Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
07 jul 2011 22:20
Olaf,
Niet geheel correct, vanaf 10 jaar kun je je auto verzekeren als Young one, zonder bonus malus. Wel minimaal 5 jaar schadevrij hebben gereden en minimaal 30 jaar ( uitzonderingen zijn echter mogelijk).
Voor wat betreft de personen die in de risicoklasse vallen tot 24 jaar is het voor een normale premie bijna niet mogelijk om een 944 of 928 te verzekeren, hoogstens WA en dan voor de hoofdprijs.
als eerste auto te verzekeren, 2e auto is dus niet noodzakelijk.
07 jul 2011 22:54
en een 924 kan dat wel een beetje normaal ergens via jouw?
WA+ 20.000km per jaar.
20 jaar?
bij veel heb je het merk tegen en net te veel vermogen voor m`n leeftijd.
07 jul 2011 23:12
Klopt,
heb laatst nog een hele discussie moeten voeren om een 23 jarige met een 924 verzekerd te krijgen. Een 924 is echter niet zo'n groot probleem.
20 jaar uitgaande van 1 schadevrij jaar kost je ongeveer 65€ per maand voor WA beperkt casco met 20.000 km per jaar.
08 jul 2011 4:24
Jos Targa schreef:Niet geheel correct, vanaf 10 jaar kun je je auto verzekeren als Young one, zonder bonus malus.
... en hoe zit het bij zo'n polis met het jaar-kilometrage ?
08 jul 2011 8:21
En daar heb jij weer een punt
09 jul 2011 16:02
Hier inmiddels al 8 jaar eigenaar van een mooie 944 turbo, fantastische rijdersauto, die ik nog steeds niet kwijt wil ondanks mijn reeds 4 jaar geleden aangeschafte 964.. zegt wel iets denk ik.. De kosten vallen in mijn geval erg mee.. miss ook omdat ik hem als 3e auto gebuik.. maar een distributieriem met wat randzaakjes kost je wel gauw 1000 euro.. beurtjes evenzo.. maar verder is er redelijk eenvoudig vrij veel zelf aan te doen.. als ik een gemiddelde moet nemen denk ik dat ik er ongeveer per jaar naast de belasting en verzekering (waarvan ik het bedrag voor jou niet kan beoordelen) zo`n 750 euro per jaar aan onderhoud kwijt was... en dan doe ik de `simpele` dingen zelf.. en een gewone 944 is in principe goedkoper
10 jul 2011 20:36
Ik heb voor thuis redelijk wat 924 en 944's gehad en eigenlijk weinig problemen mee gehad ondanks de vaak hoge km standen van de 944's. Op de distributie (rot werkje maar wel zelf te doen) en de zekeringenkast (vocht en relais) zijn ze best bullit proof. Verder is de grote voorraad gebruikte onderdelen een grote pre. Ook de gewichtsverdeling maakt het gewoon wel een fijne auto om mee te rijden. Zoek er wel 1 met stuurbekrachtiging .....
11 jul 2011 12:49
Even terugkomen op de originele vraag:
Of je wordt vanzelf van A-techneut een Techneut..... of erg arm....
11 jul 2011 12:56
Okay, duidelijk dank voor de reacties! Die Turbo/3.0 liter zijn redelijk duur, maar ik zie t.z.t. wel;).
Edit: hoeveel kost een goede 944 Turbo of 3.0 liter S2 ongeveer? Ik zie bij dealers rond de 8 a 9000 staan. Is dat ongeveer het bedrag wat ik daaraan kwijt zou zijn?
11 jul 2011 16:40
maverick9898 schreef:Okay, duidelijk dank voor de reacties! Die Turbo/3.0 liter zijn redelijk duur, maar ik zie t.z.t. wel;).
Edit: hoeveel kost een goede 944 Turbo of 3.0 liter S2 ongeveer? Ik zie bij dealers rond de 8 a 9000 staan. Is dat ongeveer het bedrag wat ik daaraan kwijt zou zijn?
mijn S2 mag voor 6995 weg ivm aanschaf van een 928.
is in zeer goede staat van onderhoud.
http://link.marktplaats.nl/435777821
11 jul 2011 16:45
Jos Targa schreef: vanaf 10 jaar kun je je auto verzekeren als Young one,
jeugdsentiment
12 jul 2011 9:23
@ruud jansen: dank voor het aanbod, maar ik ga nu nog niet over tot aanschaf;). Desalniettemin een mooie Porsche, voor een mooie prijs.
Is dit een normale prijs voor zo'n auto?
13 jul 2011 20:20
Ik zou het inderdaad ook houden op een 924 of een 944
Heb zelf een 928 S4 gehad en heb hem gekocht, nadat ik al diverse auto's heb opgeknapt en gerestaureerd.
Ben 29 jarige Ir....en moet heel eerlijk zeggen, nooit meer van mijn leven een 928.
Hoe mooi ze ook zijn en wat rijden ze heerlijk als ze functioneren. Maar wat een drama aan die wagen als hij niet loopt.
Ik kan erg veel zelf (ben begonnen aan een 2e sportauto), heb zelfs engelse wagens gehad/gereden en onderhouden.
Ik zou lekker een simpele 924 of 944 pakken. Dan heb je toch de wegligging en de transaxle, maar blijft het wel enigszins betaalbaar.
13 jul 2011 21:41
lsv schreef:Ben 29 jarige Ir....
Staat die Ir..... voor Irrationeel?
14 jul 2011 15:01
jep, absoluut. Irrationeel;-) Anders koop je op die leeftijd geen 928 en een Esprit...
Maar goed, back on topic.
Ik weet wellicht nog een 924 te staan bij familie en kan vragen of hij hem wil verkopen. Voor zover ik weet heeft hij er 2 en heeft nogal een flink wagenpark, dus wellicht mag er eentje wijken.
Groeten, Ruud
14 jul 2011 16:02
hier staat er ineens eentje op de oprit
14 jul 2011 16:27
Lekker Ruud
Maareuhh voorzichtig in de regen he, gaat ie van kwispelen
14 jul 2011 16:33
Mooie kleur!
Zo te zien een keer een upgrade gekregen naar S4 snuitje en S4 achterkant wellicht(?)
Kijk even of je sleeplus nog past voor de zekerheid, die is bij een oud en nieuw type net even anders.
14 jul 2011 16:40
Mooie bak Ruud
14 jul 2011 20:24
Mooie wagen inderdaad!
@lsv: dank voor het aanbod, maar ik hoef geen 924, dan kies ik liever voor de 944. Daarnaast ga ik nu ook nog niet kopen, dus je hoeft ook om die reden niet te vragen;). Wanneer ik bereid ben te kopen, zal ik vast hier wel weer posten of er toevallig eentje in de aanbieding is!
14 jul 2011 20:41
bully schreef:Mooie bak Ruud

tijdens de pekelmaanden gaat deze in een loods onder een hoes.
nog geen spatje roest kunnen ontdekken.en al 31 jaar oud.
18 jul 2011 18:40
ruud janssen schreef:bully schreef:Mooie bak Ruud

tijdens de pekelmaanden gaat deze in een loods onder een hoes.
nog geen spatje roest kunnen ontdekken.en al 31 jaar oud.
Ken mensen die al jaren rijden met hun 928, zomer of winter. En nog steeds moet ik met een loep op zoek naar wat oxidatie..
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.