Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
17 okt 2011 0:57
Kweet ook niet wat ik hier mee aan moet
Het is een prachtige auto maar net de buurvrouw niet mijn ding
Veel suc6
17 okt 2011 7:37
Ik kan me er dan weer wel iets bij voorstellen ; heerlijke motor en absoluut emotie.
17 okt 2011 8:21
dit is zo jammer...terwijl hij zo goed begon
17 okt 2011 9:39
+1. Aan de andere kant: met een beetje geluk staat er met kerst een C6 te koop (evt ruilen tegen GT3

)
17 okt 2011 13:19
Ruilen?? bijbetalen
17 okt 2011 21:29
Hahaha, de voorspelbare reacties, kan ik me ook wel iets bij voorstellen als je alleen op verhalen afgaat die je hoort
Een paar week geleden had ik dit ook niet gedacht.
Het begon al met een proefrit in een rs4, maar die beviel niet.
De C6 heb ik gereden, en voelt een stuk sterker dan een gt3, wat ik toch steeds als uitgangspunt heb genomen.
In een gt3 heb ik gereden, dus een vergelijk kan dan mooi gemaakt worden.
Motorisch is de C6 zo'n geweldige kick, dat ik de eventuele minpunten voor lief neem.
Het interieur is best goed hoor, dat gehannes op topgear dat het allemaal zo plastic is heb ik geen last van.
Zeker als je uit een 993 komt is een c6 hypermodern, dat sprak me ook wel aan.
De 15.000km die de auto heeft gereden geeft mij wel een lekker gevoel.
Qua wegligging en remmen doet de C6 weinig onder voor de snelle Porsches incl. de 996 gt3.
Een rondje Nordschleife in een C6 of een 996 Gt3 scheelt niet zo veel qua tijd.
18 okt 2011 0:26
Gefeliciteerd met je nieuwe wagen. Vind het eigenlijk toch wel jammer dat een PF'er kiest voor een ander merk dan Porsche maar ok.
Fijne km toegewenst
18 okt 2011 7:12
Mooie auto, zekers. Ik zie alleen geen achterzitjes in deze rode kogel. Ach, wat maakt het mij ook uit.
Ik had dit draadje nog niet eerder gelezen en vind het wel een leuk boek met een verrassend slot. Toch voel ik mij wat teleurgesteld....
Veel plezier met de Corvette
18 okt 2011 10:49
Gefeliciteerd! Hele brute mannenauto. Twee jaar geleden in een zwarte Z06 gestuurd en redelijk onder de indruk van het vermogen. Ben het overigens niet eens met je opmerking over vergelijkbare wegligging met een GT3, maar dat terzijde
Enjoy
18 okt 2011 11:49
Mijn buurman heeft een rode Dodge Viper en ook zonder achterzitjes
Is dit een beetje met elkaar te vergelijken
Wat wel een leuk verhaal is, hij kocht hem jaaaren terug op een veiling en bood net ff meer als de importeur die hem direct winst bood na afloop maar hij wou hem niet kwijt.
Later kreeg hij zo'n goed bod en verkocht hem.
Kwam de auto onlangs weer tegen op een veiling en kocht hem weer terug en heeft nog steeds weinig km's gereden.
18 okt 2011 13:35
ASW schreef:Gefeliciteerd! Hele brute mannenauto. Twee jaar geleden in een zwarte Z06 gestuurd en redelijk onder de indruk van het vermogen. Ben het overigens niet eens met je opmerking over vergelijkbare wegligging met een GT3, maar dat terzijde
Enjoy

Asw,
De 996 gt3 zal idd een betere race auto zijn.
Wat mij opvalt is dat de c6 zowel op het topgear circuit als de Ring niet onder doet voor de 996 gt3.
Qua rem weg wint de c6 alle testen die hij heeft gehad met concurrenten die ook stalen remmen hebben (autovisie), zelfs met een R8 met keramische remmen was niet beter.
Het gaat dan om 0 - 100m.
Maar uiteindelijk heb ik hem niet voor circuit gebruik gekocht, alleen voor het weekend ff leuk rijden met mooi weer.
Ik weet ook nog niet of ik met deze wagen wel het circuit op ga, misschien blijf ik dat toch wel in de e34 m5 doen, moet daarvoor dan alleen wel andere remmen kopen.
18 okt 2011 18:07
Ha Jaap, zag je al even verschijnen op het Corvetteforum. Ik heb al eerder dezelfde move (maar dan C5 convertible ipv C6 coupé) gemaakt en ik heb nog steeds leuke contacten binnen het Porscheforum.
Mooie auto overigens en lekker weinig kilometers. Veel plezier ermee!
18 okt 2011 19:31
Helemaal top en respect!
Zaten er 2 kinderzitjes achterin dan had ik zelf ook al lang in zo'n superbak gereden.
Op Le Mans kennen ze de Corvette ook wel...
18 okt 2011 20:49
jacobt schreef: De 996 gt3 zal idd een betere race auto zijn.
Absoluut , geen twijfel mogelijk
jacobt schreef:Maar uiteindelijk heb ik hem niet voor circuit gebruik gekocht, alleen voor het weekend ff leuk rijden ..........
Om leuk te rijden heb je met een Corvette echt geen circuit nodig
http://www.youtube.com/watch?v=mOw8XEPNJNY
18 okt 2011 21:25
jacobt schreef:ASW schreef:Wat mij opvalt is dat de c6 zowel op het topgear circuit als de Ring niet onder doet voor de 996 gt3.
Dan kunnen ze niet rijden...
18 okt 2011 21:56
Nu lijkt het net alsof ik schreef dat de C6 en GT3 even snel op het circuit zijn en daar wil me graag van distantiëren...
18 okt 2011 23:05
Ben wel benieuwd, dus waar blijven de foto's
19 okt 2011 0:53
jacobt schreef:Wat mij opvalt is dat de c6 zowel op het topgear circuit als de Ring niet onder doet voor de 996 gt3.
Op de Nordschleife scheelt het vijf seconden in het voordeel van de GT3 MKII. Valt niet tegen inderdaad. Veel plezier met je Chevy.
19 okt 2011 1:39

van M3 naar 993 naar C6???

Veel geluk ermee, Jaap, deze roest volgens mij ook niet zo
19 okt 2011 7:51
toch grappig hoe smaken altijd maar weer blijken te verschillen. C6 zal best een brute GT zijn, maar ik word er niet warm van. Een GT3 daarentegen... enfin, jouw auto, jouw foto - enjoy!
19 okt 2011 9:08
Veel plezier ermee.
Mijn keuze zou het ook niet zijn, maar op het Corvetteforum zul je de handjes ongetwijfeld wel op elkaar krijgen
20 okt 2011 11:30
Ik ben benieuwd hoeveel 911 of gt3 rijders al eens een corvette c6 gereden hebben, en de vergelijk kunnen maken op basis van rij ervaring ipv de gelezen stukken waar conclussies uit worden gehaald?
Wie heeft het vergelijk? Hoor graag hoe jullie het verschil ervaren.
20 okt 2011 11:43
Ik heb nog nooit in een Corvette gereden maar wil de jouwe graag eens proberen...
20 okt 2011 13:10
Heb een C4 gehad, dus kan jouw gevoel/beleving enigzins voorstellen, maar de C6 is vele malen beter.
20 okt 2011 13:34
@TS, ik gun jou je nieuwe aanwinst van harte en hoop dat je er veel plezier aan zult beleven.
Rij-eigenschappen geven bij mij niet de doorslag als ik een auto moet kiezen.
Ik heb verder niets met Corvette, overigens ook niet met Ferrari.
Een Nissan GTR schijnt ook goed te rijden, maar ik hoef hem niet.
Vat het niet persoonlijk op