Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: 904-6 replica

17 aug 2011 16:02

Blijkbaar, zie Duits kenteken...

(Engelandroute)

Re: 904-6 replica

17 aug 2011 17:04

908 is wat mij betreft de mooist gelijnde Porsche ooit. Door de rechtere neus net iets mooier dan een 906 of 910
In vergelijking is de 917 een behoorlijk lompe bak
Staat op de bucket list om er ooit zelf een te bouwen...

Subdriver schreef:Ik begrijp eerlijk gezegd de prijs ook niet als ik die vergelijk met een 550 e.d. Moet de 904 (met of zonder buizenframe) nu echt 2 tot 3 keer zo duur zijn of houdt men de prijs kunstmatig hoog om exclusiever te zijn? Is hij echt zo veel beter gemaakt dan een 550?

Een 550 replica maakt gebruik van een kever voor- en achter as / wielophanging en is redelijk eenvoudig in elkaar te fabrieken
Het buizenframe van bv. een Thunderranch of Beck 904 is behoorlijk wat complexer. Daar komt nog de onafhankelijke wielophanging rondom bij (zowel voor als achter dubbele triangels) en zullen er custom fussee's gemaakt moeten worden
Als je het echt gaat vergelijken, dan lijkt zo'n auto eerder goedkoop en een 550 overpriced

Origineel had de 904 trouwens niet echt een buizenframe chassis, maar eerder een ladder chassis
(niet dat dat de auto van TS minder spectaculair maakt)

Re: 904-6 replica

17 aug 2011 19:32

Zou de TS nog meelezen? Wat is eigenlijk gewicht van zon auto en welke motor ligt er in?

Re: 904-6 replica

17 aug 2011 20:00

Jeroen914 schreef:Origineel had de 904 trouwens niet echt een buizenframe chassis, maar eerder een ladder chassis
(niet dat dat de auto van TS minder spectaculair maakt)


Goed te zien op de restauratiedraadjes van o.a. Canepa (maar die zijn nu weg van de site). Dan maar wat van Freisinger:

Afbeelding

Re: 904-6 replica

17 aug 2011 21:40

Heb de originele 914 een keer in Le Mans zien staan erg mooie auto (een porsche midden motor is natuurlijk altijd goed), volgens mij stond er zo'n replica bij Joop Stolze te koop.

Re: 904-6 replica

17 aug 2011 23:49

Martin & Walker in de UK bouwen een 904 replica met ladderchassis

Afbeelding

Meer plaatjes op hun site http://www.904gts.co.uk/

Re: 904-6 replica

18 aug 2011 0:36

"Complete with all mechanical components except for engine, transmission and ignition systems.


Price 45000 Pounds sterling (plus vat for EC delivery)"

Re: 904-6 replica

18 aug 2011 8:04

Wat kun je toch altijd lekker bij die motor komen op dit soort modellen!
(bougies van mijn 993 moeten ook binnenkort)
Afbeelding

Re: 904-6 replica

18 aug 2011 12:06

Paju schreef:volgens mij stond er zo'n replica bij Joop Stolze te koop.



Yep die heb ik mei persoonlijk bekeken...hij vroeg faaifenzeztiggggg rooooooyjes.... voor een niet echt zeer fraai exemplaar zover ik het in kan zien, wel melde hij dat er een typegoedkeuring aan hing die hier door de RDW geaccepteerd zou worden, iets wat je volgens Joop niet kan krijgen met de Beck import :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Ik heb er geen verstand van....nogmaals persoonlijk vond ik die in de Lier te duur.

Neemt niet weg dat het een bizar en tijdloos ontwerp is....

Re: 904-6 replica

19 aug 2011 0:22

@Speedy356 ... dank voor je uitvoerige toelichting

Re: 904-6 replica

20 sep 2011 11:05

Afgelopen zaterdag gereden in Naarden Vesting met de 904-6 replica.
De Thunderranch replica is nauwkeuriger dan de Beck, zoals bij Stolze te koop stond.
De TR heeft carburateurs, geen injectie en alle delen op de juiste plek. De Beck heeft veel details niet correct, de TR onderdelen zijn zelfs uitwisselbaar met het origineel. Dit is nauwkeurig onderzocht door ons (de eigenaren).
Natuurlijk is het geen geweldige investering, vooral omdat we er 3 jaar !! op gewacht hebben, de ontwikkeling duurde lang.
Wel hebben we ingeschreven voor een fractie van de huidige verkoopprijs.
Als je een historische race auto wil, met bekende betrouwbare techniek, overdekt wil zitten, 2 stoelen, goede balans want middenmotor, kans op wegtoelating, erg snel met >200 pk en 760 Kg. en geen 1 miljoen kan besteden dan is dit wel heel leuk. Bovendien roest hij niet door als je even geen onderhoud pleegt.
Ben helaas geen ITer dus die foto's lukt niet erg. Maar op youtube Naarden Vesting / Petit grand prix / Milglia etc. vind je hem soms in filmpjes en op foto's.

Re: 904-6 replica

20 sep 2011 13:11

Hier een paar foto's van afgelopen zaterdag, geweldig mooie auto! :res:

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Mag ik de hele onfatsoenlijke vraag stellen wat dit nou heeft gekost (bij benadering)?
En heeft deze NL toelating (kenteken)?
Nog genoeg projecten op het moment maar om ooit een 904 in de garage te hebben staan lijkt mij wel wat 8)

Re: 904-6 replica

20 sep 2011 13:26

fantastisch! Wat een gaaf ding. Heb nog een uitnodiging gekregen, maar was in Lelystad voor VCM. Volgend jaar zeker in de agenda zetten!

Re: 904-6 replica

20 sep 2011 13:36

thedutchguy schreef:Wat kun je toch altijd lekker bij die motor komen op dit soort modellen!
(bougies van mijn 993 moeten ook binnenkort)


Vooral die ene bij de stuurbekrachtigingspomp :bang:

Re: 904-6 replica

20 sep 2011 20:18

Semjon schreef:Afbeelding


Wat is het toch een bakbeest zo'n 911 of is dat een vroege cayenne :mrgreen: Mooie verschijning zon 904 :thumleft:

Re: 904-6 replica

21 sep 2011 8:43

molen934 schreef:
thedutchguy schreef:Wat kun je toch altijd lekker bij die motor komen op dit soort modellen!
(bougies van mijn 993 moeten ook binnenkort)


Vooral die ene bij de stuurbekrachtigingspomp :bang:


Idd bijzonder lastig.
Zelf had ik bij mijn 120K beurt een opmerking over de koppeling, deze leek "af en toe" te slippen.
Raar natuurlijk, want deze is of versleten en slipt, of er lekt een keerring en is de plaat vet en de koppeling slipt.

Johan (v.d. Gugten) stelde voor hier naar te kijken door de motor te demonteren, hierdoor won hij redelijk wat tijd aangezien hij dan makkelijk de bougies kon vervangen. Goed voorstel dus.

Bleek achteraf een minimaal zwetende krukaskeerring te zijn, zo weinig dat dit op de plaat kwam maar tijdens het gebruik niet in het frictiemateriaal trok, vandaar de indruk dat de koppeling af en toe slipte.
Gelijk maar een compleet nieuwe koppeling (en uiteraard keerring) laten monteren.

Johan vertelde dat hij bij iedere te vervangen koppeling de bougies gelijk (uiteraard in overleg met de klant) preventief verving.

Re: 904-6 replica

21 sep 2011 9:43

Semjon schreef:
Afbeelding

WAAAAAAAUUW !!! :shock:

Re: 904-6 replica

21 sep 2011 14:24

Meer genieten van een 904?

De combinatie Walter Roehrl en een 904 GTS is meer dan het aanzien waard:

Re: 904-6 replica

21 sep 2011 15:21

Prachtig filmpje. En op 0:54 geweldige "heel-toe" actie. Afbeelding

Re: 904-6 replica

21 sep 2011 15:43

Volgens hem 1 van de moeilijkst te rijden Porsches.

Re: 904-6 replica

21 sep 2011 15:51

Lijkt me één van de mooiste dingen die er zijn..........................ZUCHT :drive:

Re: 904-6 replica

21 sep 2011 17:03

Nine-eleven schreef:De combinatie Walter Roehrl en een 904 GTS is meer dan het aanzien waard:


Prachtig filmpje idd....vanaf 1:55 is te zien dat Porsche er al vroeg bij was met automatische (arco) klimaatregeling

Re: 904-6 replica

23 sep 2011 12:47

Afbeelding

Re: 904-6 replica

23 sep 2011 13:43

Een Alfa Spider van 1965??

Re: 904-6 replica

23 sep 2011 13:53

heel mooi maar ik blijf een "replica" of " kitcar"
het net niet vinden....
Afbeelding
Plaats een reactie