03 sep 2011 21:36
Paul II schreef:Opvallend om te lezen dat erwin996 merkt dat een hoger oktaan getal een duidelijk positief effect heeft.
Terwijl hij eerder schreef nooit boven de 4.000 /min te komen
04 sep 2011 15:07
04 sep 2011 15:34
erwin996 schreef:Ik heb nu vier keer een volle tank Euro 95 gehad (Shell). Ik haal nooit het uiterste uit mijn motor (kom nooit boven de 4000tpm), dus ik dacht ik ga het eens proberen. Maar met Euro 95 meende ik wel meer trillingen in het gaspedaal te voelen. Nu met Euro 98 (BP) lijken in het gaspedaal veel minder trillingen voelbaar. Herkent iemand dit?Of is het een placebo effect?
04 sep 2011 16:11
04 sep 2011 17:42
04 sep 2011 18:23
04 sep 2011 18:24
04 sep 2011 19:48
erwin996 schreef:Niemand die ook meer trillingen in het gaspedaal voelt met Euro 95?
04 sep 2011 20:20
Paul II schreef:erwin996 schreef:@Zicht_ : optimaal rijdt de P. op 98, NERGENS staat dat het op een hoger RON getal optimaler gaat.
De pingelsensor is bedoeld voor benzine met lager klopgetal (RON), niet voor een hoger
04 sep 2011 21:23
Paul II schreef:erwin996 schreef:Niemand die ook meer trillingen in het gaspedaal voelt met Euro 95?
Het gaspedaal is niet meer een klassiek 'kabel ding', maar een zuiver electrisch verhaal.
Feedback via het pedaal is daarmee ook heel anders, dezelfde trilling moet ook in de rest van de auto te voelen zijn.
04 sep 2011 21:50
06 sep 2011 22:48
06 sep 2011 22:55
07 sep 2011 8:16