Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Gesloten onderwerp

Re: Enquête (Automotive) Voor Profielwerkstuk 5 Havo

15 nov 2011 17:05

Marco schreef:
Melvin19 schreef:EV-Center Rotterdam Bedoelt u ?
Dat is een testcentrum, je kan in de auto's testen, maar volgens mij kan je daar geen auto kopen naar mijn weten.
Kan het ook mis hebben.

yep, dat bedoel ik; zeg maar je overigens :wink:
als je hard aandringt zullen er toch wel eentje aan je willen verkopen :?:

Dat lijkt me wel, maar zoals ik het hoorde van de Voorlichter van IVA Driebergen, Is het een Testcentrum.

15 nov 2011 19:47

Done. Succes ermee

19 nov 2011 20:11

Ik kan inmiddels melden dat we na 6 dagen, al 145 ingevulde Enquêtes hebben.
Dit had ik zeker niet verwacht, ik wil iedereen al bedanken die een Enquête heeft ingevuld.

19 nov 2011 21:01

Ingevuld. Succes ermee :thumleft:

21 nov 2011 23:50

Het gaat best goed op het ogenblik we tikken langzaam tegen de 180.
Ik ben benieuwd naar het volgende, ben benieuwd naar de mening van mensen die in het bedrijfsleven zitten.
Ziet u het zitten om een bestelauto aan te schaffen die Hybride/Elektrische of op Aardgas rijdt ?

22 nov 2011 16:01

Al een tijdje niet meer aktief geweest op het forum, maar ik heb de enquete ook ingevuld. Veel succes :thumleft:

22 nov 2011 17:36

Wat vinden jullie van de Panamera S Hybrid en de Cayenne S Hybrid ?
Vinden jullie het wat of mist de auto duidelijk het gevoel wat een Benzine/Diesel Aangedreven Panamera of Cayenne wel heeft ?
Laatst bijgewerkt door Melvin19 op 22 nov 2011 17:39, in totaal 1 keer bewerkt.

22 nov 2011 17:37

tsja... er gaat natuurlijk eigenlijk niets boven een diesel aangedreven porsche :pale:

22 nov 2011 17:39

Marco schreef:tsja... er gaat natuurlijk eigenlijk niets boven een diesel aangedreven porsche :pale:

Haha, die voelde ik aankomen. maar goed deze 2 auto's zijn ook als diesel, en misschien zijn er mensen die z'n auto hebben en hem helemaal geweldig vinden.

22 nov 2011 17:49

ach een Panamera of Cayenne kennen toch minder heritage en emotie om maar eens paar nima termpjes te gebruiken
voor mijn part brengen ze een versie uit met een vlieger als krachtbron

22 nov 2011 17:54

Marco schreef:ach een Panamera of Cayenne kennen toch minder heritage en emotie om maar eens paar nima termpjes te gebruiken
voor mijn part brengen ze een versie uit met een vlieger als krachtbron

911 blijft het Icoon, toch vind de Panamera en Cayenne goede auto's voor Porsche.
Het is geen 911, maar goed de Cayman word ook ondergewaard, maar schijnt een geweldige auto te zijn.

22 nov 2011 22:46

schijnt??????? :mrgreen: :mrgreen:

23 nov 2011 14:58

mbembe schreef:schijnt??????? :mrgreen: :mrgreen:

Ik heb slechts 2 minuten in een Cayman S meegereden dus ik kan niet echt een duidelijk beeld geven.
Ik hoor goede verhalen over de Cayman. :D

23 nov 2011 15:35

Melvin,

Ik adviseer je om ook de reden van aanschaf in je onderzoek mee te nemen, vooral het fiscale aspect is erg belangrijk en wordt de auto zakelijk of privé aangeschaft?
iemand die een Hybride of elektrische auto wil aanschaffen, doet hij dit ook nog als de fiscale voordelen komen te vervallen of verminderen.

23 nov 2011 18:05

Ik schat zo in dat 80 % het dan niet meer doet.
Het blijven Hollanders.

23 nov 2011 18:58

ik schat het nog hoger in :lol:
je maakt mij niet wijs dat er ook maar iemand een prius is gaan leasen om de rij eigenschappen of de looks
zullen er een paar zijn die er om zake van windowdressing niet omheen kunnen, maar dat is het dan ook wel

JPB rijdt tegenwoordig een Panamera hybrid, aldus een insider

23 nov 2011 21:01

Melvin19 schreef:

Ik heb slechts 2 minuten in een Cayman S meegereden dus ik kan niet echt een duidelijk beeld geven.

Met een goede rijstijl wordt in die 2 minuten al genoeg duidelijk. Was zeker op een parkeer plaats? :mrgreen:

23 nov 2011 22:39

2 seconden is al voldoende hoor :mrgreen:

23 nov 2011 23:51

done. Succes

24 nov 2011 11:37

Gerhard schreef:Melvin,

Ik adviseer je om ook de reden van aanschaf in je onderzoek mee te nemen, vooral het fiscale aspect is erg belangrijk en wordt de auto zakelijk of privé aangeschaft?
iemand die een Hybride of elektrische auto wil aanschaffen, doet hij dit ook nog als de fiscale voordelen komen te vervallen of verminderen.

Dat is een goed punt, wat u nu stelt, Zoals Ewout al zegt, als die regelingen komen te vervallen, dan zal de verkoop ook dalen.
Sinds dat het rijden in een auto uit het A en B segment stukken aantrekkelijker is geworden, verkopen ze als een gek.
Denk maar aan het trio: Toyota Aygo, Citroen C1, Peugeot 107.
De Nederlandse regering moet het Elektrisch en Hybride rijden echt gaan stimuleren, doen ze dat niet.
Dan zakt de verkoop keihard in.

caelin schreef:
Melvin19 schreef:

Met een goede rijstijl wordt in die 2 minuten al genoeg duidelijk. Was zeker op een parkeer plaats? :mrgreen:

Zo ongeveer ja, als het zo bekijkt is de enige Porsche waar ik echt lang in mee heb kunnen rijden: Porsche Boxster 2,5.

Resultaten van de Enquête

06 dec 2011 22:55

De resultaten zijn bekend.
Via deze link kunt u de uitslagen vinden met bij behorende Grafieken.
https://skydrive.live.com/redir.aspx?cid=f739b4114a1b58b5&resid=F739B4114A1B58B5!543&parid=F739B4114A1B58B5!441&authkey=!ADA-TL6ILBZBXd8
Ik namens Bram en mijzelf iedereen bedanken die de Enquête hebben ingevuld
In totaal hebben 225 mensen de Enquête ingevuld.
Gesloten onderwerp