Met Apolo2 en Porsche964 eens dat de soep vast minder heet gegeten wordt als je hem in echt ziet (in een andere kleur zoals zwart

en dat de invloed van VW nog beperkt zal zijn. Denk ook dat de mensen van Porsche die dit soort forums volgen, goed rekening willen blijven houden met de puristen onder haar klanten, waar ik mezelf maar even onder schaar. Mede dankzij hun feedback is de 911 al 47 jaar prachtig doorontwikkeld, maar wel 911 gebleven.
Dus beste Porsche manager: een echte 911:
- heeft ronde koplampen;
- heeft achterste zijruiten waarvan de onderlijn horizontaal is;
- heeft sobere achterlichten die relatief laag geplaatst zijn, anders nemen we wel een Corvette;
- is eenvoudig van vorm, functionaliteit is leidend;
- heeft zichtbare banden (van de zijkant gezien) en niet alleen velgen;
- heeft rechte cijfers in haar klokken (geen trendy cursiefje zoals in de Boxster);
- heeft geen middenconsole (?) maar een vloer met een pook erop (en dan zonder frutsels of knoppen)
- heeft zwarte wijzerplaten;
- heeft oranje clignoteurs;
- heeft een handbak met 6 versnellingen (een geen traploze 12-bak met te veel koppelingen, die via software met tussengasjes laat klinken alsof je zelf goed schakelt, want dan hadden we wel zo'n Datsun GTRXS enz. gekocht), een ook geen 7-bak om Greenpeace te vriend te houden. Mijn vrouw Maria had al aanpassingsproblemen bij de overgang van haar ezel naar de 4-bak in de 356, dus laten we het een beetje overzichtelijk houden.
- heeft een prachtig ECHT motorgeluid dat uit de uitlaat komt!! Ik benadruk dit even omdat jullie misschien nu de volgende aan het ontwerpen zijn met een geluidloze electromotor, en waar je dan via de uitlaten een iPod afspeelt met door deskundigen gecomponeerd Porschegeluid. Zal technisch wel heel knap zijn, maar zo willen we het dus niet.
- heeft een berijder die weet wanneer hij het hele Porscheforum over zich heen gaat krijgen, en wanneer het tijd is om aan het werk te gaan!
Wees gegroet!