Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Re: Porcay: Cayman S 3.4 PDK7

13 jan 2012 0:07

Nou ja, als het zoveel moeite kost om die upgrade te doen is €500 een kopie... :lol:

Veel plezier porgay met je gayman en je boekjes :mrgreen: geintje, coole car!

Re: Porcay: Cayman S 3.4 PDK7

13 jan 2012 0:16

No problem horny :mrgreen:

Re: Porcay: Cayman S 3.4 PDK7

13 jan 2012 16:11

Hier is ie dan; bij de overdracht.
Huub de Jong van AutoFlevo schud Porcay de hand.....

Afbeelding

Re: Porcay: Cayman S 3.4 PDK7

13 jan 2012 16:25

Nog twee foto's. Excuus voor de beroerde kwaliteit (klachten naar RIM ajb):

Afbeelding

Afbeelding

:ba: :cheers: :ba: :cheers: :ba: :cheers: :ba: :cheers: :ba: :cheers:

Re: Porcay: Cayman S 3.4 PDK7

13 jan 2012 16:37

Mooie kar en twee lachende mannen op de foto. De een omdat hij eindelijk zijn Cayman heeft de ander omdat hij eindelijk klaar is met updaten :mrgreen:

500,- is niet meer van deze tijd voor een update :roll:

Re: Porcay: Cayman S 3.4 PDK7

13 jan 2012 16:44

Machtig mooi :!:
Have fun :cheers:

Re: Porcay: Cayman S 3.4 PDK7

13 jan 2012 19:16

Prachtige kar hoor! balen dat ie dan gelijk de regen in moet he :mrgreen:


en idd zo'n upgrade kost EUR 500,- maar ik had geluk: iemand hier op het forum kon een nieuwe DVD naar me toesturen (2010) en een upgrade van de software in de auto was niet nodig! bizarre prijzen maar goed, das een zorg voor over een jaar of 5 als je weer eens een update zou willen.
Veel :drive: :drive:

Re: Porcay: Cayman S 3.4 PDK7

13 jan 2012 19:28

Gefeliciteerd Porcay :thumleft: mooie bak 8)

Re: Porcay: Cayman S 3.4 PDK7

13 jan 2012 19:42

Mooie bak! :thumleft: veel :drive: plezier!

Re: Porcay: Cayman S 3.4 PDK7

18 jan 2012 16:35

Zo de eerste paar honderd kilometers zitten er op.
Kicken! Geweldige ervaring.
Twee belangrijke verschillen met de TTS (besides the obvious ones.....Audi vs Porsche): stoelen en stuurgevoel.
Beide in Cayman mega beter dan TTS.....en dat was al een hele goede auto :D
Verder ben ik zeer content met het bochtengedrag.....ook een hele ontwikkeling t.o.v. de beslist strakke TTS.

Vandaag originele winterset gekocht in Leusden (18" met Pirelli Sottozero), leuke aanbieding gekregen en besloten voor origineel te gaan. :)
Gaan er zaterdag op, dus weer een ritje naar Leusden! :drive:
Na wissel winter-zomer gaat de winterset wel naar een eigen opslag, want Porsche vraagt wel goud geld voor dit soort zaken.....poepoe.
Zo zal een PSE €2500 gaan kosten.....zonder kosten inbouw en Ex BTW :scratch: gaatumnieworre ben ik bang :bang:

Re: Porcay: Cayman S 3.4 PDK7

18 jan 2012 17:56

Hij leeft nog :mrgreen:

TT vs Cayman kan ik me voorstellen. TT is niet slecht maar de Cayman is een van de best sturende auto's dus tja. Zou ook verbazingwekkend zijn gelet de lay-out van een in de basis FWD met blokkie voorin vs een middenmotor RWD.

En dan nog het verschil in gasrespons van een atmo 3.4 met een grote turbo 2.0.

PSE kan altijd nog...ík zou er wel voor gaan sparen alvast :mrgreen: En vergeet niet, bij Audi was alles duur maar bij Porsche :salut:

Re: Porcay: Cayman S 3.4 PDK7

18 jan 2012 20:38

en telkens een beetje meer gas geven IN de bocht, niet ervoor niet erna maar ERIN! das pas een verschil met de TT!
deze auto blijft genieten :cheers:

Re: Porcay: Cayman S 3.4 PDK7

19 jan 2012 12:59

Pas op, de huidige TT is een zéér goede coupé. Met zijn omvangrijke spoorbreedte, laag gewicht en goede gewichtsverdeling (met die voorzijde uit alu). Toch is de Cayman natuurlijk van een andere orde (echte sportwagen), veel plezier ermee!

Het interieur van de TT vind ik wel net wat mooier (en beter afgewerkt) dan dat van de Cayman. Die lagere zijruitjes geven ook een prettiger gevoel:
Afbeelding Afbeelding

Re: Porcay: Cayman S 3.4 PDK7

19 jan 2012 20:19

Godspeed schreef:Het interieur van de TT vind ik wel net wat mooier (en beter afgewerkt) dan dat van de Cayman. Die lagere zijruitjes geven ook een prettiger gevoel:

Mwaaaa.... ik heb een hele tijd tegen een TT interieur aangekeken en het verschil is dat de TT wat moderner c.q. stemmiger is maar zeker niet beter afgewerkt. Je plaatst een mooie foto van een TT S-line interieur dat helemaal opgewaardeerd is met alu accenten etc tov een mindere foto van het interieur van een nagenoeg standaard 987.1. Een 987.2 interieur met een sportchronotje in kleur, het optionele stuur met wat alu, PDK met zijn alu omlijsting etc etc oogt toch wel weer heel wat frisser.

TT is wel een erg goede auto maar in de basis natuurlijk een concept met beperkingen. Niets mis mee en meer value for money dan een Porsche imho (maar wat is dat niet).

Re: Porcay: Cayman S 3.4 PDK7

19 jan 2012 21:27

Vele TT's hebben dat S-line pakket, wat in mijn ogen niet eens zo'n groot verschil uitmaakt. In basis is het gewoon een mooie (super die drie centrale ventilatiemonden) en gezellige cocoon, met die brede hoge middentunnel en lage ruitjes. De Cayman (ondanks net dezelfde leeftijd) heeft dit minder, maar dat zal naar de toekomst wel in die richting wijzigen (gezien het interieur van de 991 en 981). Rond de handrem en op het dashboard is er ook wat 'ander' kunststof gebruikt. Maar nogmaals ik verkies de Cayman ook boven de TT als rijmachine!

Hier het interieur van de 987c MKII (niet zo'n groot verschil):
Afbeelding

Re: Porcay: Cayman S 3.4 PDK7

19 jan 2012 21:48

Het stuurtje kan nog beter en hier een foto daarvan van een amateur :mrgreen:
Afbeelding

Maar zoals gezegd, TT stemmiger (sfeervoller/moderner etc) maar niet beter (kwalitatief)afgewerkt :wink:

Re: Porcay: Cayman S 3.4 PDK7

19 jan 2012 22:44

de middenconsole van de 987.2 is toch significant anders dan van de 987.1 dacht ik zo. verder zijn er idd weinig veranderingen. TT is mooi vanbinnen maar de 987.2 vind ik ook prachtig. en ook al valt de TT qua rijgedrag niet tegen, het is nog altijd geen Cayman!

Re: Porcay: Cayman S 3.4 PDK7

19 jan 2012 22:54

Porcay schreef:Okay, voor de duidelijkheid; Cayman gekocht bij Audidealer. Maandag gaat ie naar Leusden voor beurt en modificaties + AKK. Wat gevonden wordt wordt hersteld. Dan terug naar Audidealer voor aflevering conform A-selectie. Klinkt overdreven en complex, maar levert op dat de strengere normen van Audi, na alle goede zaken van Porsche, als norm gelden. Kan me bijv. een setje banden schelen........
Vervolgens BOVAG-garantie van Audidealer, met hetrstel van gebreken in Leusden ( ...if any).
Volgens mij gaat het goed komen....

Audi dealer Harderwijk soms???? 100 meter (hemels breed 50 meter bij mij vandaan) en ik heb hem mogen zien zonder dat ik wist van wie hij was. Je had hem beter door Huub zijn meissie kunnen laten afleveren :mrgreen: dezelfde brains maar veel betere looks

Re: Porcay: Cayman S 3.4 PDK7

20 jan 2012 0:33

@Godspeed e.a.: heb van getoond model een 'gewone' gehad , zwart met rood interieur, en een TTS, zwart met zwart/rood interieur (beide full options en S-tronic). In totaal sinds mei 2007 tot januari dit jaar in deze wagens gereden. Audi Driving Experience met TTS gedaan (met een gillende Gijs van Lennep naast me, die achteraf verklaarde zeer onder de indruk te zijn van de capaciteiten van de TTS en in het voorbijgaan mij de hand drukkend ernstig in de ogen keek en waarschuwde dat ik toch echt moet opletten...... :shock: ).
Volgens mij is alles een kwestie van smaak en persoonlijke beleving. Kan alleen zeggen dat kunstof dashboard van TTS prima is, maar imho minder dan het leren dashboard dat ik nu heb. Verder is de Cayman veel 'steviger' (als in robuuster) en is voor mij de riljbeleving een wereld van verschil, zelfs met de TTS. De Cayman rijd zoals rijden bedoeld is imho. :lol:

@Taxi Hans: spot on! Huub deed inderdaad de aflevering, meissie nooit gezien, misschien als ik terug kom voor de eindgarantiecheck.....kijk er naar ui! :cheers:

Re: Porcay: Cayman S 3.4 PDK7

20 jan 2012 10:09

als je dan even door het hek schiet heb ik de koffie klaar staan. :thumleft:

Re: Porcay: Cayman S 3.4 PDK7

21 jan 2012 15:02

Winterwielekes vanochtend bij Porschecentrum Leusden op de Cayman laten zetten:

Afbeelding

Afbeelding

Laat de winter maar komen :drive:

Re: Porcay: Cayman S 3.4 PDK7

21 jan 2012 15:39

ziet er netjes uit :thumleft:

Re: Porcay: Cayman S 3.4 PDK7

21 jan 2012 19:17

Ziet er inderdaad netjes uit. Wassen ze de auto niet als extra service in leusden? Of moest dat nog gebeuren? In Heteren nl wel...

Re: Porcay: Cayman S 3.4 PDK7

21 jan 2012 20:15

Geweldige auto. Ik rij sinds een paar maanden ook in een Cayman S. Ik heb er één kunnen vinden met precies de opties die ik nieuw ook zou kiezen dus het is helemaal top. De vorige eigenaar heeft hem ook gepamperd, hij is nog grotendeels incl. de onderkant in showroom staat Interieur vol leder met nog een serie lederen opties uit het exclusief programma. Verder PASM en een sport uitlaat. Ik ga er zelf 19 inch Spyder velgen onder zetten. Vergeleken met mijn echt goede 993 rijdt de Cayman een lichtjaar beter. Scherp, lichtvoetig, stabiel en dankzij de sportuitlaat produceert de wagen boven de 4000 rpm een huil die aardig lijkt op die van een Carrera GT. Ik ben echt helemaal over. Mensen dei beweren dat de huidige Porsche generatie emotieloos is begrijp ik dan ook niet. Wat ik ook niet begrijp is dat de Cayman in Nederland zo weinig wordt verkocht. Dat is in de Uk, USA en Duitsland wel anders.

Re: Porcay: Cayman S 3.4 PDK7

22 jan 2012 9:28

Staan hem goed de wintervelgen maar euhhh winter... :|

GoldenHands schreef:Wassen ze de auto niet als extra service in leusden?
Wat verstaan ze onder wassen bij een PC? Ik had het idee dat hij de laatste keer droog was afgenomen (met doekjes?) en daar ben ik niet zo blij mee ivm krasvorming.

Peter 993 schreef:Mensen dei beweren dat de huidige Porsche generatie emotieloos is begrijp ik dan ook niet. Wat ik ook niet begrijp is dat de Cayman in Nederland zo weinig wordt verkocht. Dat is in de Uk, USA en Duitsland wel anders.
't is natuurlijk net zoiets als de discussie 911 of GT-R...die laatste presteert beter en kost minder maar de 911 blijft een icoon. De Boxster/Cayman heeft tijd nodig om zich te vestigen, de volgende generatie heeft alles in zich om definitief af te rekenen met het "geen echte Porsche" imago. Dat de 987 de laatste jaren enkele imagebuilders heeft gekregen zoals recent de Cayman R heeft de serie in elk geval alweer verder geholpen, de gewone 911 profiteert ook van het imago van de GT reeks.
Ben zelf niet gevoelig voor de cijfercombinatie 911 maar neem wat me aanspreekt en dan zou de volgende net zo goed een 991 als een 981 kunnen zijn of wie weet een luchtkoeler want dat blijft toch ook een feest.
Plaats een reactie