Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Gesloten onderwerp

Re: 1969 project R op mijn manier

13 aug 2011 19:01

Heel gaaf project..!!

Toevallig heb 'k sinds een paar dagen ook een 912 met 6 cylinder op het oog.. Tijdens een gesprek over de betreffende auto met een vriend van me, kwam hij met het argument over de taxatie.... Hij zit nogal diep in de Mopar wereld (early B-body auto's etc.), en vergeleek het een beetje met het ombouwen van een Satellite naar een Roadrunner.. Hoe denken jullie hier over...? Kijk, het zal altijd een 912 blijven op papier, maar als deze super dik is opgebouwd met een 6 cilinder en diverse mooie modificaties kan een taxateur hier toch niet al te veel over gaan zeuren of wel...? Zijn er eigenlijk taxateurs die zich meer op het Porsche gebeuren concentreren?
Het is / wordt natuurlijk ook een hot rod, en als je die wil verkopen zul je er toch altijd een liefhebber voor moeten vinden... Maar goed, een auto die aan de hoge kant getaxeerd is is altijd goed / leuk toch..?

Re: 1969 project R op mijn manier

13 aug 2011 19:21

Liever een (goed gebouwde) 912 HotRod dan een standaard 911

Re: 1969 project R op mijn manier

14 aug 2011 7:09

Jeroen914 schreef:Liever een (goed gebouwde) 912 HotRod dan een standaard 911


Haha Jeroen.. Jij denkt ongeveer hetzelfde als ik... Alle auto's en motorfietsen die 'k tot nu toe heb gehad waren verbouwd..

Re: 1969 project R op mijn manier

14 aug 2011 8:27

DutchmanPhotos schreef:Het is / wordt natuurlijk ook een hot rod, en als je die wil verkopen zul je er toch altijd een liefhebber voor moeten vinden... Maar goed, een auto die aan de hoge kant getaxeerd is is altijd goed / leuk toch..?

Voor de premie niet, vor de uitkering (als je tenminste op taxatiewaarde uitgekeerd krijgt :idea: ) wel... Gewoon doen wat jezelf wilt. Go for it!

Er zijn idd taxateurs, oa Wolter Gratema, die zich in Porsche gespecialiseerd heben. Die kunnen jouw potentiele project echt wel op waarde schatten. Check het '73 ombouwproject van Olaf maar eens :idea:

Re: 1969 project R op mijn manier

17 aug 2011 23:47

M'n Formule Vee schiet op, iemand toevallig nog een kale body van een 912 in de tuin liggen waar hij graag van af wil?

Bij het bouwen van zo'n auto is de combinatie van gebruikte materialen, vakmanschap en visueel kloppend maken van het plaatje cruciaal. Dan gaan deze auto's straks ook qua prijs echt wel door het dak.
Kijk maar naar de R-gruppe auto's, verre van origineel maar zoooooooooooooo leuk!
Verzekeren dus op vervangingswaarde. Gewoon goed documenteren.

Re: 1969 project R op mijn manier

18 aug 2011 13:06

Als je een dergelijke auto gaat bouwen, dan kun je het beste beginnen met een rollend chassis. Gezien de totale kosten van een goed uitgevoerd project, kun je dan net zo goed een 911 nemen, dat is een kleine extra investering op het totale project dat z'n waarde gewoon houd. Voor een paar duizend euro een goede 'hotrod' bouwen gaat echt niet volgens mij.

Afbeelding Afbeelding

(Been there done that.....almost)

Re: 1969 project R op mijn manier

18 aug 2011 14:13

911_2.2T schreef:Als je een dergelijke auto gaat bouwen, dan kun je het beste beginnen met een rollend chassis. Gezien de totale kosten van een goed uitgevoerd project, kun je dan net zo goed een 911 nemen, dat is een kleine extra investering op het totale project dat z'n waarde gewoon houd. Voor een paar duizend euro een goede 'hotrod' bouwen gaat echt niet volgens mij.


Dat paar duizend Euro: helemaal mee eens! Kan ook nooit wat worden dan.
Maar waarom moet je uitgaan van een 911 als je zoals ik wellicht helemaal geen 6 cilinder wil hebben in de auto die je voor ogen hebt?
Voor mij zou er, afgezien van de deuren en kleppen, voorpoten en ophanging, stuurinrichting en achtertorsievering dan ook helemaal niets op of aan hoeven te zitten. Dat bespaard veel geld dat op een andere manier leuk kan worden aangewend.
Een geheel kale 356 A of B koets zou ook volstaan .... als je die wel in de tuin hebt liggen. :lol:

Re: 1969 project R op mijn manier

18 aug 2011 14:32

Maar de discussie was toch juist de waarde van een 912 met een 6 cilinder motor?
Als je er gewoon een 4 cilinder in laat (al dan niet gekieteld) dan is dat prima.

Re: 1969 project R op mijn manier

18 aug 2011 16:57

911_2.2T schreef:(Been there done that.....almost)


Jullie hebben er in iedergeval flink de vaart in :thumleft:

Overigens een beetje jammer dat jullie hier niet je eigen topic hebben - en we van al dat moois moeten genieten in WM z'n topic :popcorn:

Re: 1969 project R op mijn manier

22 aug 2011 21:58

911_2.2T schreef:Als je er gewoon een 4 cilinder in laat (al dan niet gekieteld) dan is dat prima.

Waarde vindt ik eigenlijk niet zo belangrijk ... moet vooral leuk zijn.
Het lijkt me wel grappig om met een 4 cilinder de rest van de stalen bumper elfjes voor te kunnen blijven .... Wat dat betreft heeft het type 4 914 blok wel mogelijkheden!

Re: 1969 project R op mijn manier

22 aug 2011 23:15

'n dikke type 4 is zeker niet verkeerd
of ff door sparen: http://www.advanceperformanceeng.com/ 8)

Re: 1969 project R op mijn manier

22 aug 2011 23:29

Laat ik toevallig een heeeel leuke type 4 hebben liggen voor m'n volgende Outlaw... :lol: Het zou mooi zijn als hij in een 356 BT6 kon maar een 912 is ook goed.

Re: 1969 project R op mijn manier

23 aug 2011 8:58

roondejong schreef:
911_2.2T schreef:Als je er gewoon een 4 cilinder in laat (al dan niet gekieteld) dan is dat prima.

Waarde vindt ik eigenlijk niet zo belangrijk ... moet vooral leuk zijn.
Het lijkt me wel grappig om met een 4 cilinder de rest van de stalen bumper elfjes voor te kunnen blijven .... Wat dat betreft heeft het type 4 914 blok wel mogelijkheden!


Doe ik nu al anderhalf jaar, geeft heel veel plezier....met een geprepareerd 912 blokje!

Was laatst bij AMT DYNO, daar stond op de dyno een type4 van 2.7 liter te draaien met bijna 200 PK en een mooi pak koppel.
Is gebouwd voor in een beach buggy.....moet niet gekker worden!

Re: 1969 project R op mijn manier

23 aug 2011 10:21

Er rijdt in de Keverscene een witte 1303 rond met een 2,2 l turbo die (dyno gemeten) 385 pk-tjes afgeeft wanneer er naar gevraagd wordt.

Ik weet niet wat er aan vermogen uit jouw 912 motor komt maar de inhoudsvergroting die voor vermogen zorgt is daar uiteindelijk zeer beperkt.
Eigenlijk ben je met een 356 of 912 blok vrij snel uitgepraat wat dat aangaat.

Re: 1969 project R op mijn manier

23 aug 2011 12:37

Wouter, je draadje is behoorlijk ge-hijacked :mrgreen:

Re: 1969 project R op mijn manier

23 aug 2011 16:29

Gezellig hoor :lol: maarreh ik heb wat minder vertrouwen in die 4 cylinder type 4 blokjes met veel pk-tjes en ga dus toch voor de 6 cylinder (zal ook wel een beetje emotie zijn).

Re: 1969 project R op mijn manier

23 aug 2011 16:32

ontopic,

Zijn er meldenswaardige vorderingen?

Re: 1969 project R op mijn manier

11 jan 2012 21:40

Het heeft even op zich laten wachten en ik ben inmiddels van baan verandert en van woonplaats maar het project is nu dan toch echt gestart...
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Re: 1969 project R op mijn manier

11 jan 2012 21:45

Afbeelding


.. moet dat licht-grijze-heuveltje er in of er uit :?: :scratch:

Re: 1969 project R op mijn manier

11 jan 2012 21:47

Er in! Geeft gelijk mooi weer hoe van Kessel zijn waar aflevert...... te triest voor woorden werkelijk.

Re: 1969 project R op mijn manier

11 jan 2012 23:58

Auto was toch een tikje slechter dan verwacht?

Re: 1969 project R op mijn manier

12 jan 2012 0:02

Nee, helemaal niet. Hoezo?

Re: 1969 project R op mijn manier

12 jan 2012 0:30

Mooi dat je weer door kan. Maar waarom maak je dat stukje tunnel niet zelf? Moet toch niet zo moeilijk zijn lijkt mij. Of wil je specifiek ook de looks van binnen realiseren?

Re: 1969 project R op mijn manier

12 jan 2012 8:17

WM550spyder schreef:Nee, helemaal niet. Hoezo?


Dan begrijp ik deze opmerking niet:

WM550spyder schreef:Er in! Geeft gelijk mooi weer hoe van Kessel zijn waar aflevert...... te triest voor woorden werkelijk.

Re: 1969 project R op mijn manier

12 jan 2012 8:56

Het tunneltje wat er in zit is in prima staat maar te klein voor mijn beoogde versnellingsbak, vandaar het nieuwe deel.
Gesloten onderwerp