31 aug 2011 0:50
mbembe schreef:dit is pertinent onjuist. het verschil in kabels is nl enorm.
het ligt eraan wat je ervoor uit wil geven natuurlijk (wat is het je waard) maar een luidsprekerkabel van een paar euro is echt geen kwaliteit.
in luistersessies kunnen ze je de verschillen duidelijk laten horen en ook thuis ben ik al een aantal x aan het experimenteren geweest met bekabeling en het verschil is ongelooflijk. dit geldt trouwens ook voor netsnoeren, kabels tussen dockingstation i-pod/cd-speler/platenspeler naar je (voor)versterker. kabels zorgen voor warmte, diepte, kleur en iedere kabel heeft zijn specifieke eigenschap. het verschil tussen een kabel van EUR 150,- p/meter of 350 p/meter is goed hoorbaar, zelfs voor de leek.
of je het belangrijk vind is vers 2. een vriend van mij experimenteert hier erg veel in en heeft bijvoorbeeld een netsnoerkabel voor zijn cd-speler gekocht van 1,5mtr lang van EUR 1200,-. je herkende het geluid niet meer tov zijn vorige kabel.
ikzelf heb 2 jaar terug weer een platenspeler gekocht (jaja ben weer over op platen omdat de geluidsbeleving veel mooier is) en had eerst een kabel van 80cm van EUR 300,- en ik vond het geluid niet top, was niet tevreden. heb nu een kabel van EUR 550,- en dat klinkt goed. de kabel van EUR 1000,- klonk nog beter maar dat vond ik het prijsverschil niet waard. echt, als je niet gelooft dat een kabel zoveel verschil maakt ga dan eens in een audiozaak luisteren en laat ze op dezelfde set wat verschillende bekabeling horen en dan weet je dat ik dit niet verzin. en nog een tip: 2 jaar geleden ook een nieuw audiomeubel gekocht. het lijkt net of ik een nieuwe set heb, alleen zo'n meubel maakt al een wereld van verschil. ik wist niet dat mijn set zo goed kon klinken. het lijken vaak kleine (onzin)aanpassingen maar ik heb uit ervaring geleerd dat de verschillen onmiskenbaar zijn!
31 aug 2011 1:02
Denk het niet hoorDevils son schreef:
Heb jij teveel gezopen ofzo?
Ben je nu aan het trollen?
31 aug 2011 1:59
31 aug 2011 9:52
31 aug 2011 12:41
31 aug 2011 14:46
31 aug 2011 14:53
Franz schreef:Precies, gewoon een no-nonsense kabel voor een acceptabele prijs dus. Welke Bryston heb je DS?
Toen ik in 1992 lid werd van de HVT, en Translator met allerlei interlinks op de markt kwam, heb ik tijdens een introductie-actie een metertje of 20 The White Connection gekocht voor een zacht prijsje. Mijn Elipsons kon ik er mooi mee bi-ampen en ben er nu nog steeds ontzettend tevreden over al staat mijn set grotendeels op zolder ivm dochtertje van drie met ontdekkingsdrang.
31 aug 2011 14:58
de Fiscalist schreef:Ik ga ook maar eens een netsnoer halen voor € 1.000....![]()
Krijg ik daar dan ook de bekabeling bij van de centrale naar mijn huis???
iemand ervaring mee?
Of kan ik beter eerst vragen bij de netbeheerder of mijn stroom uberhaupt wel goed genoeg is om door zo'n elitekabel heen te stromen?
31 aug 2011 15:05
de Fiscalist schreef:Ik ga ook maar eens een netsnoer halen voor € 1.000....![]()
31 aug 2011 15:20
31 aug 2011 15:35
31 aug 2011 15:47
31 aug 2011 15:52
31 aug 2011 16:05
31 aug 2011 16:11
de Fiscalist schreef:
Die twee pinnetjes in de gaatjes, maar waar is de randaarde???
31 aug 2011 17:23
31 aug 2011 17:30
3AE '99 schreef:@Mbembe, ik kan je verhaal beamen, soms zijn het kleine aanpassingen, die overigens helemaal niet duur hoeven zijn, die een 'grote' verbetering teweeg kunnen brengen. Een goed meubel is er ook zo één. Al eens een AHP-zekering geprobeerd in de meterkast i.p.v. het standaard schakelautomaatje? ...oh jee, wat zeg ik nou, da's wachten op de sceptici....
31 aug 2011 18:10
mbembe schreef:@devils son: ik zeg niet dat jouw Van Damme kabel niet de goede zou zijn (1 van mijn kabels is trouwens ook een Van Damme) maar dat er verder niets meer zou zijn of dat meer uitgeven of een andere kabel uitproberen geen verschil zou maken is echt te kort door de bocht. Maar goed, er is niemand die mij iets op de mouw heeft gespeld, ik hoor het verschil duidelijk en er zijn hele magazines die alleen maar gewijd zijn aan dit fenomeen. allemaal onzin? gebruik je oren eens en hoor de verschillen en dan val je pas echt van je stoel. wel eens dat duurder niet altijd mooier/beter klinkt, zeker niet.
jij hoeft er niet voor open te staan en hoeft het niet te geloven, alleen wil dat niet automatisch zeggen dat het ook niet waar is.
31 aug 2011 18:12
mbembe schreef:Soms kom ik binnen en kan ik gewoon niet geloven dat het dezelfde set is waar ik naar luister en dan heeft ie alleen maar 1 nieuw kabeltje o.i.d. Echt bizar!
31 aug 2011 19:02
31 aug 2011 20:04
31 aug 2011 21:18
Devils son schreef:de Fiscalist schreef:doe mij dan "The Power of Gods" graag een maandje op proef....
Even met essent bellen. Die helpen je verder. Gewoon vragen naar the power of gods voor 35 euro per kilowattuur. Moet te regelen zijn!
Neem je het gesprek wel even op om het hier te laten horen?
20 okt 2011 17:58
20 okt 2011 20:06
20 okt 2011 20:25