Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: 911 2.4E snel?

14 maart 2012 11:45

Ewout schreef:Ik geloof dat ik iets te autistisch ben voor twee soorten velgen onder dezelfde auto.

An..l bedoel je :mrgreen:

Re: 911 2.4E snel?

14 maart 2012 11:46

Is historisch correct, meen dat er geen Fuchsen waren met de juiste achtermaat en daarom vaak uitgeweken werd naar Minilites in de racerij, en daardoor bekijk ik 4 Minilites als iets raars :lol: :
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Re: 911 2.4E snel?

14 maart 2012 12:53

thanks, wist ik niet. weer wat geleerd vandaag. :lol: maar zelf zou ik liever 4 minilites (of natuurlijk 4 fuchsen) onder een klassieker zien. Dan maar niet periodecorrect :wink:

Re: 911 2.4E snel?

14 maart 2012 12:54

Maarten schreef:Dat zullen de totale kosten dan wel zijn geweest. Dat soort klanten zien ze graag komen bij de dealert :mrgreen: Opmerkelijk dat hij dan weer zo snel te koop staat. Begeerlijk speeltje overigens 8)



Onvoorstelbaar. Ik vond de helft al voldoende. Prijzen stijgen gewoon door of niet?

Minilites vind ik overigens wel mooi op zo'n verbrede uitvoering.

Re: 911 2.4E snel?

14 maart 2012 12:59

In dit soort gevallen overstijgen de kosten de waarde (imho) inderdaad nogal. Het lijkt er op alsof iemand carte blanche heeft gegeven om een auto op te bouwen die op zich echt fantastisch is. Helaas krijgt hij het er waarschijnlijk nooit meer voor terug.

Re: 911 2.4E snel?

14 maart 2012 13:14

horn schreef:thanks, wist ik niet. weer wat geleerd vandaag. :lol: maar zelf zou ik liever 4 minilites (of natuurlijk 4 fuchsen) onder een klassieker zien. Dan maar niet periodecorrect :wink:


Je kan zo'n wagen ook steeds op een dergelijke manier parkeren:
Afbeelding :wink:

Re: 911 2.4E snel?

14 maart 2012 13:39

Ook weer wat geleerd vandaag. Mooie plaatjes trakteer je ons op overigens. 8)

Re: 911 2.4E snel?

14 maart 2012 17:55

Graag gedaan, zal de komende dagen nog enkele foto's droppen bij Porsche foto van de dag. Zo vervuil ik dit topic niet verder.

Re: 911 2.4E snel?

14 maart 2012 18:23

R.M.Boosten schreef:Wederom bedankt voor de reacties!

Even voor de duidelijkheid: Ik ben niet van plan deze blauwe 911 2.4E bij Witmer te kopen, maar deze heeft slechts het verlangen naar een oud model aangewakkerd ;)
Daardoor ga ik nu wikken en wegen over het al dan niet verkopen van de 996 op termijn, en dan een klassieke 911 te kopen!
Mij lijkt dat je voor ongeveer €40.000 een niet perfecte, maar wel prima 911 2.4 hebt, klopt dit?

Als je voor een klassieke Porsche wil gaan zou je ook een 912 kunnen overwegen. Uiterlijk net zo mooi maar wel een stuk goedkoper in aanschaf. Het onderhoud maakt geen verschil heb ik me laten vertellen.

Re: 911 2.4E snel?

14 maart 2012 19:29

Ik heb die witte vorig jaar bij Astara zien staan. Was inderdaad eruugg mooi maar Euro 122.000 mooi??? :bang:

Re: 911 2.4E snel?

15 maart 2012 23:39

Clemento schreef:
R.M.Boosten schreef:Wederom bedankt voor de reacties!

Even voor de duidelijkheid: Ik ben niet van plan deze blauwe 911 2.4E bij Witmer te kopen, maar deze heeft slechts het verlangen naar een oud model aangewakkerd ;)
Daardoor ga ik nu wikken en wegen over het al dan niet verkopen van de 996 op termijn, en dan een klassieke 911 te kopen!
Mij lijkt dat je voor ongeveer €40.000 een niet perfecte, maar wel prima 911 2.4 hebt, klopt dit?

Als je voor een klassieke Porsche wil gaan zou je ook een 912 kunnen overwegen. Uiterlijk net zo mooi maar wel een stuk goedkoper in aanschaf. Het onderhoud maakt geen verschil heb ik me laten vertellen.


Bedankt voor de tip, maar ik denk dat als ik mijn 996 inruil voor een 912, ik toch wel zeker een achteruitgang in vermogen merk! :shock:
Dan liever even doorsparen voor het echte werk ;)

Re: 911 2.4E snel?

16 maart 2012 0:15

Of een halen in de States 8) Afbeelding

Re: 911 2.4E snel?

16 maart 2012 9:25

R.M.Boosten schreef:Bedankt voor de tip, maar ik denk dat als ik mijn 996 inruil voor een 912, ik toch wel zeker een achteruitgang in vermogen merk! :shock:
Dan liever even doorsparen voor het echte werk ;)

Die 912 kun je tunen tot ca 140pk en is 100 kg lichter waardoor je op bochtige wegen sneller bent, heb ik mij laten vertellen.

Re: 911 2.4E snel?

16 maart 2012 9:52

of combinatie oude looks en nieuwe techniek!

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=24&t=34466

Re: 911 2.4E snel?

18 maart 2012 15:23

R.M.Boosten schreef:Bedankt voor de tip, maar ik denk dat als ik mijn 996 inruil voor een 912, ik toch wel zeker een achteruitgang in vermogen merk! :shock:
Dan liever even doorsparen voor het echte werk ;)

Verstandig :cheesy:... De vraag is, wil je snelheid, of wil je beleving... Met 150 in een 356 ga je ONGELOOFLIJK hard... Met 250 in een 996, ga je redelijk vlot ;)... Van 0-100 met een 911 2.4E kost je zo'n 8 seconden (gokje?), 996 is dan al een tijdje weg... Maar hoe VOELT het in de auto ;)

Re: 911 2.4E snel?

19 maart 2012 23:57

@ Pascal, Jij slaat de spijker op z'n kop!

Ik vraag me inderdaad af hoe de beleving van snelheid in zo'n 911E is ten opzichte van een 996 cabrio. Snelheid zonder beleving is niets, maar laten we eerlijk zijn: bijna de dubbele PKs is veel verschil, waardoor de beleving van een 996 cabrio met RSR uitlaat toch ook groot is lijkt mij, misschien groter dan bij een 911E ?

Re: 911 2.4E snel?

20 maart 2012 0:16

R.M.Boosten schreef:
Ik vraag me inderdaad af hoe de beleving van snelheid in zo'n 911E is ten opzichte van een 996 cabrio. ?


Vergeet vooral het verschil in gewicht niet :D
1050 kg versus 1565 kg dan ben je die 135pk'tjes meer die je nu hebt zo vergeten, dikke 500kgs minder meezeulen :mrgreen:

Re: 911 2.4E snel?

20 maart 2012 22:47

Ach, de vergelijking gaat volledig krom.... In de DD ligt dik 2x zoveel vermogen als in de 356... En toch, in de 356 rij ik "sneller" (absoluut gezien niet, maar voor het gevoel wel).... Ik denk dat je het rijden in een 996 niet kan/wil/moet vergelijken met een 911 2.4(t/e/s)... Gewoon eens doen en kijken of het iets voor je is... Succes! (wel even een paar jaar sparen gok ik ;) )

Re: 911 2.4E snel?

20 maart 2012 23:13

Daarom snap ik de topic titel dan ook niet Pascal! Snel? Ten opzichte van wat en/of wie dan?

Re: 911 2.4E snel?

21 maart 2012 23:13

Erg persoonlijk dit, denk ik.
Zelf ben ik door het dolle heen van onze 996 cabrio Carrera4. Die waanzinnige kracht, dat mooie geluid uit de sportkit (X51) Helemaal te gek.
Nou vind ik oudere Porsches ook wel leuk, maar je moet wel een hele fanaat zijn om voor een klassieker te gaan. Tenzij je er véél minder mee rijdt. Het is en blijft oud(er) En dus kun je meer storingen en kosten verwachten en ongeregeldheden aan carosserie.
Maar ik heb ALLE respekt voor mensen die de oudere modellen in goede staat houden en er ook nog de weg mee op gaan, zodat wij ze kunnen zien en horen!!
Succes bij je keuze! :thumleft:

Re: 911 2.4E snel?

21 maart 2012 23:51

Meer storingen? Minder dingen die kapot kunnen gaan bedoel je 8) Ik heb in een 997 gereden en vond het net een BMW. Een 2.4 is een 911 zoals een 911 bedoeld is. Mijn mening hoor dus niet meteen gaan schreeuwen.

Re: 911 2.4E snel?

22 maart 2012 9:13

Als je zo'n classieke Porsche zou willen hebben en goed houden is een garage en niet rijden in de winter wel een must.
Alle modellen van na 1977 zijn dacht ik gegalvaniseerd en die zullen minder snel kans op roest hebben.
Zo'n classieker is eigenlijk meer een Porsche voor erbij, naast de gegalvaniseerde die gewoon elke dag gereden kan worden.
edit: Porsche 911 2.4E 1973

Re: 911 2.4E snel?

22 maart 2012 23:55

Het lijkt er inderdaad op dat zo'n oude voor erbij moet, als ik over roest en dergelijke nadenk! :P

@Dodo met mijn fanatisme zit het denk ik prima, ben hier al sinds mn 15e aanwezig en altijd met Porsche bezig geweest :D!

Sparen it will be, het meest verstandige antwoord op de meeste dingen ;) !!!

Re: 911 2.4E snel?

23 maart 2012 7:31

Dus dit wordt een slow topic .

Re: 911 2.4E snel?

13 mei 2012 0:25

@ TS: Grappige overweging!

Auto's zijn niet goed te vergelijken denk ik, hoewel ik slechts één keer 996 heb gereden (dus beperkt op de hoogte ben): 2.4E is licht, puur, responsief. Alles voelt best rap en vanaf c. 4000 toeren is het geluid prachtig. 0-100 gaat vlot (7-8 sec), 200+ rijden is geen probleem (in Duitsland althans :mrgreen: ). De auto voelt vooral lichtvoetig, niet zozeer bruut sterk (een echte trap in je rug krijg je niet bij gas geven). Maar een willekeurige snelle auto anno nu blaast je natuurlijk gewoon weg.

Het is gewoon een andere ervaring in deze 165 pk / 1050 kg te rijden dan in auto's met bijna het dubbele vermogen maar ook een paar honderd kg meer aan de haak en enkele decennia minder op de klok. Overigens is de handling absoluut niet moeilijk: zelfs zonder stuurbekrachtiging is de 2.4 prima te manouevreren, hij schakelt handzaam en ligt goed op de weg (wel wat zijwindgevoeliger en bij hoge snelheid ietwat licht in de neus).

Heb je inmiddels al eens een 2.4E geprobeerd? Dat is in ieder geval de moeite waard! Voor de aanschaf van een goed exemplaar zou ik €45-50k schatten trouwens.
Plaats een reactie