Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Re: Het grote winterbanden topic?

25 okt 2011 22:08

Maar veel passagiers kun je niet meenemen of het is een Kjen taxi?? :mrgreen:

Winterbanden zijn ook nodig zonder sneeuw. Maar de Boxster blijft bij slecht weer binnen en dan is het de onverslaanbare Audi Quattro met winterbanden die door de sneeuw ploegt.

26 okt 2011 16:12

http://www.hln.be/hln/nl/2652/Extreem-W ... aand.dhtml

En vrijdag komen mijn wintersloffies er onder, als het sneeuwt denk ik er toch niet mee buiten te komen. Al dat zout en andere vuiligheid... brrr. :roll:

Mvg,

Winterbanden?

30 okt 2011 20:08

Normaal verwissel ik met de overgang van zomer naar wintertijd ook altijd de wielen. Volgend weekend zit ik echter in Berlijn en eigenlijk wil ik nog ff genieten van de zomer Conti's en niet met 1 blik op de kmteller te kijken of ik al boven de 240 kom.

Wat is bij droog weer wijsheid? Als het vanaf donderdag k..weer is zet ik sowieso de wielen met winterbanden erop.

30 okt 2011 20:24

Ik heb ze er weer onder zitten maar vooral omdat het nu lekker weers is om ze te wisselen,
Dat doe ik dus op straat vandaar.

@donkey tja is lastig een keus maken ik zou ze er leiver onder doen en niet te lang boven de 240 rijden
Dan ze niet te hebben en sneeuw tegen komen.

01 nov 2011 16:06

vandaag 18 graden celsius..... :flush:

01 nov 2011 18:58

de Fiscalist schreef:vandaag 18 graden celsius..... :flush:

en de horror winter komt er aan :|

01 nov 2011 19:41

Dat 'wist' ik allang... voor mijn werk-planning hou ik diverse berichten ed.... maar ik hou rekening dat het over ong. 4 weken weer gaat vriezen en sneeuwen (net als vorig jaar)..... dus alles van de auto af (materieel, stenen & zand) en strooiers erop ;)

01 nov 2011 22:36

als het zover is dan snij ik wel een setje slicks in :rambo:

05 nov 2011 1:46

chelsea schreef:Afbeelding

Blijft toch wel heel leuk, en nog komt die niet van zijn plaats :scratch:

05 nov 2011 11:25

Ik rij door.
De hardtop zit er al op.
Volgende week gaan mijn winterwielen met winterbanden er op.

05 nov 2011 13:21

Ik rij ook door :drive: 8)

05 nov 2011 13:29

Ik heb eind deze week mijn 4S en ga het gewoon weer zonder doen. Rij elke dag, Rain or shine.

Een Porsche moet mi gewoon rijden... :wink:

05 nov 2011 15:57

Ik rij door.
De hardtop is niet nodig en zit alleen maar in de weg.
Over een paar weken gaan mijn winterwielen met winterbanden er op. Voorlopig lijkt het nog niet nodig en vandaag dan ook nog heerlijk motor gereden, helaas wel met zwart lint aan de spiegel :cry:

:wink:

05 nov 2011 16:10

Zwart lint?
Simoncelli?

05 nov 2011 16:18

Nee, voor iemand die op de motor door een tegemoet komende auto die linksaf sloeg werd aan getikt en zich vervolgens tegen het enige huis in de omgeving dood reed :cry: .
We hebben met ± 40 motoren de rouwstoet begeleid. Indrukwekkende ervaring.

05 nov 2011 16:25

Dat was persoonlijk en nog erger!
Sterkte.

05 nov 2011 22:37

Dank je!
Huis gebouwd (net klaar), vriendin zwanger en het gebeurde op zijn verjaardag. Alle clichés samen :|
Maakt je eens te meer bewust van Geniet en leef vandaag, morgen kan het over zijn!

05 nov 2011 23:04

Leuk topic.....ik rij bijna 5 jaar non-stop door. Maar met zomerbanden kom ik niet eens weg met sneeuw. Dus heb ook ik een extra set winterwielen (de originele Carrera's) met Dunlop's. Ook afgelopen winter met die heftige sneeuw was het weer waaanzinnig leuk en lekker om in de sneeuw te rijden. Ook 2 x naar Zwitserland gereden, maar daar had ik ze niet zo nodig als in ons kikkerlandje. Dus als het sneeuwt: winterbanden. Voor de rest maakt het geen moertje uit....anticiperen, en hopen dat je niet door een ander van de weg wordt geschoven.

06 nov 2011 0:06

Ik rij sinds 2005 ook elke dag met de elkaar opvolgende Porsches (4 wiel aangedreven), gewoon op zomerbanden in de winter. Geen enkel probleem. Heb echter nooit een winterset gebruikt en kan er dus niet over meepraten. Maar met 4 wiel aangedreven is het ook in de winter gewoon lekker door karren... :D

06 nov 2011 2:00

Watje....en zeker ook nog een tip en traction control... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

06 nov 2011 7:59

GoldenHands schreef:Ik rij sinds 2005 ook elke dag met de elkaar opvolgende Porsches (4 wiel aangedreven), gewoon op zomerbanden in de winter.

uiteraard kan dat best, onze ouders deden niet anders... maar als je veel km's rijdt, waarom zou je dan niet een extra setje wielen met winterbanden aanschaffen. Je zal vast niet ontkennen dat winterbanden veiliger zijn in winterse omstandigheden dan zomerbanden. En als je toch relatief veel rijdt, slijt je in een paar winters die winterbanden ook wel op. Deed het met de 911's nooit (2000-4000 km/jr, voornamelijk zomers), maar met de leasers (sinds '95) niet anders en totmbo's jeep heeft ook een wintersetje. Veiligheid voor alles.

Maar wie betaalt bepaalt. :salut:

06 nov 2011 8:43

Hier hetzelfde. Ik heb ze op de DD al jaren. Mede door het feit dat we zeker twee keer per jaar in landen komen waar het verplicht maar ook noodzakelijk is en ik op veiligheid niet wil besparen.
Mensen die op zomerbanden in winterse omstandigheden de bergen inrijden beseffen niet hoe ze zichzelf en hun medeweggebruikers in gevaar brengen :bang:
Op de Porsche heb ik ze overigens niet. Ik zoek dan de dagen uit dat de sneeuw geruimd is en de wegen gestrooid. De koude handen die ik krijg omdat ik na afloop grondig de auto afspuit neem ik graag voor lief. :drive:

In zweden rijden de locals trouwens vaak op spijkerbanden, dat geeft nog meer grip :mrgreen:

06 nov 2011 12:19

Ik heb de velgen gevonden in Belgie ET47 18 inch voor de achterkant. Maar uiteindelijk toch niet gedaan omdat de voorvelgen 7,5 inch breed waren en niet de 8 die ik eigenlijk wil... Ook Dunlop winterbanden gevonden , maar niet de N typering. Porsche Dealer adviseerde mij om eerst de banden te vinden omdat die bijna nergens meer te krijgen zijn. Over mer grip hebben jullie helemaal gelijk. Ik kom echter in de winter niet in het buitenland. (Tot dusver :o ) Misschein wacht ik gewoon totdat zij weer een setje hebben....

Op mijn tweede auto (Audi A6) wel winterbanden overigens.

19 nov 2011 19:09

Ik heb net velegen gekocht van een forum lid
voor 8-18 et50
achter 10-18 et 47

Precies voor mijn 4S gemaakt en Porsche originals :mrgreen: :mrgreen:
Zitten ook nog Pirelli winterbanden met n codering op :cheers: :cheers:

02 jan 2012 19:18

En nu maar hopen op een winter ... :wink:
Plaats een reactie