Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: 996 Atm of Turbo

01 maart 2012 14:12

mfh1968 schreef:Gisteren bij een Turbo wezen kijken, 2004 .....
Bouwjaar 2001 en flink aan de prijs.

Re: 996 Atm of Turbo

01 maart 2012 14:24

Roofless schreef:Ik doe gemiddeld 1 op 8.5 (auto net in bezit, pas ruim 2 tanken leeggereden)
Met een rustig gangetje, met het verkeer mee kom ik zelfs aan 1 op 10 (maar daar koop je GEEN 996TT voor)
Hang je er de beest mee uit of krijg je niet genoeg van de kick, is 1 op 5 ook makkelijk haalbaar.
(p.s. Jack Bauer bedankt)


1 op 10? wow, zelf 1 op 8,5 vind ik al vrij "zuinig"...

Re: 996 Atm of Turbo

01 maart 2012 15:10

bully schreef:
mfh1968 schreef:Gisteren bij een Turbo wezen kijken, 2004 .....
Bouwjaar 2001 en flink aan de prijs.


Inderdaad ja.....was nog neit helemaal wakker denk ik :roll:

Re: 996 Atm of Turbo

01 maart 2012 16:04

Advertentietekst "Zien is kopen" duh...

Je wilt geen gele want is niet courant, daarom zijn ze vaak grijs en zwart :mrgreen:
Nu vind ik persoonlijk de lakzwarte uitvoering the boss. Kijk bij MS964 of http://www.wolbert.nl

Re: 996 Atm of Turbo

02 maart 2012 2:20

mfh1968 schreef:denk dat de vloer nog niet droog is van het kwijlen...wat een geluid erg mooi !


Als je geluid wil dan voor de gt3 ofzo gaan...zonder turbo altijd beter geluid, en gt3 nog beter dan anders ivm hogere toeren ;)

over het blok: gt3 en turbo hebben het oersterke oude über blok. Dat gaat niet kapot al had je het graag.

Over de zwarte kleur: ik heb zwart uni omdat ik dat "de beste kleur voor 'n porsche" vond.

zie vond->uni zwart is veel werk...nu is poetsen geen straf, maar soms had ik toch wel eens graag een grijze gehad.... :mrgreen: :oops:

Re: 996 Atm of Turbo

02 maart 2012 17:13

Ik ook meestal rond de 1:8,5 gemiddeld. Heb nu 30k met de mijne gereden, geen bijzonderheden gehad, behalve een probleem met het alarm.
Voor geluid inderdaad geen TT nemen, zelfs met supersprint uitlaat haalt hij het niet met met mijn 993 cabrio destijds (alhoewel achter mij rijdend verkeer daar anders over schijnt te denken...)

Auto's zijn momenteel inderdaad erg 'goedkoop', kan me wel vinden in de term underpriced inderdaad.
Heb zelden zoveel afgeschreven als op deze, maar het zij zo...

Succes, maar zou er voor gaan, ook mede vanwege het GT1 onderblok verhaal!

Re: 996 Atm of Turbo

17 maart 2012 17:37

Hmmm net weer getankt, niet eens zo tekeer gegaan en toch een verbruik van 1 op 4,76...

Ben benieuwd wat ik morgen scoor bij de toerrit :mrgreen:

Re: 996 Atm of Turbo

18 maart 2012 23:00

Met dochter van 8 mnd id maxic achterin en vriendin naast me (lees: 130 op cc) naar schoonfamilie id Achterhoek en weer terug naar A'dam, een actieradius van 651 op de tellers gehad...

In een handgeschakelde 996TT '01 welteverstaan.

(as weekend weer 2 soloritjes id planning, dan wordt het waarschijnlijk een iets lagere actieradius...)

Re: 996 Atm of Turbo

08 apr 2012 8:41

Remmel schreef:Hoeveel gebruikt een 996 turbo ongeveer?, ik zit tussen de 1 op 5,4 en 1 op 6,2...

Jean-Pierre


Ligt dus aan je rijstijl... autobaan 120-130 km/h zit ik 1 op 10. Laatst een volledige dag een toertocht gedaan met "sterk" wisselende snelheden 8) , 400km gereden, tank bijna laag (dus zeg 1 op 7). Ik heb de mijne nu in een jaartje circa 6.000 gereden en ik kom gemiddeld uit op 1 op 8.

Bottom line: brandstofkosten zijn absoluut je minste zorgen :mrgreen:

Turbo is puur genieten...
Plaats een reactie