Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

17 okt 2004 0:33

brrrrrrr, 4-5 maanden geen Porsche! Moet er niet aandenken !!!! :lol:

17 okt 2004 0:42

In de showroom staan de auto's ook met lege, halfvolle en volle tanks en alles wat daar tussen in zit (ook voor meerdere maanden): NOOIT problemen mee (gehad).
Advies: tank 20% tot 30% gevuld, bandenspanning 1 bar hoger dan normaal en accuklem loshalen.

18 okt 2004 21:32

Zou me niet te druk maken over benzine die slecht wordt. Waar benzine zit kan geen zuurstof zitten en kan je tank niet roesten. Ook al issie van roestvrijstaal toch kan er een vorm van corrosie ontstaan. Lekker volle tank dus en accu losmaken. Beter is het wellicht om er een druppelaar opzetten om de accu fris te houden.

Veeeeel belangrijker is dat met name wiellagers, lagers in het blok, oliekeringen, afdichtrubbers, keringen, pakkingen, zuigerveren, kleppen, kabels, banden, scharnieren, ophanging, remklauwen, etc -zo'n beetje je hele auto- het heel fijn vinden om minimaal 1 keer in de maand even uitgelaten (gesmeerd) te worden. Ook al je leidingen zullen een stuk langer meegaan als zo af en toe de verschillende sappen (benzine, (rem)olie) circuleren. Zo verdrogen je leidingen minder snel en eventuele afzetting of bezinksels krijgen minder kans.
Gr,
Jack

19 okt 2004 21:31

Jack, daarom heet het ook roestvaststaal :wink:

20 okt 2004 11:53

Gewoon blijve rijen :!:

20 okt 2004 12:01

Lou schreef:Gewoon blijve rijen :!:

Ik wou 't niet zeggen ..... :wink:

20 okt 2004 12:05

Olaf schreef:

Precies, ze zijn toch niet van marsepein :?:

20 okt 2004 20:54

Ivo964C2 schreef:
Olaf schreef:

Precies, ze zijn toch niet van marsepein :?:

Nee, marsepein beslaat niet zo van binnen... :wink: en het roest niet... :?

20 okt 2004 20:58

horn schreef:Nee, marsepein beslaat niet zo van binnen... :wink: en het roest niet... :?

Nee, maar net zo slecht voor je gebit als je staat te tandenknarsen omdat je tank doorgeroest is :wink:

accuklem loshalen bij lang parkeren?

06 mei 2005 13:22

Advies: tank 20% tot 30% gevuld, bandenspanning 1 bar hoger dan normaal en accuklem loshalen.[/quote]

Ik vraag me af of ik idd wel gewoon de accu kan losmaken. Dan heb je iig geen alarm meer en de code van he afstandbediening is eraf. :roll:

Re: accuklem loshalen bij lang parkeren?

06 mei 2005 13:38

M. schreef:Ik vraag me af of ik idd wel gewoon de accu kan losmaken. Dan heb je iig geen alarm meer en de code van he afstandbediening is eraf. :roll:

Ja en nee. Alarm heeft wellicht een eigen stroomvoorziening? Code van de afstandsbediening blijft bij mij iig gewoon bewaard. Ook als de accu er een maand af is.

06 mei 2005 15:14

Gewoon de druppellader van meneer P op de accu en klaar is klara :!:

06 mei 2005 15:15

dan moet je wel electriciteit in je garagebox hebben
Plaats een reactie