Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Re: Zilveren 911 te water

15 aug 2011 21:02

porschefabian schreef:En als de auto nu eens niet economische total loss was gegaan en bassen de gerepareerde auto weer netjes had terug gekregen......
dan was iedereeen weer heel blij voor em geweest...

en als ie em dan weer verkocht zou hebben zou je er niemand over gehoord hebben.... Dan bllaast niet iedereen dat je moet melden dat ie schade heeft gehad enz enz
ben ik zeker van..

ja daar heb je wel een punt

porschefabian schreef:En eeen echte zware waterschade had men niet eens meer gemaakt... compleet kopkje onder dan ..
deze lag net een stukje in de sloot...

maar de motor wel volledig onder water, noem dat maar geen zware schade :scratch:

Re: Zilveren 911 te water

15 aug 2011 21:07

porschefabian schreef:En eeen echte zware waterschade had men niet eens meer gemaakt... compleet kopkje onder dan ..
deze lag net een stukje in de sloot...

maar de motor wel volledig onder water, noem dat maar geen zware schade :scratch:[/quote]

Zie mijn postje hier net boven..jouw post

Re: Zilveren 911 te water

15 aug 2011 21:14

duidelijk :mrgreen:

Re: Zilveren 911 te water

16 aug 2011 20:24

Elferhenkie schreef:@Bassen: Voor meer dan 10 verkocht door Do bedoel je. Je hebt zelf beduidend minder gekregen....


Ik boel te zeggen dat Do waarschijnlijk 10 of meer zelf heeft moeten betalen, meende dat de auto gegund was voor 12 ofzo!

Re: Zilveren 911 te water

16 aug 2011 20:30

bully schreef:Nooit regen gezien en altijd garagegestald :mrgreen:

Auto heeft pas nog een grote beurt gehad en is van binnen en van buiten gewassen :mrgreen:

Re: Zilveren 911 te water

17 aug 2011 10:50

Als de 911 écht goed is opgeknapt, dan valt de vraagprijs best mee toch? ;)
Wie (ver)oordeelt hier nadat hij de 911 in huidige staat goed heeft bekeken? :roll:

Re: Zilveren 911 te water

17 aug 2011 15:03

Nou wat ik bijzonder vind is dat taxatie voor het ongeluk even hoog lag/ligt als de vraagprijs nu :S

Re: Zilveren 911 te water

17 aug 2011 17:15

Do heeft de auto niet rechtstreeks van mij maar via een tussen persoon.

Re: Zilveren 911 te water

23 aug 2011 10:37

Eigenlijk volg ik het probleem niet zo goed . . .

Een Porscherijder raakt van de weg af en komt te water.
Gelukkig goed verzekerd en de verzekering gaat uitkeren, dan heeft de eigenaar 2 mogelijkheden:
1. Behoud van het, met alle respect "wrak" en een aanvullend bedrag met de mogelijkheid de P zelf (of door derden) weer te laten herstellen.
2. Volledige uitkering (al dan niet naar tevredenheid, maar dit is niet de discussie) en op zoek gaan naar een andere Porsche. Het "wrak" gaat dan naar een opkoper.

De opkoper kan vervolgens het "wrak" zelf gaan herstellen of doorverkopen.

Het "wrak" wordt doorverkocht (al dan niet met winst, maar ook dit is niet meer relevant) aan een volgende.

Deze ziet er wel brood in, hersteld de Porsche en biedt deze te koop aan.
What's wrong??

Het enige discutabele in het geheel is het (mogelijke) feit dat deze verkoper de historie verzwijgt.
Het is niet zo dat een potentiele koper onderzoeksplicht heeft, maar iedereen zal hem/haar een AKK aanraden en wellicht is hij/zij gis genoeg om zich van te voren zich in de materie in te lezen, via ons forum bijvoorbeeld.


En misschien moeten wij, maar wellicht is dit niet goed realiseerbaar, een vast topic hebben waar Porsches met een aantoonbare dubieuze "historie" worden vermeld.

Re: Zilveren 911 te water

23 aug 2011 13:21

Helemaal mee eens, er is een hele bedrijfstak die zo zijn brood verdient,en terecht. Er zijn bedrijven die de schadeauto's op een degelijke manier herstellen en er zijn er die maar wat beunen!!
Prijsverschil tussen de 2 alternatieven is groot en daarmee ook het verschil in de latere opbrengst....dus vooral in crisistijd met teruglopende verkopen en opbrengsten zal er snel naar beunen of de Polen route uitgeweken worden. Indien deze auto echter op een degelijke manier hersteld is zie ik het hele probleem niet, ik denk dat de meeste Porsches vroeg of laat wel een tik hebben opgelopen!

Re: Zilveren 911 te water

23 aug 2011 15:20

@Nine-eleven,

Voor de duidelijkheid, dit is/was mijn auto. De verzekering heeft toen de tijd mij niet de gelegenheid gegeven de auto te houden omdat deze total loss zou zijn, nu staat de auto echter gewoon weer te koop en komt de kilometerstand van de auto in de advertentie niet overeen met de werkelijke kilometerstand. De verkoper heb ik ook een aantal vragen gesteld via de mail echter negeert hij mijn mail en dus ja, heb ik er niet zoveel vertrouwen in.

Re: Zilveren 911 te water

23 aug 2011 16:56

Bassen schreef:@Nine-eleven, voor de duidelijkheid, dit is/was mijn auto

Dat heb ik idd uit het topic begrepen.

Bassen schreef:De verzekering heeft toen de tijd mij niet de gelegenheid gegeven de auto te houden omdat deze total loss zou zijn

Misschien is het een (overigens niet zo'n nette) policy van jouw verzekeraar, want het is altijd één van de mogelijkheden. Per slot van rekening is het jouw auto en jij bepaald.

Bassen schreef:... nu staat de auto echter gewoon weer te koop...

Ik begrijp jouw frustratie, het was nu eenmaal jouw Porsche, maar bij dergelijke schades komt de Porsche na verloop van tijd gewoon weer op de weg. Het is voor schadebedrijven, handelaren en figuren met minder correcte bedoelingen nu eenmaal interessant om "dure" sportwagens weer rijdend te maken en te verkopen.

Bassen schreef:... en komt de kilometerstand van de auto in de advertentie niet overeen met de werkelijke kilometerstand. De verkoper heb ik ook een aantal vragen gesteld via de mail echter negeert hij mijn mail en dus ja, heb ik er niet zoveel vertrouwen in.

Als je netjes zou denken, dan zou het kunnen zijn dat de km teller defect was en deze, eventueel met de andere tellers, is vervangen. Een verkopende partij zou dit wel moeten melden natuurlijk.

Het ligt helaas voor de hand dat jouw Porsche in handen van een malafide verkoper/handelaar is terechtgekomen en deze met e.e.a. niet zo nauw neemt.
Ik begrijp jouw frustratie in deze, maar helaas is het wel een gepasseerd station. Het enige wat jij/wij(forum) kunnen doen is een eventuele koper, indien deze zich meld, nader te informeren.

Overigens is een "aangepaste" km teller makkelijk te herkennen, teller uitnemen en:
1. Productiedata vergelijken, het zou n.l. heel toevallig zijn dat een andere teller een gelijke productiedatum heeft.
2. Felsranden bekijken, zijn deze "beschadigd" dan is de teller om wat voor reden dan ook geopend geweest.

Re: Zilveren 911 te water

23 aug 2011 22:30

Als je netjes zou denken, dan zou het kunnen zijn dat de km teller defect was en deze, eventueel met de andere tellers, is vervangen. Een verkopende partij zou dit wel moeten melden natuurlijk.


Ach komaan?
Gelooft er nu echt iemand nog die kilometertellers van die oudjes??
Op magische wijze zijn die allemaal (of bijna allemaal) onder de 200.000 km, en dit voor auto's van 20 of 30 jaar oud?
:roll:

Precies of er wordt alleen echt gereden met de 996'jes?
Sorry, I'm not buying it.

Re: Zilveren 911 te water

24 aug 2011 13:13

Kilometerstanden is natuurlijk een andere zaak, maar kan wel degelijk. Denk dat de meeste oudjes er voor "erbij" zijn, en heel weinig draaien. Ik rij zelf ook op die manier veels te weinig met de P, denk aan krap 10K in drie jaar tijd :oops: , en zal daarin niet de enige zijn.

Re: Zilveren 911 te water

24 aug 2011 13:24

Genoeg oudjes te vinden met km-standen tussen de 200K en 300K.
Dit betekent ongeveer 10 K per jaar en dat komt aardig overeen met mijn eigen km's (10-12K per jaar).
Bij mij zijn het overigens ook alleen hobby kilometers.
Ik ken overigens ook meerdere forummers die minder dan 5 K per jaar rijden dus Jurgen is niet de enige die zich moet schamen :wink:

Re: Zilveren 911 te water

24 aug 2011 13:30

Tilt! schreef:Ach komaan?
Gelooft er nu echt iemand nog die kilometertellers van die oudjes??

Sommige wel. Sommige niet.

Re: Zilveren 911 te water

24 aug 2011 15:30

Je zou voor de gein de gemiddelde km stand van alle in NL te koop staande 997's van 3-5 jaar oud eens moeten uitrekenen en dan over 10 jaar dat nog eens doen voor dan 13-15 jaar oude. Ik denk dat je een mooi Ferris Buellertje zal zien.

Re: Zilveren 911 te water

27 aug 2011 20:56

Het gebeurt vaker :mrgreen: http://www.autoblog.nl/archive/2011/08/27/vriend-rijdt-porsche-911-turbo-de-rivier-in-video

Re: Zilveren 911 te water

27 aug 2011 21:17

..... en dit is ook een PF'er ooit overkomen ;)

Re: Zilveren 911 te water

05 jan 2012 16:02

Ik vind t een beetje een dubbel verhaal.
Halverwege de discussie is er nog hoop op dat de auto niet total loss is en hersteld wordt maar "dat de schattingen al naar de EUR 22k gaan".
De auto is toch economisch totall loss verklaard. Hoe komt dat ? Omdat reparatie tegen een uurtarief van EUR 100 Euro + de kosten van nieuwe onderdelen hoger uit zou vallen dan de waarde in het economische verkeer. Mijn conclusie: eigenaar had m het liefste weer gerepareerd gezien maar dat was niet rendabel. Dus wordt keurig schadeloos gesteld conform polis en taxatie.

Stel nu dat een goede sleutelaar zonder dure overhead en met goede gebruikte onderdelen van DO, de auto weer goed op poten krijgt. Er is toch niks mis mee om een beschadigd voorscherm van 25 jaar oud te vervangen door een strak schadevrij voorscherm van 25 jaar oud ? Dan kan het op zich weer een prima auto zijn die zn geld waard is ? Dat is toch niet anders dan wanneer hij net NIET totall loss zou zijn verklaard ?

Ik heb de hele kop van mijn 3.2 ook geheel gedemonteerd gehad om roest te saneren en het zit er allemaal weer helemaal toppietop op hoor; in eigen vrije tijd en met beperkte investering aan nieuwe / deels gebruikte onderdelen. Met een dik uurtarief + overhead had dat ook nooit rendabel geweest.

Degene die de auto nu heeft staan wordt verweten dat de auto is opgeknapt. Maar elders klaagt Bassen zelf over de verzekeraar dat hij niet de gelegenheid heeft gehad om precies datzelfde te kunnenn doen.

Allemaal de emotie van de auto waar je gek, trots en zuinig op was denk ik.
Een ook mee eens: als ik m net gekocht zou hebben en m dan hier zo in de sloot zou zien liggen, da's niet leuk.

Re: Zilveren 911 te water

05 jan 2012 16:34

Oude koe uit de sloot dus, letterlijk. :mrgreen:

Nog bekend waar ie uiteindelijk naar toe is gegaan?

Re: Zilveren 911 te water

05 jan 2012 16:39

Hier......

Re: Zilveren 911 te water

05 jan 2012 16:39

bijna :wink:

Re: Zilveren 911 te water

05 jan 2012 16:59

Leuke anekdote, om hem te verkopen:

De motor is kurkdroog , lekt dus geen olie, krukaskeerring vervangen, evenals het treklager. Koppelingsset is in 2009 vervangen. De kleur is Meteor Grey, een kleurstelling die niet vaak voorkomt.

Wat een hint! een verkoper met humor! :roll:

Re: Zilveren 911 te water

05 jan 2012 17:15

ja en nu wordt ie herkend aan het nummerbord, maar als dat nou niet het geval was? ik dacht dat als ie total loss was dat de auto dan ook opnieuw ingeschreven moest worden, maw nieuw kenteken?
zou er toch flink de balen van hebben als ik er later achter kwam dat deze P heeft gezwommen :bang:
Plaats een reactie