01 feb 2012 21:50
Remmel schreef:Toch zou ik het niet doen.
Je gebruikt trouwens méér brandstof in Neutraal dus die reden valt af.
Bergaf als de auto in de versnelling staat wordt geen brandstof ingespoten en wel bij stationair draaien, en de motor koelt dan beter (waterpomp draait harder dan bij stationair draaien).
Tevens is het weggedrag veel beter.
01 feb 2012 22:09
01 feb 2012 22:12
02 feb 2012 1:31
02 feb 2012 2:26
02 feb 2012 7:21
Rudiporsche schreef:Vind overigens het verbruik niet heel erg interessant, daarvoor rij ik een andere auto.
Het gaat mij vooral om het behoud van de bak/remmen. Vandaar de beginvraag, terugschakelen op bergstanden bij bijv. een afrit van autosnelweg. En in D laten staan of N voor elke keer wachten...
02 feb 2012 14:18
Niet handmatig terugschakelen, de bak moet die klap elke keer opvangen, en voor een stoplicht/zeg een 5 min gewoon in D laten staan.Rudiporsche schreef: Vandaar de beginvraag, terugschakelen op bergstanden bij bijv. een afrit van autosnelweg. En in D laten staan of N voor elke keer wachten...
02 feb 2012 20:32