Bassen schreef:Volgens mij heeft hij de 930 al een tijdje niet meer.
hoho!
Ik ben niet altijd even actief op fora, en hij heeft even te koop gestaan, maar ik ben nochtans nog steeds in het bezit van mijn 930... (zit wel een verhaal achter)
In reactie op de vraag van de forumstarter:
Het is een ONGELOOFLIJK bizarre auto om te rijden.
330pk @ 1289 kg... en vooral HEEEEL veel koppel dat er vrij laat ineens in komt.
Je moet houden van rijden met een turbo-motor... Ik vind zelf een NA over het algemeen fijner, beter te controleren, subtieler, maar als je een enorme kick wilt, dan is een oude turbo hetgeen je moet hebben.
Ik klokte die van mij 80-120 op 2.3s. met een performancebox... een waarde die menig hedendaagse supercar niet haalt. Ook het bijhouden van een 10 jaar nieuwere Ferrari F355 bleek geen enkel probleem...
RIjden is wellicht meer tricky dan een niet-turbo... met het nodige gevoel voor autorijden, en het nodige verstand vind ik het eigenlijk heel erg mee vallen.
Na ruim 20.000km in de eerste 2,5-3 jaar voel ik me een met de auto
het nadeel van een oude turbo:
ONDERHOUDSKOSTEN
mijn auto reed voor ik hem kocht 1500km per jaar... daarna zette ik er 20.000km in 3 jaar bij. Auto heeft in die tijd een kleine buert gehad, nog eens een olieverversing en een kapotte brandstofpomp... niet gek!
... toen begon het.
Eerst de volledig ontsteking vervangen en de motor laten afstellen (en bij een oude 930 kost dat zomaar 12werkplaatsuren vanwege doldraaiende bouten, vastgeroeste bouten en een hoop geld aan onderdelen)
Daarna begon de auto olie te lekken bij de koppen. Er is besloten een kleine revisie te doen, maar met daarbij de koppeling, versnellingsbak, injectoren (a'€100+ per stuk) en tal van andere zaken heb ik inmiddels meer dan 50% van de aanschafwaarde aan ondehroud geinvesteerd!!!!
(helaas momenteel eengeschil met de garage omdat de auto op meer en andere plaatsen olie lekt dan voor de revisie)
edit: OOPS had niet gezien dat er meer dan 1 pagina was :p
negeer bovenstaand verhaal maar
GEFELICITEERD met deze geweldige auto!