13 jul 2011 21:48
14 jul 2011 15:47
lindemans schreef:Ik heb liever een auto met gebruikssporen dan een 20 jaar oude die te hard staat te glimmen van de nieuwe lak.
(over) spuiten is voor mij geen issue maar alleen als ik verdraaid goed weet hoe het is gedaan. Het voorbewerken is zeer tijdrovend en als dat niet goed gebeurt kun je het m.i. maar beter laten.
Ik vind een auto met zichtbaar bijgewerkte plekjes zelfs te prefereren boven een volledig overgespoten auto. Maar dat is persoonlijk.
14 jul 2011 15:53
Toon schreef:er zijn ook legio nieuwe auto's die in de showroom staan die al geen eerste lak meer hebben omdat ze transportschade hebben opgelopen en dus bijgespoten zijn ....
dus eerste lak is soms moeilijk te bepalen - behalve met een lakdiktemeter natuurlijk.
Bijna elke auto van een jaar of 10 oud heeft wel eens een deukje/krasje of een kleine beschadiging opgelopen.
het gaat erom hoe dat is gerepareerd: goed of goedkoop afhankelijk wat de eigenaar met de auto van plan was of kon betalen ....
14 jul 2011 15:54
14 jul 2011 15:59
14 jul 2011 16:49
14 jul 2011 17:52
19 jul 2011 18:01
erwin996 schreef:Stiekem vraagt erwin996 zich af of een overgespoten deel werkelijk dezelfde lakkwaliteit en roestbestendigheid heeft als delen die in de Porsche fabriek zijn gespoten. Is het spuit- en droogprocedé exact hetzelfde? Ik betwijfel het enigszins. Heb wel eens gelezen dat Porsches in de fabriek op hogere temperaturen worden gedroogd. Of zo iets
Zodra de lak wordt overgespoten, verliest deze zijn hardheid vanuit de fabriek. Af-fabriek lakken worden onder extreem hoge temperaturen voorbereid, dit proces kan een spuiter niet evenaren.
19 jul 2011 18:13
19 jul 2011 19:13