Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

03 mei 2005 19:14

Hé, das nu wel raar wat je daar schrijft. Van Beurden (bij wie ik mijn P gekocht heb) heeft mij juist aanbevolen om af en toe een bus "injector-cleaner" in de tank te kappen. Dus juist om de "troep" wel los te maken.

Het kan misschien zijn dat als je dat de eerste keer doet er nogal wat loskomt en je daardoor dat probleem had. Maar eens ze gereinigd zijn en je af en toe die cleaner gebruikt zou het in principe geen probleem meer mogen geven. Ik gebruik zo'n cleaner na elke 400 liter getankt te hebben.

03 mei 2005 20:03

Ik snap je logica.
Bij mij was er een maand eerder al twee keer op een volle tank zo'n flesje injector clean ingegaan. Dan zou het wel zo'n beetje over moeten zijn... Toch een maand later V-power, weer verstopte injectoren. Sindsdien super 98' erin en nooit meer problemen met starten....
Tja, waarschijnlijk zit er zoveel in dat het niet in een paar keer weg is.
Later hoorde ik van iemand dat alleen dat spul in het paarse flesje goed is, andere produkten waren volgens hem veel te sterk. Kan kloppen.

03 mei 2005 20:19

Werkt wel grondig en snel hè die V-power. :roll: :^:

03 mei 2005 22:01

sev schreef:Bij mij was er een maand eerder al twee keer op een volle tank zo'n flesje injector clean ingegaan..


Doe ik wel anders. Ik doe er een fles in als er pakweg nog een 10-tal liter benzine in de tank zit en rij hem dan quasi leeg. Wel met een goeie warme motor en af en toe eens goed doortrekken. Op die manier worden de injectors het grondigst gereinigd. Nog beter zou zijn dat de tank zou kunnen worden afgekoppeld en dat de motor ff op het pure produkt zou kunnen draaien.

03 mei 2005 23:48

Chris_lbr schreef:Nog beter zou zijn dat de tank zou kunnen worden afgekoppeld en dat de motor ff op het pure produkt zou kunnen draaien.

Nog beter is van je tank een keertje te laten reinigen. Bij een auto van die leeftijd is de kans groot dat er smurrie in zit. Ben je gelijk van de ellende af en weer goed voor 20 jaar...

04 mei 2005 19:17

Tank laten reinigen. Geen gek idee maar hoe doen ze dat eigenlijk ? Moet de tank er dan uit ?

04 mei 2005 20:34

Yep, tank moet eruit en wordt naar een ander bedrijf gebracht. Bij roestvorming aan de binnenkant wordt ie zelfs in 2 geslepen en nadien terug behandeld en aan elkaar gelast.
Mijn tank is alleen gereinigd geweest, geen roest. Wel een hoop smurrie van die 20 jaar.

07 mei 2005 22:48

hmm tja. Je zou kunnen zeggen dat bij jou alle troep weg is en bij bij iedere nieuwe keer er nieuwe troep los komt. Toch laat ik het nu even achterwege. Misschien na 5000 km weer een keertje...

07 mei 2005 23:22

Lou schreef:..... nadien terug behandeld en aan elkaar gelast.

Niet altijd hebben we eerder al opgemerkt. ;) :^:

08 mei 2005 9:10

EriC4C schreef:
Lou schreef:..... nadien terug behandeld en aan elkaar gelast.

Niet altijd hebben we eerder al opgemerkt. ;) :^:

Bij een 3.2 dus, niet bij een 964.........

08 mei 2005 19:39

outletvalve schreef:Barwout, ooit gehoord van placebo ? :wink:
De beste band van de laatste jaren!! :wink: :mrgreen:

08 mei 2005 22:23

Ik draai nog niet zo lang mee in het forum ;), maar wat is Marcel zijn functie bij Shell ?

Verder tank ik voor de Avensis al een poosje V-Power, omdat het op mijn route de goedkoopste is... Ik vind het wel 'verdacht' dat de andere pompen nu ook ineens met een 'betere'/'schonere' brandstof komen. Met mijn peugeotje diesel kon ik zeker geen verschil merken in het verbruik tussen V-Power diesel en de Texaco diesel. De acceleratie voelde wel iets beter aan met V-Power... Waarschijnlijk psychisch 8). Met de toyota heb ik tot nu toe alleen maar V-Power benzine getankt. Tijdens een testje kwam de teller op max. 215 km/h (volgens fabriek max. 200). Of dat nou door V-Power komt of de afwijking van de teller weet ik (nog) niet... Gem. verbruik per tankbeurt komt op +/- 1 op 15km (rustig rijden, veel snelweg).

08 mei 2005 22:29

Marcel is de sterkste man van Shell. :wink:

08 mei 2005 23:58

Aha, hij is boekhouder...
Of koffiejuffrouw...

;)

09 mei 2005 7:08

kweetnie schreef:Ik draai nog niet zo lang mee in het forum ;), maar wat is Marcel zijn functie bij Shell ?


Marcel die jaaaaaren geleden reeds schreef:3. Beroep: Global Procurement Lead bij Shell


kweetnie - die zijn naam eer aan doet - schreef:Aha, hij is boekhouder...
Of koffiejuffrouw...


Als ik jou was zou ik 'de sterkste man' wat letterlijker nemen... :? :wink:

09 mei 2005 9:26

Marcel, (bijna) net zo breed als zijn Targa.. :wink: :wink:

09 mei 2005 19:35

Die kweetnie staat nu in het boekje van Marcel. :wink:

09 mei 2005 19:51

RS-R schreef:Die kweetnie staat nu in het boekje van Marcel. :wink:


Oeps... :wink:

Afbeelding

09 mei 2005 20:04

Leuk brilhaematoom. 8)

09 mei 2005 21:59

RS-R schreef:Leuk brilhaematoom. 8)



is dat dubbele woord waarde?

09 mei 2005 22:05

nee, 2x een blauw oog. :lol:

09 mei 2005 22:45

Dubbele hitwaarde dus. :lol:

09 mei 2005 22:55

inderdaad :evil: :twisted: :x :roll: :wink:

Afbeelding


of was ik nou die andere??, oh nee dat was vorige week nog.....

10 mei 2005 12:09

:lol: :lol: :lol:
Mooi steentje, als souvenir in de handbagage mee naar Uden?

10 mei 2005 13:17

Ach, Photoshoppie :wink: :lol: :^:
Plaats een reactie