SUF?
07 jul 2011 20:09
Probeer ze alledrie maar eens zou ik zeggen, dan weet je precies wat ik bedoel
07 jul 2011 20:52
neuh, geen behoefte aan. ben niet zo van de SUV. Vroeg het me alleen af. Het is natuurlijk een Porscheforum, vandaar mijn vraag. Heb met alledrie geen ervaring. Heb een paar keer meegereden met een KN turbo (een monster!) en een X5 4.0 (ging ook hard).
07 jul 2011 20:57
ja ff voor de duidelijkheid: de Cayenne en de X5 zijn beiden wel van een ander kaliber dan een Touareg en een X5 is zeker niet verkeerd. toch vind ik de Cayenne een nog betere rij-ervaring (zeker de Turbo!)
07 jul 2011 21:08
Sorry hoor, maar de V10 Touareg is een van de fijnste reis auto's waar ik ooit in gereden heb. En dat zijn er al veel geweest, ook zijn veel onderdelen van een Touareg gelijk aan de die van een Cayenne.
Ik zou niet voor de 2.5 gaan maar dan even verder kijken voor een 3.0, deze motor is een stuk fijner voor toch zo'n zware auto.
07 jul 2011 21:10
Frits77 schreef:Lijkt er op dat het toch een Touareg gaat worden, 2.5tdi.
Zelf als passagier meegereden met een TRG 2.5 R5 TDI en een 3.0 V6TDi: ik vond de 2.5 in tegenstelling tot de zijdezachte 3.0 V6 allesbehalve een gecultiveerde motor voor zo'n dure auto (nieuwprijs). Verklaar me nader : klinkt rauw, ronkt onaangenaam, is ronduit traag icm automaat. Wel een aangename auto om in te zitten en picco bello afgewerkt.
Gezien die oudere Touaregs tweedehands toch niet voor een prikje verkocht worden zou ik je toch vragen een uitgebreide proefrit te maken voor je de knoop doorhakt
08 jul 2011 9:10
tja, de reden voor de 2.5 ipv de 3.0 is natuurlijk niet dat de 2.5 beter of fijner is. Maar dus eerder kwestie van budget.
08 jul 2011 13:55
Als je een beperkt budget hebt en zo'n zware slurpert wil gaan rijden zou ik er nog maar eens een nachtje over slapen.
En verbruik?, kan zijn dat een iets zwaardere motor zelfs zuiniger is ivm hoge gewicht van de auto.
08 jul 2011 14:41
Frits,
Ik zou dan toch iets verder zoeken, zag vorige week een 2006 3.0 voor 19k staan en deze had 165k gereden en zag er ook nog goed uit en was vol gepakt. Was van iemand welke deze auto prive had gekocht en zakelijk was gaan rijden. Denk dat vele hem gaan volgen de komende jaren.
Weet niet of je iets gaat inruilen, indien niet, zou import uit DE ook een oplossing kunnen zijn.
08 jul 2011 14:47
De 3.0 zie ik nu pas vanaf 22 ongeveer met heeel veel kms. Wel iets om in de gaten te houden.
Frits77 schreef:tja, de reden voor de 2.5 ipv de 3.0 is natuurlijk niet dat de 2.5 beter of fijner is. Maar dus eerder kwestie van budget.
Snap wat je bedoelt maar over het variabele deel vd totale kosten is al goed nagedacht / rekening mee gehouden.
11 jul 2011 10:49
Thanks voor de tip!
11 jul 2011 13:39
@frits; Ik zou ook zeker voor de 3.0 V6 gaan. ik vond de 2,5 TDI echt te rouw en basic. ik zie ook diverse rond/onder de 20K ik denk dat je later spijt krijgt als je toch een 2,5 koopt. beter even paar centjes meer betalen. mijn 3.0 V6 had ik getuned en dat reed echt geweldig dus ik zou nog even goed nadenken.......
16 jul 2011 2:44
Ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen... heb ook gereden met een V6 maar uit eindelijk is mijn/onze keuze gevallen voor de R5 waarom?
De R5 die wij hebben is van de laatste serie van de 2.5TDI's, iets meer vermogen onderin bij de lage toeren en rauw in geluid

De laatste serie 2.5tdi's (R5's) zijn extra geisoleerd ed. en verholpen door andere multiriemen en olie!
De 1e V6'en hebben last van de welbekende nokkenas probleem (wat ook het probleem was van de V6 TDI's Passat).... het zegt verder niets! Je kunt ook een goede auto hebben... en ieder blok heeft zo zijn problemen zie ook bij porsche -> gevoelige IMS Lager ed.
Het is geen scheurijzer, dat moet ik toegeven...maar daar hebben we de P uiteraard voor...
In mijn situatie moet de DD gewoon betrouwbaar zijn, kunnen trekken (en dat kunnen ze, de Touaregs wel te verstaan) en fijn rijden. afgelopen week de APK door gehaald bij Pon en de auto ging er glansrijk doorheen..... kosten 19 euro!
Moet wel eerlijk zeggen dat de volgende SUV een Audi Q7, ML of RR-sport wordt (diesel).... waarom? ik/wij rijden nu inmiddels al 10 jaar VW prive en het wordt tijd voor iets anders
17 jul 2011 20:08
Met een RR zou ik oppassen. Ondertussen nog geen Touareg gekocht. Binnenkort proefrit met de V6. Benieuwd hoe groot we het vershil ervaren.
29 jul 2011 9:35
Neverendeing story continues....Hebben nu een X5 3.0D uit 2005 op het oog met 168 d km.
Dealer onderhouden. Staat ook nog een Touareg. Mss dit weekend ff bekijken. Geen bovag zo te zien dus da's nog wel een punt.
Laatst bijgewerkt door
Frits77 op 29 jul 2011 14:51, in totaal 1 keer bewerkt.
29 jul 2011 9:47
mooie bak. AKK doen bij de BMW dealer en dan zou wel of niet bovag mij minder kunnen boeien (garantie kun je ook afstemmen zonder bovag, alleen moet alles goed op papier komen te staan)..
Succes!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.