Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
21 jan 2012 2:00
Volop bezig met het verzekeren van mijn ex Duitse 997.
De problemen en kosten van verplichte beveiliging had ik niet voorzien.
De auto komt met klasse 1 uit Duitsland.
Wij dachten klaar te zijn met het inbouwen van klasse 4.
Maar nu eist Turien klasse 3, niet gecertificeerd en klasse 4, wel gecertificeerd.
Verwarring compleet want klasse 3 + 4 is in feite klasse 5. Verwarring alom.
Snappen jullie het nog?
Hebben jullie dezelfde eisen, Kl 3+4 gekregen?
21 jan 2012 4:40
horn schreef:"Ach, ik was vandaag op bezoek bij het bedrijf naast het mijne... geen woon-werk verkeer, maar woon-net-naast-mijn-werk verkeer..."

wat een bullshit. Je mag overal heen rijden met dat ding, maar niet naar je werk??? Ik werk in Amsterdam, als ik bij Breukelen een ongeluk krijg gaan ze zeker roepen dat ik 'waarschijnlijk op weg naar mijn werk was?'

Ik werk 20 km bij mijn huis vandaan , maar heb een broer die in het zelfde dorp woont .
Kom dus ECHT langs mijn werk , om naar mijn broer te gaan .
21 jan 2012 8:39
Zover mijn kennis reikt over alarmen. 3 plus 4 is volgens mij niet 5. De een kan niet zonder het ander. De 1 wel en de ander niet gecertificeerd? Dat is nieuw voor mij en klopt niet.
Volgens mij is het zo. Als er een klasse 3 alarm inzit, en er moet een voertuigvolgsysteem worden geplaatst dan wordt dat een klasse 4. Zonder een klasse 3 krijg je automatisch een klasse 5 . En dat is ook goed.
21 jan 2012 9:17
Klasse 1 = Uitsluitend startonderbreker.
SCM klasse 1 + AV SAT dat niet geactiveerd wordt door het klasse 3 alarm = klasse 4
SCM klasse 1 + AV SAT dat wel geactiveerd wordt door het klasse 3 alarm = klasse 5
Bij klasse 4 kan het stand-alone voertuigvolgsysteem geactiveerdworden door bijvoorbeeld een hellingshoekdetector of na een alarmmelding door de eigenaar.
Bij een klasse 5 systeem wordt een automatischealarmmelding gegenereerd door het alarmsysteem.
AV SAT is het autovolgsysteem via satelliet.
21 jan 2012 9:30

precies anders om dus. Had al mijn twijfels of ik het goed had.
Bedankt Henk.
21 jan 2012 10:42
de Fiscalist schreef:of als je je auto op de zaak stalt...
... als Fiscalist moet je toch weten dat de fiscus daar niet zo blij mee is
... of juist wel, als ze daar achter komen ...
21 jan 2012 11:03
centraal beheer kent geen alarm eis vanaf een bepaalde leeftjd. ik dacht 6 jaar... voor je 997 kan dat misschien van belang zijn als ie wat ouder is. Hoef je geen abo te nemen op de volgsystemen.
21 jan 2012 11:29
Als de auto 8 jaar oud is dan komen er aantrekkelijke mogelijkheden om te verzekeren als "oldtimer".
Als oldtimer in een oldtimer moet het toch goedkoper worden
21 jan 2012 12:06
Porsches vanaf 8 jaar oud kunnen in het Porscheproduct. Alarm 3 of alarm 1. En verzekerd op taxatiewaarde. Klassiekers begint meestal van 10 jaar oud.
Ik begrijp eigenlijk nooit echt wat het probleem is. De meeste verzekeraars eisen boven de 80.000€ Catt. Prijs een voertuigvolgsysteem. Uiteraard, als de auto een aantal jaren oud is is dat discutabel. Kijk gewoon voor dat je een auto aanschaft wat de eisen en mogelijkheden zijn. De dealer heeft daar vind ik ook een aktieve rol in. Dit laatste gebeurd mijn inzien te weinig. Ik maak maar al te vaak mee dat de klant een behoorlijk bedrag achterlaat voor de aanschaf van de auto en achteraf te horen krijgt dat er wel een alarm moet. Gemiste kans voor de dealer/ verkoper.
21 jan 2012 14:21
Jos Targa schreef:Ik begrijp eigenlijk nooit echt wat het probleem is.
Niet echt een lekkere reclame voor een tussenpersoon

Geintje hoor, Jos begrijpt het probleem altijd prima
21 jan 2012 14:39

wellicht iets te kort door de bocht. Ik maak dit denk ik een paar keer per maand mee dat de klant verbaasd is over de alarmeisen. ( ben het er ook niet altijd mee eens) maar we moeten het er helaas mee doen. Ik vind dat de koper van een exclusieve auto hier maar al te vaak niet van op de hoogte is. De verkoper heeft vind ik de plicht om ook hierin een adviserende rol te spelen, en niet alleen maar te denken aan de order en de handtekening onder aan het papier.
21 jan 2012 15:49
ben het met je eens dat dit de plicht van een verkoper is of dat hij dit toch in ieder geval als zijn plicht zou moeten voelen. helaas is dit niet gerelateerd aan de autobranche, maar geldt dit voor de meeste verkopers (de goede daargelaten!) onafhankelijk van de branche en ik spreek hier uit ervaring. autobranche, keukenbranche, whateverbranche en je hebt deze problemen. verkoper wil een handtekening en that's it
22 jan 2012 13:58
Olaf schreef:de Fiscalist schreef:of als je je auto op de zaak stalt...
... als Fiscalist moet je toch weten dat de fiscus daar niet zo blij mee is
... of juist wel, als ze daar achter komen ...
Als fiscalist weet ik dat de fiscus hier beginsel geen mening over heeft. Overigens gaat het topic volgens mij over verzekeringen en daarvoor moet je niet bij de fiscus zijn

(tenzij je er van wilt verzekeren dat je geld kwijtraakt).
22 jan 2012 14:21
de Fiscalist schreef:Als fiscalist weet ik dat de fiscus hier beginsel geen mening over heeft.
't gaat hier inderdaad over de verzekering van ... waarin jij reageert met:
of als je je auto op de zaak stalt...Ookal is het Off Topic - het is toch fijn te weten dat als de Fiscus vervelend wil doen, ze een leuke stok hebben om mee te slaan als blijkt dat je ruimte van de zaak gebruikt om prive' eigendommen te stallen

.. nu zal dat met 1 auto wss erg mee vallen, maar als het er 2, 3 of meer zijn
On Topic: .. even verder shoppen in de verzekeringswereld kan de moeite lonen .. mss betaal je dan iets meer premie, maar heb je meer vrijheid en geen verplichtingen t.a.v. (nacht)stalling en alarm-zaken
22 jan 2012 14:47
Olaf schreef:de Fiscalist schreef:Als fiscalist weet ik dat de fiscus hier beginsel geen mening over heeft.
't gaat hier inderdaad over de verzekering van ... waarin jij reageert met:
of als je je auto op de zaak stalt...
Die reactie was overigens volledig on topic want ging over de bepaling in de verzekering van TS dat deze de auto niet zou mogen gebruiken voor woon werk verkeer. Wat een issue is als je hem op de zaak hebt staan want dan rij je per definitie altijd naar je werk.
22 jan 2012 14:49
of er juist van weg
22 jan 2012 14:59
En vice versa.
22 jan 2012 15:17
Het lijkt mij erg vreemd...maarrrr het is natuurlijk wel in de geest van de oldtimerverzekering dat dit niet een auto betreft die dagelijks gebruikt wordt. Wat je aangeeft; een paar keer per jaar in je oldtimer naar het werk moet kunnen he?
Wat ik trouwens ook vreemd vind, is dat je een verzekering afsluit zonder de voorwaarden even op papier door te nemen.
22 jan 2012 19:51
Bedankt MarkS.
@olaf: Wie heeft het hier over privé eigendommen? de auto kan ook zakelijk zijn... maar dat is in het kader van dit topic wat minder waarschijnlijk.
en zoals ik dus eerder ook al aangaf, heeft de fiscus geen bezwaar tegen als je je (privé) auto op de zaak stalt, ook niet als dat er twee of drie zijn.Voor degenen die op dit punt niet zo deskundig zijn als Olaf merk ik op dat je er natuurlijk voor moet zorgen dat je dat onder zakelijke condities doet, dus netjes betalen voor de stalling of een privé onttrekking aangeven (maar dat geldt eigenlijk voor alle transacties die je met je eigen zaak doet...).
En nu dat opgehelderd is, kunnen we het weer hebben over verzekeringsvoorwaarden en het gebruik van de auto.
Laatst bijgewerkt door
de Fiscalist op 22 jan 2012 20:01, in totaal 1 keer bewerkt.
22 jan 2012 20:00
Ik heb dezelfde verzekering op mijn 911 dus niet helemaal vreemd dat ik hem zo afsluit. Bovendien is hij nog niet afgesloten aangezien
ik de auto nog niet heb, vandaar ook mijn vraag hier, anders had het denk ik weinig zin om te vragen. Maar los van dat opzeggen en
een nieuwe afsluiten kan natuurlijk ook! Of gewoon niet ermee naar de zaak rijden.
22 jan 2012 20:01
de Fiscalist schreef:.. dus netjes betalen voor de stalling of een privé onttrekking aangeven ...
Laat ik er nou net vanuit gegaan zijn dat de meesten dat niet doen
22 jan 2012 20:22
Moondogjr schreef:Ik heb net een oldtimerverzekering bij Diks afgesloten, maar ....
sorry, had ik dit verkeerd begrepen...
22 jan 2012 21:33
Jaja, nooit te letterlijk nemen wat ik zeg.
Maar zoals ik het begrijp is er maar 1 verzekeringsmaatschappij die een porscheverzekering heeft dus als ik daar gebruik
van wil maken zal ik het moeten accepteren.
22 jan 2012 21:34
Ik heb even op op de side van Diks gekeken maar bij de oldtimer verzekeringen staat wel degelijk dat er een mogelijkheid is voor woon werk verkeer tot 20000km per jaar.
Met vriendelijke groeten Henk
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.