Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Re: Ontplofte 996 4s

31 okt 2011 10:47

Blijft toch bijzonder he, dat er weleens autos stuk gaan? Zou verboden moeten worden.

Re: Ontplofte 996 4s

31 okt 2011 11:07

Pardon? Volgens mij begrijp je het niet helemaal.

Re: Ontplofte 996 4s

31 okt 2011 12:15

Pat Carrera 4S schreef:Klopt Erwin.
Een kennis van me moest bij zijn 997-4S uit 2008 ook zijn motor laten vervangen bij 58000km.
Daarna nog een paar keer problemen met de 997 gehad en heeft de 997 inmiddels ingeruild voor een 997 turbo uit 2008.
Met deze 997 turbo trouwens ook stil langs de weg gestaan, dit na een grote klap in de bak en over was het met de pret.
Hij heeft sterk overwogen een punt te zetten achter het Porsche rijden door de technische problemen. Inmiddels rijdt hij weer (naar tevredenheid) nadat de problemen onder garantie zijn opgelost.

Ik heb het idee dat de problemen met de 997 minder kenbaar op het forum worden gemaakt dan de oudere modellijnen.
Het forum bereikt veel mensen maar het aantal mensen dat zich meldt of zichtbaar maakt is natuurlijk zeer relatief.


Was toch echt van plan in 2012 een wat versere te nemen, maar dit zet me weer tot denken :wink:

Re: Ontplofte 996 4s

31 okt 2011 12:30

Als de 991 een jaar of drie/vier op de markt is weet je inmiddels wel of deze motorisch goed zijn of niet. Tegen die tijd zie ik wel verder.

Re: Ontplofte 996 4s

31 okt 2011 12:50

Ja maar Ewout ik word al zo oud en dan nog in zo'n oude Porsche dat schiet ook niet op :mrgreen:
Om nog zo lang te wachten, weet je dat geld stapelt maar op :shock:

Re: Ontplofte 996 4s

31 okt 2011 13:29

molen934 schreef: weet je dat geld stapelt maar op :shock:


Tja, en dat komt omdat je een waardevaste 993 hebt waar je nauwelijks kosten aan hoeft te maken.
Wil je van die stapel af zul je idd. nieuwer moeten gaan rijden en je hoeft alleen maar te wachten op de........ :shock:

Re: Ontplofte 996 4s

31 okt 2011 13:38

Erwin schreef:
molen934 schreef: weet je dat geld stapelt maar op :shock:


Tja, en dat komt omdat je een waardevaste 993 hebt waar je nauwelijks kosten aan hoeft te maken. :shock:


Daswaar Erwin, wat een super bak zo'n auto :cheers:
Maare waar moeten we op wachten, je maakt ons nieuwsgierig :?: :idea: :oops:

Re: Ontplofte 996 4s

31 okt 2011 14:12

He Erwin, ik heb ook een nieuwe hoor! Wil je me nu een beetje nerveus maken? :pale:

Re: Ontplofte 996 4s

31 okt 2011 14:13

997 mk 2 is toch plofvrj?

Re: Ontplofte 996 4s

31 okt 2011 14:16

Tot nu toe wel (30 k KM) :cheers:

Re: Ontplofte 996 4s

31 okt 2011 17:57

Nou ik dit zo lees blijf ik toch maar lekker in mijn 964 rond karren. Kriebelde wel ff maar pffff. na een bezoek van porsche approved weekend in nieuwegein

Re: Ontplofte 996 4s

31 okt 2011 18:59

Eindhoven heeft het probleem gevonden: iets afgebroken in de versnellingsbak->is gelukkig garantie. Ga hem morgen halen!!!!

Re: Ontplofte 996 4s

31 okt 2011 19:03

Gelukkig voor jou. Goed dat het zo snel en goedkoop weer opgelost is :thumleft:

Re: Ontplofte 996 4s

31 okt 2011 19:03

Kan dat ook nog versnellingsbak :?:

Re: Ontplofte 996 4s

31 okt 2011 19:37

Geen gevoelige IMS Lager dus, ofwel een beetje.
Gelukkig snel weer terug.

Re: Ontplofte 996 4s

31 okt 2011 20:21

BRRRRRrrrrrr..........het gaat maar door. Was het een 3.6?
Van welk jaar?

Re: Ontplofte 996 4s

31 okt 2011 20:21

Zo... Dus geen gevoelige IMS Lager, kon ook al moeilijk aangezien het een 3.6 is. Maar gelukkig trekken sommigen al heeeeel snel conclusies hier :roll: Eigenlijk dus niks aan de hand want alles wordt onder garantie gemaakt.

Re: Ontplofte 996 4s

31 okt 2011 20:24

De 3.6 kan helaas ook gevoelige IMS Lager, Marc.
Ook bij de 997 :(

Re: Ontplofte 996 4s

31 okt 2011 20:27

Is een 996 c4, 2002

Re: Ontplofte 996 4s

31 okt 2011 20:30

Men denkt nogal snel aan een gevoelige IMS Lager bij de 996. Het zijn en blijven fantastische wagens.
Tegenwoordig heb je meerdere goede herstellers moest je toch een gevoelige IMS Lager hebben. Tussen e 6 a 8000€ ben je gesteld en zitten er ineens de upgrades in.
Zo heeft elke wagen van elk merk wel een achillespees. Zo kan je ook va merk type Porsche een boekje opendoen.
Ook de 993 is niet bulletproof hé, niet voor niks dat voor de 996 turbo als basis het 964 blok gebruikt werd; steviger als dat va de 993 die dan weer last hebben van uitslijten klepgeleiders...

Gewoon genieten van je wagen en beetje geld opzij houden voor als er iets voorvalt... eender welk type je hebt.

Re: Ontplofte 996 4s

31 okt 2011 20:54

Stefx911 schreef:Ook de 993 is niet bulletproof hé, niet voor niks dat voor de 996 turbo als basis het 964 blok gebruikt werd; steviger als dat va de 993 die dan weer last hebben van uitslijten klepgeleiders...


Het 964 blok is helemaal niet steviger :shock:
Het zijn wat materiaalkeuze en betrouwbaarheid beide even goede motoren. Eigenlijk net als de 3.2 en 3.0.
Alleen komen bij de 993 niet of nauwelijks gebroken cilinderdraadeinden voor omdat de 993 en latere 964's een soort stalen draadeinden had.

De klepgeleiders van de 993, maar ook 964 en alle ander 911 motoren slijten in verhouding met de huidige moderne (meestal komstoter) motoren wel veel sneller, maar niet meer zo snel als bij de oudere magnesium motoren waarbij Porsche nog een andere kwaliteit klepgeleiders gebruikte.

Re: Ontplofte 996 4s

31 okt 2011 21:30

Stefx911 schreef:Zo heeft elke wagen van elk merk wel een achillespees.

Heb voor de zekerheid mijn oude biologieboek er maar weer eens bij gepakt. Een auto blijkt nooit een achillespees te hebben. Een achilleshiel daarentegen... :cheesy:

Re: Ontplofte 996 4s

31 okt 2011 22:48

Welke upgrades bedoel je?

Re: Ontplofte 996 4s

31 okt 2011 22:55

Oja, bedankt voor jullie medeleven! Mijn vriendin begrijpt er allemaal niks van : Jacco, het is toch maar een auto. NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE. Het is een Porsche!!!!

Mijn volgende wordt een 997.

Moet ik dan een S of een 4s nemen?

Re: Ontplofte 996 4s

31 okt 2011 23:17

Gewoon die jij zelf het mooiste vindt.
Plaats een reactie