Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: De bouw van een Formule Vee 1300

25 feb 2012 19:01

Zo vandaag de pendelassen achter gemonteerd. Deksels afgesteld, ashoezen uit een stuk :mrgreen:, remmen gemonteerd en de vooras uitgelijnd en gemonteerd.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

26 feb 2012 19:36

Vanmiddag wat andere verplichtingen dus maar even vroeg op.
De achterbrug afgemaakt en de draagarmen en stabilisator stang aan en in de vooras gezet. Ruud bedankt voor het draaien van de alu bussen! Passen perfect.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

26 feb 2012 21:29

Je hebt de vaart er (weer) in :res:

28 feb 2012 1:09

Alles lag contructief klaar dus was een kwestie van een lakjasje en monteren. Wordt nu langzamerhand iets van een raceauto ... Maar er moeten nog wel een paar dingetjes gemaakt en verandert worden...

03 maart 2012 19:43

Vandaag de voortrein afgemaakt: Spindels gemonteerd, ankerplaten, remmen, lagers en trommels. Bovenste gordelogen in het chassis vastgezet en de tanksteunen gemaakt. Tankje staat/ zit vast met M8 bouten vv rubber bussen door de bodem en brandschot.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

03 maart 2012 21:18

wow. mooi man! 8)

10 maart 2012 19:45

Rollend chassis!

Vandaag de stuurinrichting met stuurstangen, wielen met banden (wegbanden net als vroegah: 155/80 voor en 165/80 achter) en de evenementen motor geplaatst. Met het baasje er in staan de achterwielen 1 graad negatief. Het komt allemaal precies uit zoals ik het heb bedacht en gemaakt! Had eerst nog een hard hoofd in de stand van de achterwielen maar dit is perfect! Ik denk alleen dat er weinig ruimte is om de accu nog tussen het brandschot en de motor te plaatsen. Nu die op zijn wielen staat wordt pas duidelijk hoe laag zo'n ding eigenlijk is: bovenkant rollbar komt ongeveer tot mijn navel...
Morgen een begin maken met de elektra.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

10 maart 2012 20:02

Ronald, je kunt er al bijna een proef rondje mee gaan rijden. :drive:

Wordt echt een gave Vee :res:

10 maart 2012 20:16

Ik hoop volgende week of de week erna de Vee voor het eerst naar buiten te kunnen rollen.

11 maart 2012 20:51

Vandaag de schoren naar de versnellingsbak steun op het chassis gezet. Verder de demontabele schoor van de rollbar naar het chassis wat netter gemaakt (buisje er aan gezet i.p.v. alleen wat gaten in de buis). Deze is nu snel uitneembaar door een pin en borgveer. Hij loopt door de achterkap heen dus hij moet los als de achterkap er af moet. Nu gaat dat sneller en is ook wat degelijker uitgevoerd. Ook begonnen met de elektriciteit.

12 maart 2012 8:59

moooooiiiiii!!!!

Wat wordt dit gaaf zeg!

13 maart 2012 1:21

dreamer schreef:moooooiiiiii!!!!

Wat wordt dit gaaf zeg!

Thanks! Best leuk af en toe een reactie.

13 maart 2012 2:19

Lees nog steeds mee hoor, maar om nou steeds met het zelfde commentaar te komen wordt ook zo eentonig ;)

13 maart 2012 6:56

dito. grappig detail dat achterlicht (remlicht?) bovenop de versnellingsbak. ik ga er zo maar van uit dat dat zo blijft?

13 maart 2012 9:39

horn schreef:dito. grappig detail dat achterlicht (remlicht?) bovenop de versnellingsbak. ik ga er zo maar van uit dat dat zo blijft?

Dat kansloze odschool achterlichtje is een reglementair verplicht regenlicht v.v. een ultra modern led buislampje. Hij zal waarschijnlijk nooit branden maar just in case zorg ik er dan wel voor dat hij zo min mogelijk stroom uit de accu trekt.

19 maart 2012 11:32

Van het weekeind de accubak en de kabelboom gemaakt en gemonteerd. Kabelboom geheel ingewikkeld met textiel tape en gemonteerd met tyraps. Alle kabelschoentjes gemonteerd met een speciale tang zodat we geen losschietende draadjes kunnen hebben en daarna, als extra zekerheid, nog voorzien van een krimpkousje. Zou zo maar echt 1965 geweest kunnen zijn ....
Op naar de stoel, gordels, brandblusser en de afmontage van de body! Foto's ... later.

19 maart 2012 23:30

Elektra.... en vanaf nu maar een hoesje erover voor het stof.

20 maart 2012 7:30

leuk joh die doek eroverheen :cheesy: enfin, we hebben geduld.

21 maart 2012 17:25

Zo'n doek vraagt om een onthulling :wink:

21 maart 2012 17:31

dreamer schreef:Zo'n doek vraagt om een onthulling :wink:

Heren Petrolheads, erzit echt niet meer onder dan dat jullie tot nu toe hebben gezien, zuiver en alleen om stof tegen te gaan dus!
Overigens wel leuk om vanaf nu steeds een onthulling te doen aangezien het einde wel redelijk in zicht is gelukkig.
Hoop dat mijn volgende auto wat minder tijd gaat kosten. Dat wordt er dan wel een waar ik wel de gewone weg mee op mag.

21 maart 2012 19:47

roondejong schreef:
dreamer schreef:Zo'n doek vraagt om een onthulling :wink:

Heren Petrolheads, erzit echt niet meer onder dan dat jullie tot nu toe hebben gezien, zuiver en alleen om stof tegen te gaan dus!
Overigens wel leuk om vanaf nu steeds een onthulling te doen aangezien het einde wel redelijk in zicht is gelukkig.
Hoop dat mijn volgende auto wat minder tijd gaat kosten. Dat wordt er dan wel een waar ik wel de gewone weg mee op mag.

goed idee kan niet wachten op de volgende stap

wowwwwwww :res:

25 maart 2012 0:46

Vandaag lekker weer dus prima om lekker buiten te schuren, spuiten en zagen.
Begonnen met het maken van de stoel voor de Vee.
Uitgangspunt is een Tillet kartstoel die ik aanpas van een zithouding naar een meer lig houding.
Voordeel van deze stoeklen is dat ze heerlijk zitten en dat je er lekker opgesloten inzit.
Deze stoel ontdaan van de bekleding:
Afbeelding
Vervolgens doorzagen en het zitgedeelte verlengen en de hoek groter maken zodat deze stoel ontstaat:
Afbeelding
Begin gemaakt met het afzagen van het korte voorstuk van de kartstoel en met een mal het nieuwe beengedeelte gemaakt. Vervolgens met een stukje tuinslang rondom wordt er weer een mooi rond randje aan gelamineerd. Daarna nog wat extra lagen glasmat inlamineren en de gaten voor de gordels inzagen.
Afbeelding

25 maart 2012 21:10

Accubakje met spanbandje gedeeltelijk in de sidepot:
Afbeelding
De tank definitief gemonteerd en de ontluchting en afsluiter in de rolbar gemaakt en de stoel afgelamineerd, gemonteerd en de achterste steunen gemaakt. Binnenort maar eens bepalen welke kleur bekleding er op komt:
Verder nog de verplichte oliecatchtank van 2 liter gemaakt: lekker oldschool van een 2 liter Motul olieblik:
Afbeelding

01 apr 2012 18:52

Vandaag de werkplek afgemaakt: stoel steunen gemaakt en de stoel verder afgewerkt, bekleed en de gaten voor de 6-punts gordels er in gemaakt. Nu nog de gordelogen aan het chassis maken.
Afbeelding Afbeelding

03 apr 2012 14:11

Gisteravond de laatste stukjes bekleding in de stoel gelijmd en wat betere foto's gemaakt.
Zo blijft het allemaal weer grappig. Ik had destijds wel een prijs opgevraagd bij Tillet maar werd absoluut niet vrolijk van de prijs (honderden euro's vanwege lage productieaantallen). Een gebruikte kartstoel van 25 euro, wat polyester, bekleding, wat lijm en een kleurlaagje aan de buitenkant doet het ook en maakt het allemaal betaalbaar. Veel werk maar ben reuze blij ermee. Als bekleding heb ik het allerdunste ribtapijt van Kwantum gebruikt en daar de foam rug van afgeschuurd. Er blijft een dunne stof over die makkelijk te lijmen en te vormen is maar die bovendien qua looks bijna gelijk is aan de oorspronkelijke (rib)bekleding.
van:
Afbeelding
naar;
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats een reactie