Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
Gesloten onderwerp

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

24 nov 2011 16:25

Hoe kan dat nou?

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

24 nov 2011 18:30

Klein vraagje en IMO niet waard om er een aparte thread voor op te starten:

Wat gaat een 912 tegenwoordig? En liefst in Euro's, niet in kilometer/uur ;)
Is dit iets bvb, moet 17.000 Euro kosten:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Enja, wat zijn de prestaties van zo'n beestje? 0-100 in +13 seconden las ik? Is dat niet heel traag?
Hoe zit dat met verbruik? 4-pittertje ietsje minder dan de flat six?

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

24 nov 2011 18:33

geen idee. onze 912 nerd is gevlucht naar maleisie.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

24 nov 2011 18:39

Cloaca heeft deze uit 1966 te koop staan.....Afbeelding

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

24 nov 2011 18:41

Linkie? :mrgreen:

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

24 nov 2011 18:45

klik kan het verkooptopic niet 123 vinden.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

24 nov 2011 19:10

ik zag dat er hier enkelen op zoek zijn naar een 3.2 : http://forums.pelicanparts.com/porsche-cars-sale/639308-1986-carrera-sale.html
ok, niet bij de deur :mrgreen:

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

24 nov 2011 19:30

Leuk ding die 912 Tilt :thumleft:

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

24 nov 2011 19:38

Ja hé? :thumleft:
Hij heeft "het" gewoon...
Alleen stel ik me vragen bij de prijsstelling in het algemeen van de 912... en ook ja, prestaties en verbruik. Toch maar een thread openen? :|

Deze zou het verkooptopic van Cloaca zijn (de groene hierboven) : http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=27117

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

24 nov 2011 21:55

90 PK, top van 184. Nul naar honderd in 11,6 seconden. Ze zijn er met 4 en 5 versnellingen. De 912 weegt 935KG. Verbruik ca. 1 op 10 gecombineerd.
Er is nog een 912E versie uit 1975 met een twee liter motor. De E staat voor de brandstof inspuiting en de motor is van VW.

De 912 stond bekend als de poor man's Porsche. Toch was het in die tijd een geliefde rijders wagen. Qua handling vonden sommigen hem beter dan de 911. Al was het maar vanwege de minder zware kont en het minder snel uitbreken. Als ik me niet vergis is het de 1.6 uit de 356 maar dan met 90 i.p.v. 95 PK. Inmiddels zijn de 912'jes best gewild en eentje in top conditie en originele staat levert zijn geld heus wel op. Afgaande op de foto's denk ik dat die 17.000 niet te duur is.

M2C

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

25 nov 2011 1:48

Heerlijke lectuur! :cheers: :res:
Thx!! :thumleft:

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

25 nov 2011 10:18

fins schreef:Hoe kan dat nou?


Geen idee, heeft een beetje een illegale schijn. Aan de andere kant: dat ga je toch niet op autoscout zo expliciet aanbieden?

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

25 nov 2011 11:28

En hier in Parijs een 928 S4 bij de Tomaso handelaar/dealer.

http://www.detomasofrance.com/porsche_928_s4.php

http://www.detomasofrance.com/vente.php (helemaal onderaan gegevens van de 928 behalve de prijs...)

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

25 nov 2011 11:44

Enne: hoe kwam je op die site terecht 8) Zo'n Pantera blijft cool :shock:

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

25 nov 2011 11:55

Tilt! schreef:Wat gaat een 912 tegenwoordig?
Is dit iets bvb, moet 17.000 Euro kosten ..


Als 'ie in zeer goede staat is, rechtvaardigt dat mss de prijs .. persoonlijk vind ik 'm 4 a 5K te duur voor 'n 912 :popcorn:

Tilt! schreef:Enja, wat zijn de prestaties van zo'n beestje? 0-100 in +13 seconden las ik? Is dat niet heel traag?


... is net iets sneller dan 'n Volvo 740 :wink:

Tilt! schreef:Hoe zit dat met verbruik? 4-pittertje ietsje minder dan de flat six?


Verbruik zal niet veel beter zijn dan 'n 6 pitter ... je hebt tenslotte minder vermogen om de kar te trekken .. dus vraag je wss meer dan wat je van een 6 pitter zou doen :idea:

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

25 nov 2011 12:01

:arrow:
Maarten schreef:Enne: hoe kwam je op die site terecht 8) Zo'n Pantera blijft cool :shock:


A-MEN! Staat hoog op mijn wish list. Geluid is zoooo vet...
Zie hier:
http://www.youtube.com/watch?v=7lUFPYevUFY&feature=related

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

25 nov 2011 12:50

Waarom worden hier bijna alleen maar 911's de te aangeboden worden besproken? Vriend van me heeft een Cayman te koop staan voor in mijn ogen best een mooie prijs. Maar zie niemand deze plaatsen. En ik ben bevooroordeeld en kan dit dan natuurlijk niet doen.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

25 nov 2011 12:55

MY00 schreef:Waarom worden hier bijna alleen maar 911's de te aangeboden worden besproken? Vriend van me heeft een Cayman te koop staan voor in mijn ogen best een mooie prijs. Maar zie niemand deze plaatsen. En ik ben bevooroordeeld en kan dit dan natuurlijk niet doen.


Ik ben wel benieuwd naar een link naar zijn advertentie..

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

25 nov 2011 15:04

Tilt! schreef:Ja hé? :thumleft:
Hij heeft "het" gewoon...
Alleen stel ik me vragen bij de prijsstelling in het algemeen van de 912... en ook ja, prestaties en verbruik. Toch maar een thread openen? :|

Deze zou het verkooptopic van Cloaca zijn (de groene hierboven) : http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=27117


Een 912 kan prima meekomen in het verkeer hoor.
90pk in een auto die nog geen 1000kg weegt is best netjes....
Ik vermoed dat een 912 binnen 11/12 sec de 100km/h wel zou moeten kunnen halen....
Daar komt bij dat 1 op 10 goed mogelijk is qua brandstofverbruik...... en dat lukt een 6 cilinder niet......

Maar die grijze 912 is echt een plaatje..!!
Mooie kleur en dito velgen..... :thumleft:

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

25 nov 2011 15:29

Toch blijft het een typisch gevalletje net-niet wat mij betreft.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

25 nov 2011 15:46

Een goede 912 is op bochtige wegen en in de bergen even snel of zelfs sneller dan een 911 van hetzelfde bouwjaar (spreek niet over de 912E), dankzij zijn veel betere balans en soepele motor.

Het verbruik kan nogal eens tegenvallen, mijn 912 verbruikt hetzelfde als een 911 E uit 69 bij exact hetzelfde rijgedrag.

Rij met mijn 912 veel door Europa samen met jongens in een klassieke 911, en kan je vertellen dat het niet onderdoet. Mijn motor is echter wel opgevoerd tot ruim 130 PK.

Maar ook een goede standaard 912 rijdt perfect.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

25 nov 2011 15:49

Mee eens, in een 911 hoort eigenlijk een zescilinder. 100 pk op duizend kilo is ok, maar 200 pk op 100 kgs is veel leuker weet ik uit eigen ervaring.

Vind een 912 een beetje hetzelfde als een BMW 518i uit de tachtiger jaren. Met als enige een viercilinder van de fünfer reihe. Nu is downsizen weer helemaal in, maar toen was het toch echt een instappertje.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

25 nov 2011 15:56

O, ik neem direct van je aan dat een 912 goed rijdt en ongeveer net zo snel is als een even oude 911.

Maar het is meer een gevoelskwestie. Ik zou continue het gevoel hebben dat het vetter kan.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind ze schitterend hoor!

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

25 nov 2011 16:06

En vetter kan het natuurlijk ook. Ligt er ook aan wat je ermee wilt doen. Voor lekker wat te toeren is een 912 helemaal te gek. Daarnaast schrijf je er niks meer op af, mits in goede staat en origineel. Voor het circuit zou ik idd niet een 912 nemen. :mrgreen:

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel VII

25 nov 2011 16:11

Ieder zijn smaak en gevoel. Denk dat je er in moet rijden wil je weten of het wat voor je is.
Gesloten onderwerp