Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Porsche 356c -> outlaw circuitracer

04 okt 2011 21:49

No even wat foto's van afgelopen zondag voor de liefhebbers :D .
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Re: Porsche 356c -> outlaw circuitracer

04 okt 2011 22:40

Monteer je 4-punts gordels nog even goed
Zoals ze nu zitten werken ze niet...

ennuh... vouwdak???

Re: Porsche 356c -> outlaw circuitracer

04 okt 2011 23:00

Ah, een oplettende kijker. Als je de vierpunts omhebt moeten ze strak zitten. Afgelopen zondag was het prachtig weer en mij te warm om de dingen om te hebben. Maar je hebt gelijk, had ze dus niet om. Yep, er zijn een aantal 356 voorzien van een vouwdak ook wel ragtop genoemd. De oude Volkswagen kevers uit die tijd konden daar ook mee geleverd worden. Voor een outlaw is dat een mooie optie en geeft natuurlijk ook een open gevoel. En nog een voordeel is dat ik de motor nog beter hoor :)

Re: Porsche 356c -> outlaw circuitracer

04 okt 2011 23:22

speedster 356 wb schreef:Hou ik hem wordt het volgend jaar de Mille Miglia en gaan we aan HARC wedstrijden meedoen.


Richard, met deze auto kom je helaas niet in "aanmerking" voor het rijden van de Mille Miglia. Daar is hij helaas te jong voor.

Voor het racen zal je echt serieus moeten investeren in een FIA rolkooi, FIA stoelen, FIA gordels, tankschuim, FIA brandblusinstallatie etc. etc. Ik zou er zelf dan ook meteen een kever crashbox stuurstang in zetten. De spullen die er nu inzitten zullen wel een keur hebben maar als Nederlands coureur mag je er dan weer niet mee rijden.

9 van de 10 keer schrik je je rot van de roest aan de binnenkant van het dak als je de hemel er uit haalt. Die dingen zijn nog in de fabriek met de hand gespoten en de binnenkant van het dak kreeg (begrijpelijk) hooguit 1 laagje.

Overigens jouw "massa schakelaar" moet dan ook van buitenaf bediend kunnen worden dus lekker laten zitten zou ik zeggen.

Probeer eerst eens de juiste olie er in te doen (vaak scheelt dat wel een paar druppels (wij gebruiken daar voor 20W50 castrol Classic voor maar Motul Classic heeft dezelfde specificatie), serieus afstellen (welke carbs zitten er op en zitten er isolatieflensen tussen de carbs en de spruitstukken?) en kijk eens goed naar de verdeler (VJ 10?). Deze zijn 9 van de 10 keer niet goed gangbaar. Ze zijn goed uit elkaar te halen en netjes schoon te maken waarna de vervroeging weer op orde is.

Re: Porsche 356c -> outlaw circuitracer

04 okt 2011 23:28

Het zal achtervolgen worden van de Mille Miglia, gaat ook leuk worden. Ik zal morgen eens met je opmerkingen aan de gang gaan Ronald. De olie die je aangeeft heb ik reeds gehaald dus wie weet.

Re: Porsche 356c -> outlaw circuitracer

04 okt 2011 23:32

Voordat je aan de body begint is dit misschien ook een leuk sleutelhangertje:
http://www.tools.vocor.nl/index.php?ite ... 54&lang=NL

Re: Porsche 356c -> outlaw circuitracer

04 okt 2011 23:48

Dat is inderdaad een leuk apparaat. Had ik moeten hebben bij de aankoop. Ik denk dat dat wel meevalt. Ouderwets gecontroleerd met een magneetje op de bekende plekken.

Re: Porsche 356c -> outlaw circuitracer

05 okt 2011 0:11

speedster 356 wb schreef: Ouderwets gecontroleerd met een magneetje op de bekende plekken.


Grappig ..... ik zie het je doen, alleen dat magneetverhaal is een mythe en werkt alleen als er helemaal geen staal onder de lak aanwezig is.
En ik weet niet wat dan de "bekende plekken" zijn maar die zijn bij een 356 echt overal hoor!

Re: Porsche 356c -> outlaw circuitracer

05 okt 2011 1:13

Mooi speelgoed, 356 blijft geweldig, als ik et kon rijden, zou ik em direct aanschaffen. Wees er zuinig op en enjoy the rides...

Re: Porsche 356c -> outlaw circuitracer

05 okt 2011 12:59

Ik had dan ook een hele grote magneet :D

Re: Porsche 356c -> outlaw circuitracer

05 okt 2011 13:41

Da's dan weer handig... :lol:

Afbeelding

Re: Porsche 356c -> outlaw circuitracer

05 okt 2011 14:34

speedster 356 wb schreef:Ah, een oplettende kijker. Als je de vierpunts omhebt moeten ze strak zitten...

Ik bedoelde eigenlijk wat ik op een van de plaatjes op Marktplaats zag ;)
De gordels moeten tussen de steuntjes van de hoofdsteun door, niet er buiten om (je hebt dan kans om tussen de schoudergordels uit te schieten)

Wat betreft de hoofdstroomschakelaar... Het handigste is om die zo dicht mogelijk bij de accu te monteren en vervolgens 2 trek-kabels aan te leggen: 1 naar binnen zodat de bestuurder erbij kan en 1 aan de buitenkant (meestal aan de bestuurderskant op de paravan)

Re: Porsche 356c -> outlaw circuitracer

05 okt 2011 15:19

Oeps :oops: Er zat een trek kabel aan de buitenkant die heb ik er af gehaald. Nog maar eens nadenken hoe ik het ga doen.

Re: Porsche 356c -> outlaw circuitracer

05 okt 2011 18:48

kan ik je toevallig hier blij mee maken??
Afbeelding

is 12 Volt en origineel VDO, haast niet te vinden... behalve bij mij in de kast :mrgreen:

Re: Porsche 356c -> outlaw circuitracer

05 okt 2011 22:29

de rillingen open over mn rug.... een ragtop in het dak van een C'tje, outlaw ok, maar dit....

en raceaspiraties kan je dan wel vergeten, geen enkele organisator gaat dat toelaten, mocht je willen weten wat en hoe te werk te gaan mag je me altijd bellen

Re: Porsche 356c -> outlaw circuitracer

06 okt 2011 8:36

Jeroen914 schreef:Wat betreft de hoofdstroomschakelaar... Het handigste is om die zo dicht mogelijk bij de accu te monteren en vervolgens 2 trek-kabels aan te leggen: 1 naar binnen zodat de bestuurder erbij kan en 1 aan de buitenkant (meestal aan de bestuurderskant op de paravan)


Die trekkabels kosten een drol bij de bekende leveranciers maar worden over het algemeen gebruikt voor de blusinstallatie (moet ook van binnen en buiten bedienbaar zijn alhoewel ik bijna geneigd ben te zeggen dat een losse blusser voor deze auto misschien ook wel toegestaan is?). Een beetje moeilijk om twee kabelaansluitingen te maken op de sleutel van de hoofdstroomschakelaar dus daarvan plaats je er dan twee in serie. Schakelaar en trekkabels moeten voor baanofficials inderdaad makkelijk toegankelijk zijn en van buitenaf bediend kunnen worden (dus de parafan is inderdaad de logische plaats). Tevens moet de functie duidelijk worden aangegeven met de daarvoor bestemde stickers.
Alle Fia reglementen zijn makkelijk te vinden en te downloaden. Hierin kan je duidelijk lezen waaraan alles moet voldoen.
Een ding weet ik wel .... de knip kan open!

Re: Porsche 356c -> outlaw circuitracer

06 okt 2011 9:14

Cloaca schreef:Ik vind het wel een erg leuke auto....... en ik heb nog een 912 staan die de verkoper in zijn eerste bericht zoekt......
Misschien een dealtje sluiten??...... mits er 100kg Bondo op zit natuurlijk...... :wink:


Kijk Richard,

Deze bedoelde ik....

Afbeelding

Alles nog voor elkaar gekregen gisteren?

Re: Porsche 356c -> outlaw circuitracer

06 okt 2011 21:46

Ja Roy, alles doet het weer. Kan nu in het donker zien wat mijn snelheid is :lol: Vandaag nog een serieuze kijker gehad. Ik hoor morgen hoe en wat. Het bekende nachtje slapen. Kan dus alle kanten opgaan. Dacht ik wel appeltjes groen. Ziet er mooi uit, echt een kleur uit die jaren van 912.
Plaats een reactie