Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: het wijn topic

04 nov 2011 1:00

Kijk, dat is nog eens mooi meegenomen. :cheers:

Re: het wijn topic

04 nov 2011 16:21

In mijn klimaatkast liggen allerlei mooie Italianen zoals Barolo's, Brunellos en classico's. Ook aardig wat Bordeaux vooral Haute Medocs. Bijvoorbeeld de Cru's van Chateau d'Arcins

Re: het wijn topic

06 nov 2011 8:34

Gisteravond samen met TOTMBO deze wijn gedronken: Torre del Falasco Amarone della Valpolicella Classico 2006.
Een mooie krachtige wijn maar toch zacht. Was heerlijk in combinatie met wat verschillende oude kazen.
Een echte aanrader :thumleft:

Afbeelding

Re: het wijn topic

17 nov 2011 1:20

3 x een crisis wijn, die nu in de aanbieding is, die ik onder de aandacht wil brengen te verkrijgen bij de Plus.
1: Chateau de L'Horte Corbieres Reserve Speciale voor 6,99
2: El Descanco Carmenere Reserve nu voor 3,99
3: Mosaico Sangiovese 3,99

Re: het wijn topic

17 nov 2011 9:05

Ewout schreef:Gisteravond samen met TOTMBO deze wijn gedronken: Torre del Falasco Amarone della Valpolicella Classico 2006.
Een mooie krachtige wijn maar toch zacht. Was heerlijk in combinatie met wat verschillende oude kazen.
Een echte aanrader :thumleft:

Afbeelding



+1 Ewout, dit is 1 van mijn favorieten!

Re: het wijn topic

20 nov 2011 22:58

3de weekend in November begint de Beaujolais week. Heb gisteren de Beaujolais Villages Primeur van de Plus opengetrokken en zojuist de laatste druppel weggewerkt. Hij is zeker niet slecht, maar denk niet dat ik er nog een 2de fles van ga halen. Nu tijd voor een biertje, of wordt dat weer een apart topic?

Re: het wijn topic

20 nov 2011 22:59

Stond vandaag een artikel over beaujolais in de NRC.

Dat de kwaliteit de laatste jaren zo slecht was dat die hele markt is gedecimeerd...

Re: het wijn topic

20 nov 2011 23:13

Ik wacht wel op betere tijden.

Re: het wijn topic

21 nov 2011 1:21

Dat schrijven ze al meer dan 10 jaar. Zo slecht wastie nou ook weer niet. Misschien koop ik nog wel een flesje.

Re: het wijn topic

21 nov 2011 8:52

Lekker slobberwijntje, altijd leuk om er bij te hebben, al kan ze maar kort worden bewaard.

Re: het wijn topic

21 nov 2011 10:29

meestal vies, met bananensmaak. lapierre cs maken wel lekkere. bio. ch cambon.

Re: het wijn topic

21 nov 2011 23:37

Daar istie weer de Top 100 wines of 2011 vd Winespectator. Ieder jaar lukt het mij om de nr 1 ergens te scoren. Ik ga meteen weer op jacht.

De laatste 2 jaar waren de winnaars respectievelijk een Argentijn en een Chileen. Nu is het een Pinot Noir uit Sonoma 2009. Niet geheel toevallig was ik dat jaar daar ook. Ennuh goed te zien dat 2 andere favorieten in de top 10 staan. Een Brunello en natuurlijk een Barolo en op plaats 48 Zenato Valpolicella Superiore Ripassa 2007 met 92 punten. Deze is makkelijk te krijgen voor 20 euries.
http://assets.winespectator.com/wso/pdf ... Glance.pdf

Re: het wijn topic

22 nov 2011 0:26

Wat mij betreft blijft het een kwestie van smaak / voorkeur en zegt "Top 100 wines of 2011 vd Winespectator nr 1" mij niet dat ik het ook zó lekker zal vinden.

Re: het wijn topic

22 nov 2011 0:55

Waarschijnlijk heb je nog nooit gehoord van de Winespectator. Wijnen met 90 punten of meer zijn stuk voor stuk bijzonder. Een speciaal jaar, de beste cuvee van het chateau, een speciale vineyard, oude wijnstokken etcetc. Ik vind het altijd leuk om weer de nummer 1 te scoren of een andere wijn uit de top 10. Afgelopen jaar 4 dagen in Montalcino geweest en er staan zelfs 4 Brunello's in de top 100. Ik heb alle Brunello's van de wijnkaart geprobeerd. :thumleft:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Re: het wijn topic

22 nov 2011 11:22

barolo schreef:Waarschijnlijk heb je nog nooit gehoord van de Winespectator.

:roll:

barolo schreef:Wijnen met 90 punten of meer zijn stuk voor stuk bijzonder.

Dat bestrijd ik ook niet :idea: . Het enige dat ik zeg is dat bijzonder niet hetzelfde hoeft te zijn als het persoonlijk ook lekker vinden of de smaak de prijs waard vinden. Of je dat ook wilt toegeven is ook weer persoonlijk :wink:

Re: het wijn topic

22 nov 2011 17:15

Ik geef toe dat je favoriete wijn niet in de top 100 hoeft te zitten. Het zou mij wel verbazen als er wijnen tussen zitten, waar je nikx aan vindt. Ik zag ergens onderaan een ABC staan. Chardonnay valt bij mij onder de categorie ABC, Anything But Chardonnay behalve dan die uit Chassagne Montrachet. (plaats 97, 93 punten, 50€ Philippe Colin Chassagne-Montrachet Les Chenevottes 2008, ik begin al helemaal te watertanden)

Re: het wijn topic

22 nov 2011 17:23

Ik heb hier nog een paar flessen van liggen en vind hem zelf wel lekker.

Afbeelding

Andere witte die lekker is bij bv zwitserse kaasfondue:

Ridgeback Viognier:

Afbeelding

Re: het wijn topic

22 nov 2011 17:40

Ik kijk alleen naar Parkerpoints :mrgreen:
Weinig Frankrijk en veel New-World en zuur Italiaans in de IWS.
Nr 10 de Gigondas van St Cosme heb ik nog liggen, 2007.

Re: het wijn topic

22 nov 2011 17:43

wolf schreef:Nr 10 de Gigondas van St Cosme heb ik nog liggen, 2007.

jammer, die 2009 schijnt helemaal top te zijn; 2007 is meer een gevalletje uilezeik, weggevertje dus

proost :drunken:

Re: het wijn topic

23 nov 2011 15:38

Ewout schreef:Gisteravond samen met TOTMBO deze wijn gedronken: Torre del Falasco Amarone della Valpolicella Classico 2006.
Een mooie krachtige wijn maar toch zacht. Was heerlijk in combinatie met wat verschillende oude kazen.
Een echte aanrader :thumleft:

Ik kwam gisteren de Ripasso van dit huis tegen. Betaalbaar (10 euries) en heel erg lekker.

Re: het wijn topic

23 nov 2011 16:21

Ik weet het want die heb ik op de proeverij in Bleiswijk toen ook besteld. :wink:

Afbeelding

Re: het wijn topic

23 nov 2011 17:41

Dat is um..... :thumleft: En dat is geen zure IWS wijn, Wolveman.

Ennuh Ewout, die napa shit en die Viognier ga je toch niet vergelijken met een Chassagne Montrachet. :scratch:
Laatst bijgewerkt door barolo op 23 nov 2011 18:04, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: het wijn topic

23 nov 2011 17:51

Ik ga 'm zodirect door de vinturi kieperen :drunken:

Re: het wijn topic

23 nov 2011 17:56

joh. gewoon in een karaf. vinturi is zo plat en zo 2006.

Re: het wijn topic

23 nov 2011 17:58

Hij gaat door de vinturi zo in de karaf. :mrgreen:
Als ik hem nu opentrek heb ik geen tijd meer om hem in de karaf te laten staan. TOTMBO komt over 20 minuten thuis.
Plaats een reactie