Ik ben vandaag even bij Van Kessel geweest. Was toch erg nieuwsgierig naar de oranje GT3. Ik was nog nooit bij Van Kessel geweest en heb bijzonder prettig kennis gemaakt met Mario. Geen handelaar die zoete broodjes verkoopt, maar scherp prijst en wat hij weet, deelt hij met zijn klant. Leuk gekletst over alles wat Porsche is, van klassieke 911Sjes tot 996 GT2s, en alles wat daar leuk aan is. Erg leuk.
Ook over de GT3 speelde hij volledig open kaart. De GT3 heeft hij ooit met volledige historie naar Nederland gehaald. Kort daarna is de auto gestolen uit hun pand en na een "joy ride" de volgende ochtend verlaten terug gevonden. Helaas zijn bij dat voorval alle papieren in de auto verdwenen en heeft de auto schade geleden, onder andere aan de achterzijde. De auto is hard achteruit de garage uit gescheurd en heeft daarbij een muurtje geraakt. De auto is daarna verkocht aan een liefhebber, overgespoten en rijklaar gemaakt. De vorige eigenaar is uiteindelijk overleden voordat hij er van kon genieten en sindsdien staat de auto stil. Vandaar de oude APK.
Dat overspuiten is niet heel zorgvuldig gebeurd: op het linker portier is bijvoorbeeld een lopertje te zien en het linker voorscherm is een beetje dof. Er ontbreken nog wat kapjes, inderdaad achterop de bumper, maar ook in de dakrails op het dak. De originele kofferklep met sticker heeft de vorige eigenaar opnieuw laten monteren, ondanks dat die niet helemaal recht meer is. Dat verklaart het kiertje in de neus. Met een rechte klep zou dat weg moeten zijn. De velgen zijn in hun geheel in mat glanzend zwart overgeblazen, dus inclusief boutjes en schroefjes.
Lang verhaal kort:
Maarten schreef:Weet niet precies wat zo'n ding op moet brengen als hij in 100% is maar dat zal fors meer zijn. En (nogmaals): deze verkoper kennende zal de vraagprijs redelijk in overeenstemming zijn met de waarde. Een flink schadeverleden zal dus zo maar kunnen.
Zo is het. De auto zal waarschijnlijk in Belgie of Duitsland het circuit op gaan: bij export is de BPM terug te vorderen en de prijs dus helemaal scherp te noemen. Geen auto voor iemand die originaliteit en documentatie zoekt om te poetsen en koesteren, maar meer voor iemand voor die hem in het nekvel wil grijpen. Of de technische staat dat ook toelaat, weet ik niet. Ik heb hem niet horen lopen, laat staan proef gereden.