Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Re: Zilveren 911 te water

05 jan 2012 17:37

Bij een mogelijk proces kan de verkoper zich altijd weren: 'Hij heeft het niet gevraagd, of ie wel of niet heeft gezwommen'

Re: Zilveren 911 te water

05 jan 2012 17:45

mbembe schreef:ja en nu wordt ie herkend aan het nummerbord, maar als dat nou niet het geval was? ik dacht dat als ie total loss was dat de auto dan ook opnieuw ingeschreven moest worden, maw nieuw kenteken?
zou er toch flink de balen van hebben als ik er later achter kwam dat deze P heeft gezwommen :bang:


Bij financieel total loss wordt het kenteken niet ingemomen.

Re: Zilveren 911 te water

06 jan 2012 21:51

Is de huidige verkoper ook de badmeester, of zit er een zwemdiploma tussen? (om het zo maar eens te noemen ... :^:)
Als de verkoper het niet weet, zal hij het dus ook niet kunnen melden. :scratch:

Re: Zilveren 911 te water

06 jan 2012 22:09

Bassen schreef:Afbeelding

Het zilver dat je op de foto ziet is een visje...


Zaten zelfs vissen in . . . dure vissenkom . . .

Re: Zilveren 911 te water

06 jan 2012 22:17

op MP had johan dekens van porsche dekens een bod uitgebracht van 17K. Heb hem maar even een linkje naar de diverse topics gestuurd, ter info. Mailde me in dank terug dat de verkoper daar niks over gezegd had en dat hij zijn bod maar terug ging trekken.

Re: Zilveren 911 te water

07 jan 2012 21:07

lindemans schreef:Degene die de auto nu heeft staan wordt verweten dat de auto is opgeknapt. Maar elders klaagt Bassen zelf over de verzekeraar dat hij niet de gelegenheid heeft gehad om precies datzelfde te kunnenn doen.

Allemaal de emotie van de auto waar je gek, trots en zuinig op was denk ik.


Je bent de boel nu wel aan het verdraaien! je hebt mij nergens horen zeggen dat ik de auto zou opknappen of wat dan ook, wel had ik graag inspraak gehad over het al dan niet behouden van het "wrak" Dat de auto niet hersteld is was deels op advies van de specialist omdat er veel na schade van zou komen (het geen dat de volgende eigenaar waarschijnlijk zal gaan ervaren). Dat de auto nu alsnog is hersteld vind ik alleen maar mooi, echter word er niet gesproken over het verleden van de auto en ook is de vraagprijs even hoog als de taxatie voor het ongeluk.

Re: Zilveren 911 te water

07 jan 2012 21:27

Uit bovenstaande, evenals uit een ander topic over deze auto, blijkt eens te meer dat handel in Porsches, ongeacht de leeftijdscategorie een lucratieve bezigheid is.

Het voordelig in handen krijgen van een "wrak" is vaak nog lucratiever, zeker indien deze met gebruikte middelen weer in goede :roll: staat wordt gebracht.

Op zich is met het laatste natuurlijk niets mis . . .
. . . behalve als een verkopende partij zich bedient van ruime fatsoensnormen en per ongeluk verzuimd een belangrijk stukje historie van een auto mede te delen.

Je zult maar zo'n duikboot kopen, zeker indien deze op een "bedenkelijke wijze" weer in rijdbare staat is gebracht.

Rest de vraag alleen dan nog maar of er problemen zullen ontstaan, maar wanneer . . .

Gelukkig is er het Porsche Forum :thumleft:

Re: Zilveren 911 te water

07 jan 2012 21:35

Nine-eleven schreef:Gelukkig is er het Porsche Forum :thumleft:

Tja, maar je kan niet alles voor zijn. Ik zit te wachten op een blije knakker, die net zijn spaarvarken kapot heeft geslagen en hier dolblij en apetrots komt vertellen dat hij - uiteraard zonder AKK - een meteorgrijze 3.2 heeft gekocht. En dan vervolgens in post 2 naar dit topic gestuurd wordt... Oeioei, dan zal je zuur zijn... :evil:

Re: Zilveren 911 te water

07 jan 2012 21:51

Doemdenker.......... :wink:





Maar die kans zit er helaas wel in.

Ik ben in mijn iets :roll: jongere jaren automobielverkoper geweest en de meest gewillige slachtoffers waren die jongemannekes die al dan niet met behulp van een (bedenkelijke) bank een zakje met geld hadden te besteden . . . .

Re: Zilveren 911 te water

08 jan 2012 19:12

horn schreef: Ik zit te wachten op een blije knakker, die net zijn spaarvarken kapot heeft geslagen en hier dolblij en apetrots komt vertellen dat hij - uiteraard zonder AKK - een meteorgrijze 3.2 heeft gekocht. En dan vervolgens in post 2 naar dit topic gestuurd wordt... Oeioei, dan zal je zuur zijn... :evil:

mss moeten we het hem dan maar niet vertellen?...
of toch maar wel :twisted:

Re: Zilveren 911 te water

09 jan 2012 0:43

Misschien ben ik wel knettergek maar zelfs met de wetenschap dat dit een duikboot is zou ik deze auto nog steeds wel willen bekijken als ik op zoek was naar een dergelijke 911.

Ik heb vanuit mijn arbeidsverleden redelijk wat ervaring met voetuigen die in (zee) water hebben gelegen en het is niet ideaal maar je moet er ook niet te panisch over doen. e.e.a. is best goed te herstellen.

Re: Zilveren 911 te water

09 jan 2012 2:01

True, maar het is toch belachelijk dat de auto meer moet kosten na het ongeluk dan dat ik er voor het ongeluk voor betaald heb. Auto is onder de 7k verkocht, dus waar komt die 12k vandaan?

Re: Zilveren 911 te water

09 jan 2012 2:08

tja, ik ken de huidige staat van de auto niet jij waarschijnlijk beter dan mij i.i.g. maar is 19K vraagprijs een rare prijs voor een goede 911? lijkt mij op zich niet extreem duur.
Uiteraard vind ik het ook wel zo netjes om een geïnteresseerde te informeren over het verleden van de auto.

Re: Zilveren 911 te water

09 jan 2012 9:59

Bassen schreef:Auto is onder de 7k verkocht, dus waar komt die 12k vandaan?

Wellicht omdat kosten noch moeite zijn gespaard om de 911 (weer?) in goede staat te krijgen?
Als een Porsche goedkoop wordt opgeknapt is het niet goed, als na het opknappen een hoge(re) meerprijs t.o.v. de waarde van het wrak wordt gevraagd dan is het ook niet goed. :scratch:

Is er al iemand naar deze 911 in deze staat gaan kijken?
:res: maar jouw mening als ex-eigenaar zegt mij in dit geval weinig.

Re: Zilveren 911 te water

09 jan 2012 10:00

jeetje Eric nooit gedacht, maar ik ben het me je eens :wink:

Re: Zilveren 911 te water

09 jan 2012 16:09

Hij mag uiteraard vragen wat die wil, maar de oorspronkelijke prijs was 22k dit is nu gezakt naar 19k echter zegt de huidige eigenaar er niet bij dat het een auto is geweest die in het wat heeft gelegen. Dat het herstellen geld kost dat snap ik, maar je maakt mij niet wijs dat alles is vervangen en dat je dus in de toekomst problemen gaat krijgen met de elektronica omdat dit ooit nat is geweest.

Als jij denkt dat 19k een goede vraagprijs is dan zijn onze meningen daar over verdeelt want ik weet zeker dat ik eentje kan vinden in eenzelfde staat voor 19k die niet in het water heeft gelegen.

Re: Zilveren 911 te water

09 jan 2012 18:11

Bassen schreef: want ik weet zeker dat ik eentje kan vinden in eenzelfde staat voor 19k die niet in het water heeft gelegen.


Hoe weet je dat zo zeker? :scratch: De oudere modellen hebben een heel "leven" achter de rug waarvan alles gebeurd kan zijn. Tig eigenaren verder allang weer vergeten of in de doofpot.

En als het goed gerepareerd is, prima toch......................
Je moet ook niet alles willen weten, wordt je helemaal niet vrolijk van 8)

Re: Zilveren 911 te water

09 jan 2012 19:47

arjan schreef:
Bassen schreef: want ik weet zeker dat ik eentje kan vinden in eenzelfde staat voor 19k die niet in het water heeft gelegen.

Hoe weet je dat zo zeker? :scratch: De oudere modellen hebben een heel "leven" achter de rug waarvan alles gebeurd kan zijn. Tig eigenaren verder allang weer vergeten of in de doofpot.

:thumleft: Exact mijn gedachte, maar ja Bassen beweert wel vaker iets zeker te weten waarvan anderen ten zeerste betwijfelen of iemand dat (zeker) kan weten :wink: :lol:

Re: Zilveren 911 te water

09 jan 2012 19:50

Een goede 3.2 onder de 20k die niet in het water heeft gelegen is best lastig. Ik heb er afgelopen zomer veel gezien, naast dat ze bijna allemaal boven de 20k vraagprijs kenden, hadden ze bijna allemaal wel het eea wat betekende dat er nog de nodige euro's in moesten en dan per saldo dus ruim 20k kosten. Tis hiervoor ook al gezegd, ze zijn allemaal 25 jaar oud, kosten gewoon serieus geld, als je een serieus goede 911 wilt.

Re: Zilveren 911 te water

09 jan 2012 20:33

Jongens, wat een drama voor een auto die even in het water heeft gelegen. Dit hoeft totaal geen kwaad te doen. Het is wat anders als de auto een week in het zoute water heeft gelegen, maar goed uitspoelen met schoon water doet wonderen.
Ik zie geen nadelen doordat deze in het water lag. Liever dit dan een auto waarbij veel laswerk is verricht ( ex schade of rottigheid) en de binnenruimtes niet zijn behandeld, dat geeft na jaren veel meer narigheid.

Re: Zilveren 911 te water

09 jan 2012 20:38

en de electronica dan? ik hoor altijd verhalen dat auto's die in de plomp hebben gelegen de meest vreemde electrische problemen gaan vertonen op termijn. :scratch:

Re: Zilveren 911 te water

09 jan 2012 20:52

EriC4C schreef:
arjan schreef:
Bassen schreef: want ik weet zeker dat ik eentje kan vinden in eenzelfde staat voor 19k die niet in het water heeft gelegen.

Hoe weet je dat zo zeker? :scratch: De oudere modellen hebben een heel "leven" achter de rug waarvan alles gebeurd kan zijn. Tig eigenaren verder allang weer vergeten of in de doofpot.

:thumleft: Exact mijn gedachte, maar ja Bassen beweert wel vaker iets zeker te weten waarvan anderen ten zeerste betwijfelen of iemand dat (zeker) kan weten :wink: :lol:


Dat heb ik toen ook al aangegeven, maar wil het best nog eens uitleggen als het niet duidelijk was. Om ontopic te blijven, er zullen echt wel 3.2 zijn in een "vergelijkbare" staat voor eenzelfde prijs, dit weet ik omdat ik zelf regelmatig rondkijk, ben geloof ik ook de enige hier op het forum die de staat weet van voor het ongeluk en dus ook het meest zinnig er over kan zeggen, de advertentie zegt dat de koppeling is vervangen in 2009, dan kan ik je nu vertellen dat dit door mij is gedaan.

Re: Zilveren 911 te water

09 jan 2012 20:52

+1 Erwin
Als de auto goed schoon en droog gemaakt is Zie ik ook geen problemen, hooguit een haperend relais.
Zou het zelf wel aandurven.

Re: Zilveren 911 te water

09 jan 2012 21:17

Nou het laatste wat ik hierover ga posten gezien mijn posts toch in twijfel word getrokken door sommige.

Om te beginnen weet ik niet wat de staat nu is van de auto en kan daar dan ook niks over zeggen, maar wanneer er in de advertentie word gesproken over een nieuwe koppeling (welke ik heb late vervangen) heb ik mijn twijfels over wat er allemaal aangedaan is om de auto weer tiptop in orde te krijgen zeker gezien er een deuk in zit (welke is veroorzaakt door een rotte kriksteun) en nog altijd inzit. De bank tactisch op de foto is genomen omdat er een scheur in het leer zit welke niet te zien is op de foto en de steun die nog om hoogstaat niet origineel is gezien er turbo in geschreven is.

Afbeelding
Zie links onder bij de deur.


Mocht iemand interesse hebben in de auto en nog vragen willen stellen dan mag dit via pm, want ik blijf verder nu uit dit topic.

Re: Zilveren 911 te water

09 jan 2012 21:18

horn schreef:en de electronica dan? ik hoor altijd verhalen dat auto's die in de plomp hebben gelegen de meest vreemde electrische problemen gaan vertonen op termijn. :scratch:


Over welke electronica hebben we het hier, een 3.2 heeft alleen een DME regelapparaat onder de bestuurderstoel. :shock:
Misschien een naderhand ingebouwd alarm, maar die moet toch al in de vuilnisbak gekieperd worden, heb je niks aan.

DME regelapparaat nieuwe bestellen, Euro 2500,- armer en alle de elektronica is nieuw. Natuurlijk is een gebruikte ook een goed alternatief.
En zou je alle schakelaars , relais en zekeringen vervangen, ben je nog eens maximaal Euro 1000,- kwijt.
Nieuwe radio erin, nieuwe boxen, weer Euro 1000,- verder.
Maar weinig kans dat alles vervangen moet worden. En daarnaast pak je al snel gebruikt spul. Dus de kosten elektronische/ elektrische delen vallen erg mee.

Voor de rest is alles goed te reinigen en daarna goed laten drogen. Eventueel met vochtverwijderaars. Och, er zullen best wel een paar kleine dingen meer vervangen moeten worden, maar de schade door water is wat techniek betreft niet zo groot. Alleen geestelijk blijkt hier weer.
Na de hele auto van buiten en binnen zeer goed uitgespoeld te hebben met leiding water en alles goed laten drogen met gedemonteerde isolatiematten en bekleding is de auto na een paar dagen weer kurkdroog.
Daarna alle olieën aftappen en alle olieën vernieuwen.
Rondstarten zonder bougie's en eventueel wat olie in de bougiegaten spuiten.
Alle wiellagers vernieuwen.
Bekleding en isolatiematten waar nodig vervangen.

Je krijgt pas last van waterschade nadat je lang water laat zitten in schakelaars / regelapparaten / relais en uiteindelijk oxidatie ontstaat. Vooral door zoutwater.

Problemen door waterschade heb je meer bij jongere auto's met meer regelapparaten. Vaak worden dure regelapparaten niet vervangen doordat ze het op dat moment nog goed doen, maar dat kan na een paar maand anders zijn, elke keer gaat er dan weer een ander kapot. Is die auto dan slecht doordat hij in het water heeft gelegen? Nee, er is dan waarschijnlijk bezuinigd op vervangen van de belangrijke elektronica.
Plaats een reactie