Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: mijn 911 T naar een RS resto

20 apr 2011 8:22

$TEEF schreef:
RS-R schreef::res:

Schitterend.
Sinds ik die Gruppe R Porsches gezien heb ik ben ik stiekem aan het kijken...

jij ook al :mrgreen:

Wolf-virus ben ik bang. :wink:

20 apr 2011 9:53

ben er ook bang van.. is vrij hardnekkig :wink:

20 apr 2011 11:25

Wolf? Die is niet zo'n R Gruppe man. Meer alles origineel zou ik zeggen. Sterker: conservatief misschien wel :mrgreen:

20 apr 2011 12:06

Bedoel ook specifiek die ongerestaureerde ouwe meuk. :mrgreen:

21 apr 2011 11:59

500gls schreef:ik heb een nieuwe ring gekocht die over het slot moet komen ( waar de afbrek boutjes doorheen gaan ) en dat ding past van geen kanten door de sierstrip , klopt dat je die helemaal moet gaan bij slijpen ( de sierstrip ) ?? vanavond weer een sleutelavond dus vas wat meer foto's deze week.
bas

Bas,
Als het goed is is het geen ring, maar een plat dun plaatje dat precies in de uitsparing in het dashboard valt ONDER de aluminium sierstrip.
Dit eerst allemaal vastzetten met de afbreekboutjes of bolkop imbusjes, en dan pas de sierstrip er overheen plakken. De vorm die uit de alu sierstrip is gefreesd is enkel om ruimte te geven aan de afbreekboutkopjes (scrabble?).
Het gat wordt vervolgens afgedekt met een plastic ring die om het contactslot geschroefd zit.
Groet, Alex

21 apr 2011 13:21

Eens, alleen heeft het nieuwe type ring 'n langere schacht voor het schroefdraad - en steekt deze daardoor wss uit.

18 sep 2011 0:27

:res:

super! erg mooie kleur ook!

26 okt 2011 2:03

Schiet nou toch eens op Bas! Kan je me tenminste inhalen met een echte auto ipv je ouwe Mercedes :mrgreen:

Succes, Cees

31 okt 2011 22:05

ook benieuwd hoe het ervoor staat :thumleft:

14 nov 2011 14:46

jajajaja, ik weet het en jullie vast ook, dit soort projecten staan wel eens lang stil en zo ook bij ons.
@ alex, die platte ringen voor het contactslot worden niet meer gemaakt en dus niet meer leverbaar, nu zijn ze veeeel dikker geworden en past het dus niet lekker.
ik zal snel weer even wat fotoos maken en plaatsen, de beide deuren zitten erin en snel gaat de motor + bak erin.
sorry Cees maar de benz rijd wel erg lekker en door mijn 911'jes heb ik dus ook maar een oude benz gekocht 'k heb vertrouwen in de duitsers gekregen !

18 nov 2011 13:02

500gls schreef:@ alex, die platte ringen voor het contactslot worden niet meer gemaakt en dus niet meer leverbaar, nu zijn ze veeeel dikker geworden en past het dus niet lekker.

Dan zou ik er zelf zo'n vierkant plaatje knippen/zagen en gewoon de originele ring gebruiken.

12 dec 2011 18:08

we hebben van de week de motor met de bak verenigd, een mooi moment.
Afbeelding
De bak gleed er meteen op dus geen gejutter.
Afbeelding
omdat er eerst een 901 bak opzat moest de electra voor het achteruit rijlampje verlengd worden.
Afbeelding

nu zijn we met de hemel bezig wat ons niet echt goed licht, is toch een vak apart en we zullen het vast verkeerd aangepakt hebben ( de volgorde dan )mocht iemand hier goed in zijn of iemand kennen die langs kan komen ( tegen vergoeding uiteraard ) dan horen wij dat graag !!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

12 dec 2011 18:38

Dat gaat lekker :thumleft: 8)

12 dec 2011 20:52

Top Bas!
Ziet er goed uit. Het duurt even maar dan heb je ook echt iets heel bijzonders.
Ik kom graag weer eens kijken.

17 dec 2011 17:43

zo de motor ligt erin, dat hadden we wel eens eerder gedaan dus die lag er binnen 1 uur in.
hier de 2 "ready to be married"
Afbeelding
alex in action :
Afbeelding
Afbeelding
onderaanzicht:
Afbeelding
Afbeelding
alles aangesloten,
Afbeelding
nog wat draadjes los:

Afbeelding
luchtfilter erop.
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
verder moeten we de gaskabel, het vaste deel inkorten omdat hiervoor de 901 bak erin zat en die heeft de koppelingen niet op dezelfde plek zitten.
volgende keer weer meer..... to be continued....

17 dec 2011 18:11

Oefff wat lekker :thumleft:

17 dec 2011 18:25

Ja lekker fris allemaal 8)

17 dec 2011 18:48

Wat onwijs gaaf dit te volgen .Wordt een pracht exemplaar.

17 dec 2011 20:49

500gls schreef:nu zijn we met de hemel bezig ..
Afbeelding

Vanwaar de keuze voor een witte hemelbekleding :?:

17 dec 2011 22:09

OH OH, daar mag mijn autootje maar een beetje bij in de schaduw staan (wel ver weg zetten) moz.... wat is dit mooi. :res: Ik ben nu ook bezig met het plafond te vervangen (na het spuiten,en wel een zwarte) en heb iemand in Hierden gevonden die al meer dan een 30 tal zelf heeft gehad maar ook voor klanten opknapt en van alle type`s elk boutje weet en dan ook echt alles zelf doet, die mag mijn plafonnetje doen. Nooit geweten dat zo`n toppertje in de buurt woonde. Uit de hand gelopen hobby misschien???? heb hem te kort gesproken.

17 dec 2011 22:11

oh ja, ga je er ook mee ijs en sneeuw rijden??? zie zoveel grote ski`s er achter staan :mrgreen:

18 dec 2011 11:11

:popcorn: Smullen dit!

18 dec 2011 12:13

Geheel is top om te volgen en voldoende inspiratie om met de 930 van start te gaan en deze 100% te gaan neerzetten. :res:

18 jun 2012 12:42

zoo, na een lange tijd weer even wat tijd besteed aan de P.
ik voorzag nogal wat problemen bij de hemel inplakken maar ben toch maar gewoon begonnen en dat viel uiteindelijk reuze mee.
Afbeelding
achter was de grootste uitdaging:
Afbeelding
uiteindelijk na veel trekken , verwarmen lukte dat ook
Afbeelding

toen moesten de stijlen weer opnieuw bekleed worden , dus de morsige oude bekleding overgetrokken en nieuwe gemaakt:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
en en passant voor het plezier het logo op de ducktail gemaakt.
Afbeelding
nu verder binnen afwerken en hop naar de RDW.

ramen gaan er deze week in. later meer fotoos.

18 jun 2012 12:49

wat een grandioos project! :res:
Plaats een reactie