Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Hirondelle.....een stukje hollands geschiedenis.

28 nov 2011 11:22

...meestal wel ja, maar nu echt bloedserieus...als je wilt kun je komen kijken, zal hij ook leuk vinden denk ik. Misschien lost dat ook meteen je wielen vraagstuk op en zijn er nog wel meer onderdelen te vinden en ik denk ook wel foto's...Tipje van de sluier, RTH heritage... Dus voor de tweede keer, interesse? :wink:

Re: Hirondelle.....een stukje hollands geschiedenis.

29 nov 2011 0:06

Staat er nog een merk of nummer in de remtrommels gegoten? Misschien dat je hiermee kan herleiden op welke auto deze werden gemonteerd. Meestal gebruikten ze in die tijd dan ook de bijpassende wielen.

Overigens: prachtige en ook unieke raceauto die geweldig wordt aangepakt!

Vooral blijven posten....vindt ik reuze intressant!

Re: Hirondelle.....een stukje hollands geschiedenis.

29 nov 2011 5:25

thedutchguy schreef:Heb je foto's van het origineel?
INLEVEREN! :mrgreen:

Ik vond deze foto's, hoop dat je er wat aan hebt. De body's van de eerste en tweede foto zijn niet gelijk. De eerste zou een "self made" body zijn en de tweede (zelfde als op jouw foto?) zou gemaakt zijn door ene Vermeulen uit Haarlem.
Pracht project trouwens :res:


53075 53074 53073

Re: Hirondelle.....een stukje hollands geschiedenis.

29 nov 2011 19:52

Bedankt , leuk die foto's, die eerste had ik al, maar in mindere kwaliteit.
Uit welk artikel komt de tweede foto?
Dit artikel zou ik ook graag lezen!

Wat betreft de wielophanging, wij denken dat het een samenstelling is van meerdere merken.....FIAT en SIMCA, met enkele eigen toevoegingen, ik zal wat detailfoto's maken dit weekend van de wielophanging.

Re: Hirondelle.....een stukje hollands geschiedenis.

29 nov 2011 20:08

Ik weet niet uit welk artikel het komt. Zal proberen of ik het kan uitvinden.

Re: Hirondelle.....een stukje hollands geschiedenis.

30 nov 2011 13:26

In dit forum topic wordt er wat over geschreven:
http://www.forum-auto.com/automobiles-m ... 5-6370.htm
Tevens tref je daar nog een verwijzing naar een ander forum met wat materiaal.
Intressant!

Re: Hirondelle.....een stukje hollands geschiedenis.

30 nov 2011 13:53

Grappig dat ze daar precies dezelfde foto's hebben als die ik gevonden had. Zijn dat de enige overgebleven foto's misschien?

Re: Hirondelle.....een stukje hollands geschiedenis.

30 nov 2011 14:13

info volgens mijn bron: 12 stuks gemaakt, allemaal 1 zitter met DKW motor, eentje als tweezitter met Porsche motor.

Re: Hirondelle.....een stukje hollands geschiedenis.

04 dec 2011 23:46

Subdriver schreef:Grappig dat ze daar precies dezelfde foto's hebben als die ik gevonden had. Zijn dat de enige overgebleven foto's misschien?


Zal vast niet zo zijn.... er zijn zat van die ouwe raceknarren die hem gekend hebben lijkt mij. Zijn alleen, net als bij de Formule Vee, meestal geen internet jongens. Meer types van het praatje en zo'n klapalbumpje in de binnenzak.
Gewoon lekker doorvragen en de douche gaat aan...

Re: Hirondelle.....een stukje hollands geschiedenis.

06 dec 2011 17:49

Afgelopen week druk geweest met het maken van de achterspatborden.
Uit 1 stuk kloppen lukte niet dus ze zijn nu gemaakt uit meerdere delen die dan aan elkaar gelast zijn.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Re: Hirondelle.....een stukje hollands geschiedenis.

06 dec 2011 18:20

Gaaf, gaat lekker zo :thumleft:

Re: Hirondelle.....een stukje hollands geschiedenis.

06 dec 2011 18:36

Geweldig project! Ik ga hier een abonnementje op nemen :cheers:

Re: Hirondelle.....een stukje hollands geschiedenis.

06 dec 2011 19:03

Ziet er goed uit :thumleft:

Re: Hirondelle.....een stukje hollands geschiedenis.

08 dec 2011 16:36

Ik zeg maar nix meer, alle superlatieven zijn al voorbij gekomen . . . . maar ik ga het wel volgen :thumleft:

Re: Hirondelle.....een stukje hollands geschiedenis.

12 dec 2011 16:41

Top project inderdaad. Met verbazing gelezen, dacht altijd dat "Platje" van Maus Gatsonides de enige NL-sportwagen uit die tijd was...

Afbeelding

Re: Hirondelle.....een stukje hollands geschiedenis.

16 dec 2011 21:53

Wat een prachtig project en wat een vreselijk schone werkomgeving.
Succes verder!

Léon

Re: Hirondelle.....een stukje hollands geschiedenis.

17 dec 2011 8:41

de enige NL-sportwagen uit die tijd was


Zijn wel meer uit de hand gelopen hobbyprojecten uit die tijd......
Afbeelding

Mooi topic verder :thumleft:

Re: Hirondelle.....een stukje hollands geschiedenis.

18 dec 2011 22:12

roondejong schreef:
Subdriver schreef:Grappig dat ze daar precies dezelfde foto's hebben als die ik gevonden had. Zijn dat de enige overgebleven foto's misschien?


Zal vast niet zo zijn.... er zijn zat van die ouwe raceknarren die hem gekend hebben lijkt mij. Zijn alleen, net als bij de Formule Vee, meestal geen internet jongens. Meer types van het praatje en zo'n klapalbumpje in de binnenzak.
Gewoon lekker doorvragen en de douche gaat aan...


Las in de Porsche Scene Live door ook Gijs van Lennep erin geracet heeft. Weet dat hij relatief toegankelijk is, misschien een tip?

Thomas

Re: Hirondelle.....een stukje hollands geschiedenis.

18 dec 2011 23:35

Heel toegankelijk! Mijn zoon (12) heeft op de GP van Middelharnis zeker een kwartier met hem staan te praten. Gevolg: handtekening op zijn cap en: "als pa volgend jaar met de Formule Vee hier naar toe komt dan neem jij toch zeker wel je kart mee?" ... hij is fijn... maar nog steeds gek van auto's.

Re: Hirondelle.....een stukje hollands geschiedenis.

22 dec 2011 21:35

en wederom wat nieuwe kiekjes.
de achterspatborden zijn nu zo'n beetje klaar inclusief de binnenspatborden.
Volgende stap : het pas maken van de versnellingsbak.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Re: Hirondelle.....een stukje hollands geschiedenis.

22 dec 2011 22:40

netjes :thumleft:

wat mensenhanden toch kunnen maken :salut: erg mooi

Re: Hirondelle.....een stukje hollands geschiedenis.

23 dec 2011 1:40

Heel knap en doe ik je niet na maar als je naar de eerste foto kijkt dan zie ik wat aan de achterkant...
Het uiterste van de kont moet nog wat verder en ronder (minder hoekig) lopen na het laatste spant in mijn beleving. Maar dat kan gezichtsbedrog zijn natuurlijk. Ook heb ik het idee dat de head fearing (zeg ik dat goed?) bij het origineel eerder in de kont verdwijnt als dat het nu gebeurt.
Het kan best zijn dat het helemaal niet de bedoeling is om 100 % origineel te benaderen maar het viel me wel op. Denk zelf dat als je de kont 10 cm doortrekt je wel de elegantie van het origineel benaderd.
Verder nogmaals: knap!

Re: Hirondelle.....een stukje hollands geschiedenis.

23 dec 2011 9:59

Het frame is nagenoeg 99% zoals het was.
Het aluminium volgt de contouren van het frame (is gepopnageld).
Het is ook maar net vanuit welke hoek je kijkt: het is iedere keer weer anders!
We hebben ook veel foto's van deze auto bekeken en gezien dat naarmate de tijd verstreek, er modificaties aan de carrosserie zijn geweest, al dan niet ten gevolge van crashes.
De auto is zelfs op een bepaald tijdstip voorzien van een FIAT motor, ipv de DKW.
Het is en blijft natuurlijk een enorme uitdaging om een dergelijke auto opnieuw op te bouwen.

Re: Hirondelle.....een stukje hollands geschiedenis.

23 dec 2011 10:52

Mooi hoor! :res:

Re: Hirondelle.....een stukje hollands geschiedenis.

01 jan 2012 16:04

Prachtig project, unieke auto, een zeldzame puur Nederlandse auto en dan nog met DKW techniek, als DKW amateur zit ik likkebaardend mee te kijken :ba: Ik ben als tweetalige Belg ook op het Franse auto union DKW forum actief en was aanwezig toen eerder deze auto besproken werd, doch meer dan de ook eerder vertoonde foto's zijn tot nog toe niet opgedoken, deze beide foto's had ik al een tijdje. Maar om een vraag van Dutchguy meteen te beantwoorden: de velgen zijn zonder enige twijfel DKW ( no doubt ) 15 duims velgen, zulke heb ik nog wel enkele aangezien ik nog een viertal DKW's met identieke velgen in huis heb, ik rijd nl. nogal graag rond in mijn DKW Monza uit 1957.
Ik vermoed ook dat nog wel meer onderdelen van DKW zouden kunnen verwerkt zijn, Dutchguy mag mij altijd de nodige détails opvragen, ik herken vast wel een en ander.
Eenzelfde originele Van Zalinge carburator heb ik ook nog kunnen vinden, zeldzaam ding hoor.
Waar ik mijn wenkbrauwen bij heb gefronst is wel de ( dichtgeknepen ) :scratch: uitlaatspaghetti, daar kom je mijns inziens geen meter mee vooruit....kijk en vergelijk toch eens de foto eerder waar de oorspronkelijke uitlaat te zien is, een expansie binnenin de uitlaat moet afgemeten juist zijn om de nodige pk's te ontwikkelen, in de geroemde Mantzel tuning uitvoering van destijds kan je dit 1000 cctje tot 80 en zelfs 100 pk opvoeren, over die dingen kan uiteraard nog veel verteld worden.
Ik ben pas nieuw hier en moet nog een paar forumregeltjes bekijken...

Maar voor nu.... aan allen een leuk en voorspoedig 2012, groeten, EddyM
Plaats een reactie