Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
02 jan 2012 19:23
Lastig polletje hoor ; heb een aantal jaren geleden een uitglijder gemaakt op 't circuit, maar dat is ook mijn enige schade van de laatste 26 jaar. Laatste 4,5 jr meer dan 500.000 km gereden, telt dat extra?

Ik pretendeer trouwens zeker niet een beter dan gemm. chauffeur te zijn. Met een beetje opletten kom je een heel eind qua schadevrij rijden, maar wil niet zeggen dat je ook gevoel voor een auto hebt.
02 jan 2012 19:35
Pascal schreef:6 jaar geleden heb ik mijn Leon destijds in de vangrail gezet, omdat ik (ondanks tig keer zeuren bij de leasemaatschappij) al 150.000km op 1 set achterbanden rond reed.
Als je weet dat je er zo lang mee rijdt, dan zet jer er toch even zelf de krik onder om ze zelf even voor en achter te wisselenna (bijvoorbeeld na 40.000)
Dan slijten ze mooi gelijkmatig op. Aan de voorzijde kan je het slijten (bij een leon) zelf beïnvloeden.
02 jan 2012 20:32
Leasemaatschappij denkt/dacht er iets anders over.... Geintje geprobeerd, krijg je terug dat die banden dus maar naar achter mogen (waren hard, lang verhaal, veel te lang

)
Enne, alleen op droge wegen?

02 jan 2012 23:34
wat is goed? kan me nog een uitzending van blik op... herinneren waar iemand zichzelf een goeie rijder vond. (nooit geen schade) terwijl in het filmpje de mensen bijna in de berm moesten duiken als ie weer een(in zijn ogen goede) inhaalactie deed. Deze mensen waren dus de betere rijder.
02 jan 2012 23:44
...nooit geen = altijd...
03 jan 2012 0:31
Ik ben een geval die binnen de kansberekening van de maatschappij als "winstgevalletje" aangemerkt kan worden zonder dat dat wat zegt over mijn rij kwaliteiten.
07 jan 2012 22:30
telt stoeprandschade op de velg als schade?? dan heb ik door onoplettendheid deze winter na 21 jaar een halve cm schade gereden...
07 jan 2012 22:32
Helaas, u doet niet meer mee voor de hoofdprijs.
07 jan 2012 23:56
Ik denk dat de balans toch naar het positieve uitslaat: wellicht dat Porsche-rijders in het algemeen minder schade rijden dan het landelijke gemiddelde.
Enne...CRB: stoeprandschade is toch niemand anders door benadeeld? Zo lang je maar tegen stoepranden aanrijdt, vindt ik het prima
08 jan 2012 0:14
Laten we het eens over een andere boeg gooien. 26 jaar in het bezit van een rijbewijs en meer dan 2.000.000 schadevrije kilometers.
08 jan 2012 0:17
Ik rij pas 7 jaar, dus dat lijkt geen hoge score. Maar ik doe het best goed vind ik. Ongeacht weertype, en nog nooit de kont omgegooid

Gewoon rekening houden met andere weggebruikers en omstandigheden, komt goed!
08 jan 2012 0:20
leander schreef:Ik rij pas 7 jaar, en nog nooit de kont omgegooid

Maagd wat zonde, het Porsche rijden is zoveel leuker dan tussen de lijntjes rijden.
08 jan 2012 0:42
Gniffel
08 jan 2012 2:33
Porsche rijders??
Heb in de 37 jaar dat ik mijn rijbewijs heb nog nooit schade veroorzaakt door mijn schuld (ben wel 5 jaar geleden 2x in 1 maand van achteren aangereden terwijl ik voor het verkeerslicht stond te wachten

) maar ik rij pas 2,5 jaar Porsche. Tel dus nog niet echt mee.
Rij niet echt rustig

als ik de ruimte heb geef ik gas, maar rij wel erg anticiperend defensief.
Ik hou van opschieten ook al schiet ik er niet veel mee op
08 jan 2012 7:24
Op curacao meer of minder schadegevallen (relatief) dan in NL?
08 jan 2012 11:50
Morgen 37 jaar mijn rijbewijs en rijd al ruim 38.5 jaar legaal achter het stuur (16 jaar en dan vrijwillig de dienst in en rijbewijs 3 tonner gehaald) Jaren internationaal transport gedaan touringcar ook internationaal (incidenteel) ambulance chauffeur geweest (A1 A2 en B vervoer) en nog steeds met taxi`s aan het spelen. Geschat aantal kilometers tot nu 3.2 miljoen schade vrij. 1 x achterop gereden door een slapende chauffeur en 1x expres een bloembak opzij gezet ik kon er met 18 meter niet meer langs en nadien wel

weinig schade Gaat wel steeds moeilijker worden om het zo te houden.
08 jan 2012 13:19
Erwin schreef:leander schreef:Ik rij pas 7 jaar, en nog nooit de kont omgegooid

Maagd wat zonde, het Porsche rijden is zoveel leuker dan tussen de lijntjes rijden.

Hahaha, ik zeg niet dat ik niet binnen de lijntjes rij
08 jan 2012 13:32
horn schreef:Op curacao meer of minder schadegevallen (relatief) dan in NL?
Ik denk ruim meer
08 jan 2012 17:37
Inderdaad, heel veel meer! Ik heb ooit een vergelijking gezien met een nederlandse stad van vergelijkbare grootte en ik meen mij te herinneren dat het iets van drie of vier keer het aantal blikschades was. Hadden vorig jaar ook meer dan 20 doden in het verkeer. Erg veel voor zo weinig mensen. Rij zelf overigens pas 11jaar op Curacao.
08 jan 2012 20:59
Porscherijders Zijn betere mensen,
Porscherijders hebben betere smaak,
Porscherijders n****n beter.
enz., enz.
10 jan 2012 7:35
Moet dan automatisch toch denken aan mijn oma die altijd zei dat ze "nog nooit schade had gereden en natuurlijk geen gevaar was op de weg"...
Wat ze effe vergat is dat ze een spoor van vernieling achterliet van mensen die haar capriolen probeerden te ontwijken....
Ik heb zelf ook nog nooit schade gereden, maar of me dat nou een goede chauffeur maakt...?
Neuh: ik heb toch wat genen van m'n oma
11 jan 2012 11:49
Wat maakt het merk auto nou uit hoeveel schade je rijdt

Had je deze poll mid jaren 80 kunnen doen dan waren porscherijders de grootste brokkenpiloten ooit (yuppen in widowmakers anyone?)
Er zijn mensen die hun leven lang oude schrale auto's rijden maar betere chauffeurs zijn dan 'porsche'rijders. Ik haal met de BMW (e30 325) op het circuit ook wel eens GT3 rijders in. Waarom? Ik rijd harder, durf meer, en maak daardoor meer brokken dan die GT3 rijder. Maakt het feit dat hij geen schade rijdt hem een betere chauffeur? Hoogstens voorzichtiger, maar ik rijd harder en heb waarschijnlijk meer gevoel / verstand betreffende hard rijden omdat ik de grenzen op zoek. Kan hij rijden? Definieer beter rijden. Hoogst discutabel dus en m.i. een beeeetje blaaskakerij.
'Ik rijd porsche en ben dus een betere chauffeur'
11 jan 2012 14:17
Als ik het goed begrijp: Ik heb binnen een jaar 2x de voorbumper van mijn Vito kapot gereden (niet geclaimd) maar geen schade aan derden veroorzaakt verder rijd ik al meer dan 10 jaar schadevrij dus ik ben een goede chauffeur, iemand die met regelmaat rechts inhaalt en daardoor ontaat er achter hem door de schrikreactie een kettingbotsing met wellicht 25 voertuigen maar zelf heeft hij/zij geen schade is een goede chauffeur. (even er van uitgaande dat hij hiervoor niet aanspakelijk is gesteld)
Maar een vrachtwagenchauffeur met 1.000.000+ kilometers die zo eens in de 7 jaar met het indokken een collega aantikt (spiegeltje kapot/richtingaanwijzer er af o.i.d.) is een slechtere chauffeur???
11 jan 2012 16:34
Dat publicatie van de onderzoeksresultaten er niet in zat wisten we al maar inderdaad nietszeggend topic/polletje. Niet meer dan enkele individuele meningen/ervaringen. Zoals wel vaker het geval hier.
11 jan 2012 17:06
zuurpruim
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.