Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Model omhoog of omlaag?

30 nov 2011 1:46

leander schreef:Als je nu meerdere Porsches hebt, vind je het niet moeilijk/raar om te kiezen?


Nee, juist niet.
Wat is er mooier om juist een keuze te kunnen maken 8)

De pre-impact Targa als het mooi weer is, de impact SC als het weer wat minder is, en het modernere Boxster S spul als er gooi en smijtwerk nodig is op b.v het circuit of op langere stukken sturen.
Ligt er ook een beetje aan wat de situatie is, aard v.d meeting of soort rit.

Ik ben me er volledig van bewust (en dankbaar) van het feit dat ik de keuze KAN/MAG maken.
Tegen een 'upgrade' zal ik geen nee zeggen, maar niet als vervanging van, wel als toevoeging..... :mrgreen:

Eerst maar weer eens flink gaan sparen om 'Die Flotte' uit te breiden....... Zucht.......

Re: Model omhoog of omlaag?

30 nov 2011 9:18

Ben ook zo'n 'upgrader'. 3.2, 964, 993.
3.2 als goede eerste Porsche, maar 964 vond ik toch altijd al mooier (en geluid beter: iets mooiere roffel in vergelijking met de 3.2 met Cup uitlaat - maar dat is persoonlijk).
De 993 Targa was altijd al een droom, en als je er dan 1 tegenkomt met je initialen in het kenteken...
993 voelt wel iets zwaarder aan, iets meer een toerauto dan de vorige 2.
Droom is nog steeds (ook) een 964 Jubi, maar garage biedt maar (krappe) ruimte voor 1 auto (en tig fietsen). Budget trouwens ook :mrgreen:
Next step? 996 sla ik maar over, 997S is ook wel erg lekker. Maar voorlopig nog even niet. Eerst maar eens de 991 bekijken.
Schijnt dat Ewout met me meelift, benieuwd of hij al naar de kapper is geweest :mrgreen:

Re: Model omhoog of omlaag?

30 nov 2011 10:39

Ben een "downgrader", 911SC ('83) naar 356 BT5 ('61). De keuze was simpel, ik wil de sowieso ouder (pre-impact of 356), waarbij de 356 harder in waarde aan het stijgen was. Dus eerst de 356, en dan wellicht met de tijd (als de centjes en de garage het toelaten) een pre-impact erbij ;).... Enige nadeel aan de 356: je rijdt niet even 150km ergens naartoe, tenminste, ik niet ;)

Re: Model omhoog of omlaag?

30 nov 2011 15:59

Pascal schreef:Ben een "downgrader", 911SC ('83) naar 356 BT5 ('61). De keuze was simpel, ik wil de sowieso ouder (pre-impact of 356), waarbij de 356 harder in waarde aan het stijgen was. Dus eerst de 356, en dan wellicht met de tijd (als de centjes en de garage het toelaten) een pre-impact erbij ;).... Enige nadeel aan de 356: je rijdt niet even 150km ergens naartoe, tenminste, ik niet ;)


Niet? Geen lekker zit in de P?

... anders kom je naar mij toe, pak je mijn 924 en rij je verder. :wink:

Re: Model omhoog of omlaag?

30 nov 2011 16:01

Ik ben nog niet eens een "grader", maar ik zou graag naar de zijkant graden :)

928S erbij? of
986 erbij?

Gr Leander.

Re: Model omhoog of omlaag?

30 nov 2011 16:27

ik ga omlaag. hoe puurder hoe leuker.

Re: Model omhoog of omlaag?

30 nov 2011 17:25

Hij kan beter omhoog gaan "wolf" :mrgreen:

Re: Model omhoog of omlaag?

30 nov 2011 17:36

hee een piemelgrap :(

Re: Model omhoog of omlaag?

30 nov 2011 17:39

Was Jeroen niet goed met piemels..??
Ik kan me bepaalde foto's herinneren.....

Re: Model omhoog of omlaag?

30 nov 2011 19:37

leander schreef:
Pascal schreef:Enige nadeel aan de 356: je rijdt niet even 150km ergens naartoe, tenminste, ik niet ;)
Niet? Geen lekker zit in de P?
De zit is het probleem niet, die is prima (sterker nog, speedster kuipjes zijn briljant!), tis gewoon een oudere auto, waar je niet even een paar honderd kilometer in gaat rijden. Kan wel, moet je lekker binnendoor rijden, en dan ben je weer zo lang onderweg :cheesy:

Anders is het woord ;) (niet slechter of beter dus)

Re: Model omhoog of omlaag?

30 nov 2011 20:18

wolf schreef:hee een piemelgrap :(


Niet teveel aan sex denken jongeman :idea:
Bedoel steeds een wat nieuwer model, ben een hele nette jongen :mrgreen:

Re: Model omhoog of omlaag?

30 nov 2011 20:51

ik gooi m er toch maar in: vinden jullie dan niet dat als je telkens naar een nieuwere versie gaat dat je het pure gevoel steeds meer mist? ja ze zijn completer, luxer maar ook easy to ride - mss wel too easy to ride. ik heb dat nu met de mijne al. Je kan elke jan doedel met zo'n auto laten rijden. Het echte werken, het sportgevoel dat verliest de nieuwere generatie meer en meer. ik zit er dus echt sterk over te denken om er een 'oudje' bij te kopen om dat gevoel van een echte sportauto weer te voelen. De Cayman rijdt echt super maar hij rijdt super als een nieuwe sportwagen en ik vind dat voor de 997 bijvoorbeeld niet anders.

Re: Model omhoog of omlaag?

30 nov 2011 20:59

had als eerste Porsche 930 turbo 89 toen Boxster S toen aantal 993-en toen 997S als een vd eersten nu 993 dus genoeg laag-hoog-laag. Had het nu nog prima gevonden met mijn eerste, maar je wilt wat anders en als je hebt denk, ach die vorige was eigenlijk prima. :bang:

Re: Model omhoog of omlaag?

30 nov 2011 21:41

Bij deze Ford heb je ook echt het pure gevoel, maar dat ben je snel zat kan ik je vertellen :oops:
Geen synchro, op het stuur voor en na ontsteking, geen ontspiegelt glas en dat is vreemd rijden in het donker kan ik je zeggen :wink:
Die mechanische remmen, dat zou je eens moeten proberen :shock:
52635 53079

Re: Model omhoog of omlaag?

30 nov 2011 21:42

Na een 930 wil je toch nergens meer naartoe :wink:

Gewoon alleen maar naar de zijkant graden :)

Re: Model omhoog of omlaag?

30 nov 2011 21:46

Ik stel het volgende voor:

We kopen allemaal een 924 voor erbij, dat kan iedereen hebben en heb je sportieve rijden weer te pakken.

Goed idee?

Re: Model omhoog of omlaag?

01 dec 2011 4:24

mbembe schreef:vinden jullie dan niet dat als je telkens naar een nieuwere versie gaat dat je het pure gevoel steeds meer mist? ja ze zijn completer, luxer maar ook too easy to ride. Je kan elke jan doedel met zo'n auto laten rijden. Het echte werken, het sportgevoel dat verliest de nieuwere generatie meer en meer.


Tja, da's de vooruitgang :roll:
Auto's worden steeds beter wat betreft veiligheid, milieubelasting, vermogen en comfort. De sportwagen dus ook. Echter gaat dat ten koste van beleving. Zekers met de snelheden die gereden mogen worden.


Al decennia lag worden de auto's goed genoeg gebouwd dat het eigenlijk niet beter hoeft. In ieder geval niet in zo'n sneltreinvaart. Maar de fabrikant ontwikkeld maar door en door en de consument blijft de steeds duurdere en zwaardere auto's kopen. Ook omdat status steeds belangrijker gevonden wordt, dus de meesten willen zo nieuw mogelijk rijden.
Zoals de nieuwere auto's rijden , het is bewonderenswaardig dat mensen zoiets kunnen maken.
Ik vind het alleen jammer dat er geen keus meer is. Je kunt alleen maar luxe, veel te luxe of belachelijk luxe bestellen. En de hebberige consument steeds maar meer vragen, en ze blijven maar bestellen en betalen.
Wordt 'leuk' over een jaar of 20 als de eerste canbus auto's oud worden.
De dealers hebben nu al hoofdpijn van alle problemen met die rijdende technische snufjes. Hoe zal dat straks gaan?

Ik blijf bij de oudere modellen, minder status, meer hobbyauto, veel meer lol voor een fractie van de prijs van een nieuwe.

Re: Model omhoog of omlaag?

01 dec 2011 8:27

Erwin schreef:Wordt 'leuk' over een jaar of 20 als de eerste canbus auto's oud worden.
De dealers hebben nu al hoofdpijn van alle problemen met die rijdende technische snufjes. Hoe zal dat straks gaan?


zelfde als een paar jaar oude televisie tegenwoordig...
als zo'n ding vroeger kapot ging kwam er een monteur en als het tegen zat ging die "terug naar de fabriek"
tegenwoordig koop je dezelfde dag een nieuwe en de oude wordt ingeruild of gaat mee met het grof vuil

Re: Model omhoog of omlaag?

01 dec 2011 8:56

Erwin schreef:Ik blijf bij de oudere modellen, minder status, meer hobbyauto, veel meer lol voor een fractie van de prijs van een nieuwe.


Hier kan ik mij ook aardig in vinden, vooral ook dat status.

Maar ach hoeveel rijden er niet rond in een dure leasbak en hangen de patser uit en hebben prive het geld nog niet eens voor een oude golf :popcorn:

Maar on topic, ik zou later best een pre 73'er willen. En voor mijn DD ben ik ook al aan het kijken voor iets ouder. Heb nu een bmw E60 en ben op zoek naar een oude chevrolet silverado, blazer of een ford bronco. :drive:

Re: Model omhoog of omlaag?

01 dec 2011 10:33

mbembe schreef:. . . dat je het pure gevoel steeds meer mist? Het echte werken, het sportgevoel dat verliest de nieuwere generatie meer en meer . . .

Erwin schreef: . . . Ik vind het alleen jammer dat er geen keus meer is. Je kunt alleen maar luxe, veel te luxe of belachelijk luxe bestellen . . .


Niet helemaal mee eens, denk maar aan de GT3, GT3 RS of GT2
Zijn nog steeds redelijke hardcore sportwagens . . .

Re: Model omhoog of omlaag?

01 dec 2011 10:43

Na 7 jaar 911-SC te hebben gereden, totdat die de oldtimer leeftijd berijkte,
gelijk een grote stap voorwaarts gemaakt,, naar toen een 7 jaar oude BoxSter, het moest en zou een Cabrio worden( vrouwen :roll: )
Binnen 1 jaar was ik dat ding helemaal zat, hij was mij te luxe en reed te verfijnd :shock: :shock:

Toen gauw terug naar het oudere spul, 993, wel (verplicht: 1 Cabrio :wink: )een mooie mix van oud en nieuw door elkaar :mrgreen:

In de toekomst denk ik toch nog wel weer oudere modellen te gaan rijden, erbij dan wel te verstaan, is hier eerder genoemd 356, of een 912, erg fraai spul :!:
Maar de hedendaagse modellen zijn er niets minder om, rijden veel beter dan de oudjes, en geven (bijna?) net zoveel beleving :drive:

Re: Model omhoog of omlaag?

01 dec 2011 12:02

Nine-eleven schreef:
mbembe schreef:. . . dat je het pure gevoel steeds meer mist? Het echte werken, het sportgevoel dat verliest de nieuwere generatie meer en meer . . .

Erwin schreef: . . . Ik vind het alleen jammer dat er geen keus meer is. Je kunt alleen maar luxe, veel te luxe of belachelijk luxe bestellen . . .


Niet helemaal mee eens, denk maar aan de GT3, GT3 RS of GT2
Zijn nog steeds redelijke hardcore sportwagens . . .


"Hardcore" is ook maar relatief en net hoe je het bekijkt. Iemand die alleen een 997 Carrera heeft gereden zal de 997 GT uitvoeringen ongetwijfeld een stuk sportiever en minder comfortabel vinden. Maar in vergelijking met vorige generaties GT/RS, zoals 2.7 RS, 964 RS, 993 RS/GT2, 996 GT3/GT2, zijn zelfs de meest extreme 997 GT2/3 (RS) een stuk minder hardcore en moet het allemaal wel heeeeeeeel erg hard gaan wil je een vergelijkbare sensatie/gevoel hebben als met de oudere generaties.

Alle :res: voor dit forum maar lees eens wat topics op pistonheads of rennlist. Heel veel verhalen van eigenaren die 1 en vaak ook meerdere van dit type wagens (tegelijk) bezitten en rijden. De 996 GT3 wordt nog steeds gezien als een van de meest hardcore Porsches. Daar doet het feit dat een 997 GT2 RS vele malen sneller is helemaal niks aan af.

Maar dat is vooruitgang/evolutie toch? :wink:

Mijn eigen Porsche "loopbaan" is van 3.2 Carrera via 993 Carrera naar een 993 turbo verlopen. Denk dat ik deze wel een hele tijd wil houden/rijden. Maar dat dacht ik bij die vorige ook. En het gaat altijd wel weer een keer kriebelen. Sluit de 991 over een jaar of tien dan ook zeker niet uit. En over nog veel meer tijd weer terug naar de oudere modellen zou ook best kunnen.

Re: Model omhoog of omlaag?

01 dec 2011 12:10

arjan schreef:
Maar on topic, ik zou later best een pre 73'er willen. En voor mijn DD ben ik ook al aan het kijken voor iets ouder. Heb nu een bmw E60 en ben op zoek naar een oude chevrolet silverado, blazer of een ford bronco. :drive:


Waarom geen GMC Tyfoon:
Afbeelding

schiet tenminste nog een beetje op :mrgreen:

Re: Model omhoog of omlaag?

01 dec 2011 13:32

Nine-eleven schreef:
Erwin schreef: . . . Ik vind het alleen jammer dat er geen keus meer is. Je kunt alleen maar luxe, veel te luxe of belachelijk luxe bestellen . . .


Niet helemaal mee eens, denk maar aan de GT3, GT3 RS of GT2
Zijn nog steeds redelijke hardcore sportwagens . . .


Dat zijn zekers heerlijke auto's en echte sportauto's.
Maar wel erg luxe. En dat moet betaald worden. Gewone en/of kalere (sport)auto's worden bijna niet meer gebouwd.
Elektrische ramen, veel airbags, stuurbekrachtiging, koppelingsbekrachtiging, rembekrachtiging, ABS, PSM, PASM, climatecontrol, POSIP en audio met MP3 speler en CD speler zijn standaard op die GT3 of GT2.

Vind ik wel luxe, je hebt alleen keus naar boven, alleen nóg luxer.

Weet je hoeveel bedrading, canbusrotzooi, computers, gewicht én geld dit allemaal kost.
Je zult het maar eens niet willen kopen: kan niet :cry:

Re: Model omhoog of omlaag?

01 dec 2011 14:14

Echte hardcore wagens (zonder abs, airco, etc..), daar is geen markt voor, voor sommige helaas. Daarnaast zijn airbags, abs en ander veiligheids
voorzieningen terecht verplicht.
Plaats een reactie