Helaas heb ik niet mee info omtrent de balans-as/beugel stuurbekrachtigingspomp.
Nog even terug over het alarm:
Volgens PON is het alarm alleen in 1994 geleverd en gezien de aanmeld procedure is dit wel logisch. Ik had een nieuwe afstandsbediening aangeschaft en als service wilde PON deze er wel 'even' op aanmelden. Afgelopen dinsdag had ik even wat ruimte in mijn agenda en mocht ik ook langskomen bij PON of hem in te leren. In eerste instantie hadden ze een procedure voor een 993, daarbij moet er een kastje onder de bestuurdersstoel zitten, waarbij twee pinnetjes doorverbonden moeten worden alvorens begonnen kan worden met de daadwerkelijke procedure. Na het verwijderen van mijn bestuurdersstoel bleek er geen kastje te zitten.
Na navraag bij het magazijn, bleek er nog een andere procedure te zijn nl. voor een 944, 944 S, 944 S2 en 944 Turbo, maar een 968 schitterde door afwezigheid op deze lijst

Volgens deze documentatie is het hetzelfde alarm wat seriematig in de 993 MY 1994 werd gebouwd. Deze procedure stond op een fax (10 pagina's) die Porsche AG naar PON heeft gestuurd in 1995. Achteraf bleek dit overigens wel de juiste procedure te zijn.
Maar man! Wat is dit een onlogische procedure en ik kan me voorstellen dat diegene die dit heeft verzonnen op staande voet is ontslagen!
Het begint meteen al met drie minuten wachten (nadat je de deur ontgrendeld hebt). Dan auto op contact en 23 en een halve minuut! wachten.
Contact uit/aan
Wachten totdat totaal 32 en een halve minuut (totaal) verstreken is (dus 10 minuten wachten na de laatste handeling)
Contact uit/aan
Na 40 minuten totaal (7.5 minuut na de laatste handeling) moet de radio aan.
Wachten tot 41 en een halve minuut (1,5 minuut na de laatste handeling) verstreken is.
En nu kan de echte procedure beginnen. Maak je hier een foutje dan mag je helemaal overnieuw beginnen. En helaas, de wet van Murphy ging hier dus op en om 17:30 bij de één na laatste handeling draaide de monteur het contact net iets te ver door... Toen mocht de P een nachtje overblijven.
De volgende dag hebben ze in alle rust de procedure mogen herhalen en de auto werd netjes bij mij thuis afgeleverd (kosten vrij!)
Chapeau voor PCL!
Het betreft overigens teile nr. 000.044.900.01 Neu / Einbausatz Wegfahrsperre, Einbauzeit 340 ZE
Mocht iemand geïnteresseerd zijn in deze procedure, PM me even en je krijgt een kopie.