Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: Porsche Cayenne S 2011: olieverbruik acceptabel?

21 jan 2012 20:43

Heb geen idee wat je met je verhaal wilt aantonen of bereiken.....

De wagen zal echt niet 1 liter per 1000 km lekken, dan ben je een soort Exxon Valdez, het zal allemaal wel worden verbrand. Of het komt langs de zuigerveren, langs de klepgeleiders of de carterventilatie werkt niet goed.

22 jan 2012 13:18

Enkel het feit al dat een dealer een fout wil minimaliseren tijdens de garantieperiode, stoort me.
De motor zal op deze manier weinig kans maken om op deze manier binnen de 2 jaar stuk te gaan, dus daar zit de dealer safe mee.
Zelfs vermogensverlies na bijna 2 jaar zou de dealer nog binnen de toegelaten tolerantie kunnen vinden.

Mvg,

22 jan 2012 13:36

Doe elk jaar netjes een servicebeurt. controleer eigelijk niet het oliepeil, en vul ook nooit zelf bij.
Dan had mijn KJN toch tot de nieuwe beurt al een paar keer leeg moeten staan... Kan dus ook anders.
Mijn '77er 2.7 is idd. ook zuiniger wat olie betreft.

22 jan 2012 16:46

Tja. Ouderwetsche kwaliteit :evil: :mrgreen:

22 jan 2012 21:38

ik zou ook teruggaan met het verhaal dat ie nu 1 liter op 500km gebruikt. laat ze het maar uitzoeken! waardeloze mentaliteit vind ik dat van die lui. Je legt een godsvermogen neer voor een kar, maar je moet verder niet zeuren :bang:

23 jan 2012 9:30

horn schreef:
$TEEF schreef:Bij elke twee tankbeurtjes zet de vaste pompbediende alvast een litertje olie, trechtertje en handschoentjes klaar als je weer aan komt rijden... :twisted: priceless...

Da's dan weer het voordeel van een KJN - 1000 km haal je nooit met 2 tankbeurtjes... :^:

jawel hoor, 100 liter tankje (benzine :wink: )

Re: Porsche Cayenne S 2011

23 jan 2012 10:38

Apolo2 schreef:Aangetekend briefje naar Pon zou ik altijd ff doen. Heeft mij althans wel verder geholpen met mijn huidige DD die bobines for breakfast, zuigerveren for lunch en turbo's for diner verorberde.

Werkt niet, je moet gewoon gaan bloggen. http://prof.autokiosk.nl/2011/04/02/201 ... -anrochte/

Re: Porsche Cayenne S 2011

23 jan 2012 21:52

Franz schreef:Werkt niet, je moet gewoon gaan bloggen. http://prof.autokiosk.nl/2011/04/02/201 ... -anrochte/

Naja, werkte zoals gezegd bij ons wel. Nette duidelijk brief met alle ellende en nee geen nieuwe auto maar wel een zeer passende oplossing. Die Monique die je aanhaalt is imho de redelijkheid enigzins voorbij geschoten en ze geeft zelf al aan dat het een principekwestie was geworden. Je hoeft dan in de toekomst al helemaal niets meer van de dealer te verwachten (al zal zij daar waarschijnlijk geen behoefte aan hebben).
Plaats een reactie