Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
19 feb 2012 22:15
Ik dacht eigenlijk meer in deze trant.
http://www.pelicanparts.com/cgi-bin/sma ... D%37%37%29Wel ongeveer dezelfde maat, ietsjes grotere boring en meer compressie. Performance gaat wel omhoog. Je haalt dan ook wat uit de revisie van een onderblok.
19 feb 2012 22:22
Ah ok. Maar dit zijn alleen de cylinders. Daar komen dan nog de zuigers van bijv. JE nog bij a USD 1500 .
Maar is een optie idd. Maar origineel mahle heeft toch mijn voorkeur en daarbij kun je ook leuke combo's maken.
19 feb 2012 22:27
Ik geloof in vooruitgang

Materiaalsoorten van dit spul is beter. Betere warmteafdracht etc. Wordt wel een dure hobby met deze prijsjes.
19 feb 2012 22:40
Idd. Maar dan heb je ook wel een hele lekkere duitse sportwagen

ik geloof trouwens wel dat ook de T set van Mahle nu ook Nikasil is.
19 feb 2012 23:53
Werkt verslavend he? Nog even snel dit doen.. Erg herkenbaar. Zit wel lekker schot in..
20 feb 2012 23:16
Het blok is gesplitst!

Even geen camera in de buurt, dus morgen de details
20 feb 2012 23:30
Dat gaat lekker zeg! Tipje voor Mahle zuigers/cilinders:
http://www.wahlspezialkolben.de De site ziet er niet uit, maar wel prima klantenservice en een groot assortiment Mahle (zit in dezelfde plaats). Ik heb mijn setje hoge compressie RS zuigers daar vandaan.
21 feb 2012 1:49
Hij is niet meer te houden die Jasper! Kreeg je de blokhelften makkelijk van elkaar?
PeterFrans, die site laat me inderdaad niet meteen mijn creditcard trekken. Hij heeft het alleen over kolben, maar hij levert dus ook komplete setjes Mahle?
21 feb 2012 8:15
Hij levert gewoon standaard mahle. Dat had ook mijn voorkeur boven JE etc. Het is nog een ouderwets bedrijf waar het internet wat aan voorbij gegaan is. Betalen was pas nodig na ontvangst van de spullen en credit cards accepteerde hij niet. Google er maar eens op.
21 feb 2012 10:53
En de prijzen? Is dat concurrerend?
21 feb 2012 23:49
Goed! Gaat allemaal wel heel makkelijk. Ik denk echt dat het blok nog niet zo heel langs geleden uit elkaar is geweest. Het ziet er allemaal zo schoon uit, ook de koppen en cylinders.
Heb je de blokhelften al schoongemaakt langs de randen? Ik zie helemaal loctite 574 of andere pakking.
22 feb 2012 0:06
Dat vond ik ook al vreemd, maar de vlakken zijn helemaal schoon zonder (voor mij) zichtbare pakking. Er zal toch wel iets tussen gezeten moeten hebben, want hij lekte daar niet.
22 feb 2012 0:34
Apart. Scheelt je weer krabben.
Ben benieuwd naar de maten van de zuigers/cylinders. Ik denk dat het buiten spec zijn de oorzaak is voor het hoge olieverbruik.
24 feb 2012 22:14
Vanavond de laatste kop assemblage uit elkaar gehaald.

Morgen ga ik naar het revisiebedrijf om de onderdelen te laten meten. Het voelt een beetje als een examenuitslag. Duimen dat het meevalt, maar rekening houden met een tegenvaller
24 feb 2012 22:56
Wellicht overbodig, maar schrijf echt even goed de maten op per cylinder en zuiger. Dus niet alleen de tolerantie tussen zuiger/cylinder. Reden is dat als alles op het randje zit je wellicht de beste zuiger bij de cylinders kan zoeken.
Is het echt ver buiten spec, dan maakt dat natuurlijk ook niet meer uit. Post de maten even hier, ben erg benieuwd. Ook natuurlijk naar de rest.
Succes!
24 feb 2012 23:26
Hessel schreef:En de prijzen? Is dat concurrerend?
Ik betaalde 240 euro per zuiger (2.7rsr), daar kon ik geen JE voor krijgen (plus invoer en transport).
25 feb 2012 8:24
Dat valt idd mee.
26 feb 2012 11:38
Gisteren alles weggebracht en ze ware te druk om nu al te gaan meten. Volgende week maken ze alles schoon en gaan ze meten. Maarw achten is ook niks dus ik kijk alweer naar de volgende zaken die moeten gebeuren. Onder andere wil ik een aantal onderdelen laten stralen en poedercoaten (o.a. olietank).
Ik vraag me af of het zinvol is de "airdeflectors" ook te laten poedercoaten of worden die te warm tusen de cilinders en smelt de coating er dan vanaf? Heeft iemand ervaring met de hieronder beschreven aanpassing van de airdeflectors?
26 feb 2012 12:08
Ik. Zou ik zeker aanpassen. Is zo gedaan met een blikschaar. Ik zou het alleen niet poedercoaten, maar spuiten met hittebestendige verf. Ik denk dat het te heet wordt voor de poedercoat laag.
Ook zou ik ze gewoon even met een borstelwiel op een boor schoonmaken. Zou dat niet speciaal wegbrengen om te laten straken.
My 2 cents.....
Over de olietank, weet niet of dat verstandig is om te laten stralen. Er zit namelijk een soort koperachtige laag op en due straal je dan ook weg lijkt me. Even goed naar kijken lijkt me.
26 feb 2012 15:18
Dat is inderdaad zo gedaan met een blikschaar. Daarna ontroesten en in de hittebestendige lak.
26 feb 2012 20:44
Dank voor de tips

. De olietank heeft roestige vlakken, daar zal die koperlaag toch ook weg zijn. Ik zal eens navragen of ze met een ander straal materiaal (soda, kunststof, co2) de koperlaag onbeschadigd kan laten.
Die deflectors ga ik deze week maar eens aanpakken.
26 feb 2012 20:47
Daar heb je ook weer gelijk in. Maar ik zou idd dan wel kijken naar parelstralen of soda idd.
27 feb 2012 23:38
Hallo Jasper, hier een berichtje van Dennis uit Almere. Leuk om je draadje te volgen.
Mijn airdeflectors heb ik laten poedercoaten, en alles zit er nog gewoon op hoor, np
Ben benieuwd naar de specs van je zuigers/cilinders.
Wb stralen v/d tank, misschien even te overwegen: hoe weet je nu zeker dat alle straalmiddel weer uit de tank is als er een klein gaatje zit... Vanuit de tank gaat de olie dacht ik zonder filter direct naar het blok.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.