09 maart 2012 19:50
barrie schreef:Na 3 zware maanden met alleen de DD afgelopen vrijdag de 993 uit de winterstalling gehaald![]()
Binnenkort jaarbeurtje en Tiptronic olie vervangen.
09 maart 2012 20:40
09 maart 2012 21:37
thedutchguy schreef:Anders blijft ie in z'n 1 staan.
Ivo 3.6 schreef:Tiptronicolie vervangen? Waarom?barrie schreef:Binnenkort jaarbeurtje en Tiptronic olie vervangen.
09 maart 2012 21:52
09 maart 2012 22:16
10 maart 2012 0:06
porsche964 schreef:Vandaag de 3.2 geupgraded met een Dansk SS uitlaat. Mooie sound
10 maart 2012 5:10
barrie schreef:thedutchguy schreef:Anders blijft ie in z'n 1 staan.
Nee joh, andersom.....dan krijg ik 'm weer in z'n 1
Ivo 3.6 schreef:Tiptronicolie vervangen? Waarom?barrie schreef:Binnenkort jaarbeurtje en Tiptronic olie vervangen.
Uhh...is wel aan te bevelen 1x per 80k km?
10 maart 2012 9:31
10 maart 2012 11:53
10 maart 2012 15:47
10 maart 2012 16:22
10 maart 2012 17:52
10 maart 2012 18:01
10 maart 2012 18:30
10 maart 2012 18:52
10 maart 2012 20:22
Taxi Hans schreef:porsche964 schreef:Vandaag de 3.2 geupgraded met een Dansk SS uitlaat. Mooie sound
Gaan we tegen elkaar aan brullen??? Ik geloof dat ik mijn ruiten toch maar vast moet kitten.
11 maart 2012 17:55
11 maart 2012 19:04
S de F schreef:Gert Carnewal, prima advies en veruit de beste prijs.
Ivo 3.6 schreef: Nog niemand opgevallen?
11 maart 2012 19:15
11 maart 2012 22:11
Olaf schreef:Wat doet die Chip![]()
12 maart 2012 14:03
12 maart 2012 20:28
Ewout schreef:Kost dat nu, zo'n chippie?
12 maart 2012 21:50
12 maart 2012 21:55
Targa Floriaan schreef: Gelet op mijn technische talenten denk ik dat ik Ewout maar om advies ga vragen![]()
Zal wel een topic openen in Projecten![]()
12 maart 2012 22:00
Nine-eleven schreef:Ewout schreef:Kost dat nu, zo'n chippie?
In de basis kost zo'n EEPROM (Electrically Erasable Programmable Read-Only Memory) bijna niets, wat je er op wegschrijft des te meer en hangt meestal volledig af hoeveel tijd men er in heeft gestoken.
Iedere fabrikant programmeert de EEPROM's voor hun auto's met een bepaalde veiligheids marge, het is heel eenvoudig om de kenvelden voor bijvoorbeeld de hoeveelheid brandstof en ontstekingstijdstip aan te passen en zodoende wat vermogenswinst te genereren.
Beter is om per motortype dit op een proefstand te testen en stapsgewijs de kenvelden aan te passen. Dit laatste is uiteraard veel kostbaarder en indien het afzetgebied (bijvoorbeeld Porsche) relatief klein is zullen de prijzen per chip alleen maar toenemen.
Reken voor een goed geprogrammeerde chip op vanaf prijzen van € 450,00 excl. BTW en montage.
Montage is overigens niet zo moeilijk c.q. langdurig.