Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Invoeren P uit USA als huisraad

08 feb 2011 8:18

We wonen al 5 jaar in de states en we gaan pas na de zomer naar NL, dus komt allemaal goed. Er is geen km eis, al staat er 0 op de teller.

Het zijn alleen de technische aanpassingen die goed voorbereid dienen te worden.

Komt allemaal goed, heb al veel hulp gekregen hier, waarvoor DANK!!

Koert

Re: Invoeren P uit USA als huisraad

08 feb 2011 9:07

yep. en je mag hem in Nederland een jaar niet - officieel - doorverkopen.

Re: Invoeren P uit USA als huisraad

08 feb 2011 15:17

KM stand is wel geen eis maar er moet wel sprake zijn van een gebruikt goed. Dus 0 km is niet acceptabel voor de fiscus, ik heb weleens gelezen dat men 6000 km als richtlijn aanhoudt om aan te nemen dat er inderdaad gebruik van is gemaakt. In mij geval was de Km stand 21000 en 10000 dus geen enkel probleem.

Hans

Re: Invoeren P uit USA als huisraad

22 aug 2011 23:53

Beste Porsche-liefhebbers,

Hier een bericht vanuit Mexico. Ik heb deze discussie met belangstelling gevolgd en het spijt me om de discussie weer op te laaien.. Ik vind zelf dat julli het meest professioneel overkomen over het gebied van auto's importeren dmv huisraad..

Ik verblijf nu al een tijdje in Mexico en ik blijf hier ook nog langer dan een jaar, nu wil ik ook een auto kopen en importeren dmv huisraad, Ik heb een mooie (sorry om het op dit porsche-forum te zetten) Chevrolet Camaro SS op het oog, nu lees ik op het RDW dat de auto aan deze eisen moet voldoen:

1. de personenauto is gebouwd volgens een in een EU-lidstaat geldige typegoedkeuring, of
2. er voor de personenauto een IGC is afgegeven.

Hoe kan ik er achter komen of er aan 1 van deze 2 eisen is voldaan?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten

Steven.

Re: Invoeren P uit USA als huisraad

23 aug 2011 6:45

rdw mailen. :idea:

Re: Invoeren P uit USA als huisraad

23 aug 2011 8:26

Voordat je RDW belt of mailt even het chassisnummer/ VIN-number achterhalen. Aan de hand hiervan kunnen ze als het goed is controleren of er een typegoedkeuring voor de auto NL is. Zoniet, dan moet je in Lelystad een uitgebreidere keuring laten doen van iets meer dan duizend euro ( als er al een typegoedkeuring is, is de keuring zelf ongeveer 250 euro. Ik weet niet meer exact of dit gehaal van toepassing is bij invoer als huisraad, of dat hier ook soepelere eisen waren bij keuring.

Re: Invoeren P uit USA als huisraad

23 aug 2011 9:04

wat ik heb begrepen als invoer rechtstreeks naar NL problemen oplevert (vanwege euro 1,2,3, 4 of 5 klasse of iets dergelijks), dat je hem beter naar Duitsland kan laten vervoeren. daar laten keuren en dan in NL invoeren. deze route schijnt dan ineens wel te kunnen. Wellicht dat iemand van hier deze route beter kent en je hier ook wat over kan melden.

Re: Invoeren P uit USA als huisraad

23 aug 2011 10:05

Volgens mij gelden bij invoer als huisraad simpelere eisen. Ik heb zelf een Boxster als huisraad uit de US ingevoerd en naar dergelijke verklaringen werd niet gevraagd. Moet alleen de zijlampjes voor uitschakelen en een mistachterlicht erin draaien. Bij huisraad invoer wordt eigenlijk een soort APK keuring gedaan, het gaat meer om de veiligheid dan al die andere papierenzaken.

Maar zoals gezegd even bellen met de RDW of een bedrijf die hierin gespecialiseerd is kan je duidelijkheid en zekerheid geven.

Hans

Re: Invoeren P uit USA als huisraad

23 aug 2011 10:40

Krimson schreef:wat ik heb begrepen als invoer rechtstreeks naar NL problemen oplevert (vanwege euro 1,2,3, 4 of 5 klasse of iets dergelijks), dat je hem beter naar Duitsland kan laten vervoeren. daar laten keuren en dan in NL invoeren. deze route schijnt dan ineens wel te kunnen. Wellicht dat iemand van hier deze route beter kent en je hier ook wat over kan melden.

Dit is onzin. De Duitsland route is soms handiger omdat er op een andere manier gekeurd wordt, maar de eisen zijn in principe hetzelfde.

Voor een auto als huisraad invoeren gelden andere regels dan voor een gewone invoer. Het komt er op neer dat een auto als huisraad is gelijkgesteld aan een EU import (bijvoorbeeld uit Duitsland). De auto moet dan gewoon aan de APK eisen voldoen, waarbij de keurmeesters de opdracht hebben soepel te zijn.
Plaats een reactie