07 aug 2011 0:57
07 aug 2011 1:01
07 aug 2011 1:06
07 aug 2011 1:27
07 aug 2011 8:53
07 aug 2011 10:50
Flippers schreef: Hebben de PDK modellen overigens allemaal lauch control?
07 aug 2011 11:11
07 aug 2011 12:07
Paul II schreef:PDK heeft als basis de Direct Shift Gearbox
je bedoelt waarschijnlijk de extra programma's, Sport(+)keuzes (software dus) en flippers die een standaard DSG een PDK maken.
07 aug 2011 23:09
08 aug 2011 0:25
Jozef schreef:Eens met Ver boven de 200. Voor dagelijks gebruik is PDK geweldig. Had alleen geen enkel Porsche gevoel bij optrekken van 1 naar 150. Had net zo goed in de trein kunnen zitten met die saaie lineaire versnelling. Voor mij blijft het veel leuker om het zelf te doen met pook en koppeling. Klinkt ook veel beter en je krijgt betere feedback van de auto (en van je bijrijder) als je het niet goed doet. De voldoening (vette grijns) is vele malen groter als je echt zelf goed schakelt. En daar rijd ik Porsche voor.
08 aug 2011 21:39
09 aug 2011 11:57
Joust schreef:Geïnspireerd door jullie discussie ben ik op internet gaan zoeken naar wat achtergronden en heb deze presentatie gevonden. Promotiemateriaal natuurlijk en vooral voer voor techneuten, maar ik vond het interessante achtergrondinfo die ik graag even wil delen.
09 aug 2011 12:35
Apolo2 schreef:Ik krijg wel het gevoel dat ik de 2e versnelling meer moet ontzien (kleine koppeling). In handmatige modus wil ik op lage snelheid wel eens een bocht in de 2 nemen, de bak doet dat zonder problemen omdat hij dan een beperkte slip geeft....gelet de kleine koppeling toch maar niet te veel doen. Zeker ook omdat me dat de zwaarst belaste versnelling lijkt, onder vollast optrekken in de 1 doe ik niet veel wel in de 2.
De center radiator zou zijn vervallen bij PDK...hmmm nieuw voor me, dat ga ik toch even checken. Ik heb er nog niet op gelet maar ik dat de PDK's standaard een 3e hadden. Koppeling open bij bediening rem...ook nieuwe voor me, ik dacht dat hij gewoon beperkte slip had aangezien hij bij rem loslaten meteen gaat kruipen (is het dan zo goed afgestemd op elkaar?).
09 aug 2011 14:28
Paul II schreef:Oliekoeler niet nodig, want alleen warmteontwikkeling bij wegrijden en schakelen.
Kruipt de PDK bij rem los? Kan me dat niet herinneren van een rit; vind het niet fijn.
De M3 met SMG en zelfs een klein smartje heeft dat niet
09 aug 2011 20:37
10 aug 2011 17:47
10 aug 2011 18:10