Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Re: Formule 1, seizoen 2012

25 maart 2012 16:24

Sky heeft er wel wat moois van gemaakt. Met abo kun je zelf camera's kiezen maar ook b.v. op je iPad de race volgen en dan rondetijden en posities real time checken. Gebeurde wel weer van alles en hoewel ik het een irritant mannetje vind liet Alonso wel weer zien dat hij een topper is!

25 maart 2012 19:24

Alonso had wel mazzel dat Perez een fout maakte op het laatst, want de Ferrari was in droog weer niet al te snel.
Wel knappe tactiek gekozen door Alonso, gegokt op natte baan en dat heeft m de overwinning opgeleverd

25 maart 2012 20:01

Als je niets te verliezen hebt kun je alleen maar winnen, en dat heeft ie vandaag gedaan.

25 maart 2012 20:20

helemaal waar!

26 maart 2012 7:20

Geen fan van Alonso, maar knap gereden.
Perez was helemaal briljant.

De regen was leuk, maar eigenlijk was het vooraan in de race niet echt spannend. De strijd achterin was spannender.
Waar ik alleen niet bij kan, is waarom Mclaren ook met een opdrogende baan niet alsnog kan aanpikken.
Ze waren nergens te zien, idem voor Mercedes, maar die schijnt weer problemen te hebben gehad met de banden.

Daar begreep ik niet waarom je rijdend op een 12e plek niet het gokje neemt en eerder op slicks overgaat in de hoop zo wat te winnen.
Nu klapten ze met de rest mee, niets te verliezen dan maar ook niets te winnen.
maarja dat is strategie vanuit de woonkamer.

26 maart 2012 10:46

interessante gedachte:
MercedesGP Gaat Nat
26/03/2012 Door Olav Mol
Mercedes Rosberg

Opvallend feit is dat MercedesGP weer met lege handen stond gister in Maleisie. Een team waar niet het laagste budget in F1 opgesnoept wordt, waar de rijders allebei ‘A-Class’ zijn en waar meer technisch directeuren meedenken dan bij HRT en Marussia samen.

In de kwalificatie wist Michael Schumacher naar p3 te sturen. Door een spin, na een touche met Grosjean, viel hij ver terug. Dan verwacht je dat hij op ervaring en eens goed voor gaat zitten en de weg naar boven in zet. Niet dus. Opvallend niet zelfs. Ook Nico Rosberg had ‘the pace’ niet. Waar ligt dat aan, wat zijn de oorzaken?.

Soms duurt dat even bij mij maar ineens ging er een bel rinkelen. Het antwoord kan heel simpel zijn; de regen. Niet omdat de afstelling niet klopt maar vanwege het F-duct systeem dat deze auto als enige heeft. Als het werkt zoals iedereen denkt kan ,het wel eens zo zijn dat ze het hebben moeten uitschakelen of dat het grote problemen heeft veroorzaakt.

De Mercedes F-duct zou namelijk via een vernuftig systeem van buizen en kanalen door het chassis, de lucht van de achtervleugel helemaal terugbrengen naar de voorvleugel. Als er lucht doorheen kan, kan er ook water in komen. Laat dat nu ruim voorrradig zijn geweest gister in Maleisie. Ze hebben de openingen in de achtervleugel dus moeten dichtplakken tijdens de code rood situatie en daardoor de werking opgeheven, of er is op allerlei plaatsen water in het systeem gekomen waardoor de werking ook opgeheven werd.

F1.nl visie: Het lijkt te simpel voor woorden maar wel logisch, ik ben geen techneut en het is slechts een gedachte.

26 maart 2012 12:27

Is die Button nou ook alleen maar een mooi weer rijder. Jemig wat zit die te piepen in die auto als het regent zeg.
Of is hij misschien de woordvoerder voor de andere rijders.

Vond het wel mooi van die Sauber en jammer van die uitglijder vlak voor het einde want die Perez kwam gevaarlijk dicht bij Alonso.

26 maart 2012 13:55

Ik ontdek net een nieuwe ( voor mij althans ) Formule 1 site, met "grand Prix Radio" luistert wel lekker weg tot nu toe, hier de link:

Grand prix radio

De beste Danceable hits & Classics, het Nieuws verzorgd door Novum, iedere 30 minuten de actuele verkeerssituatie door de VID, elke 15 minuten autosport-items en 100% reclame-vrij: dát is GrandPrixRadio.

14 apr 2012 8:50

Zo Vettel mist de Q1 quali. :flush:

wat een fout van redbull, terwijl webber wel 1e tijd rijdt

14 apr 2012 9:10

zo Q1 voorbij, WAT een afstand van Rosberg t.o.v. de rest :cheers:

een halve seconde sneller als de rest, GAAF :!:

14 apr 2012 15:18

Rosberg pole!!!
Wordt leuk morgen let maar op!!

15 apr 2012 8:53

En de oude rot schumacher op de 2e plaats , aan de schone kant van het circuit met grosjean uit de buurt !!!

15 apr 2012 10:53

Geweldige race met alle actie voor de 2e plaats

15 apr 2012 11:00

Idd erg mooie race. Jammer van Schumi, Vettel erg goed gereden. Alleen jammer van Kimi. Ben benieuwd wat hij er op te zeggen heeft.

15 apr 2012 11:04

Yep, shumi heeft zijn deel wel al gehad dit seizoen!

15 apr 2012 11:04

Na een aantal jaren maar weer eens de moeite genomen om een F1 wedstrijd te kijken maar wat zien die auto's er tegenwoordig toch idioot uit zeg.

15 apr 2012 11:07

De auto's zijn echt lelijk, maar de races zijn wel erg mooi.
Vandaag toch weer genoten van veel acties en drama.

15 apr 2012 14:31

Goed om te zien dat ze tegenwoordig ook lekker bij de actie blijven ipv saaie shots van de leider te laten zien. Was vanaf plek 2-10 erg vermakelijk :thumleft:

15 apr 2012 21:06

Gert schreef:De auto's zijn echt lelijk, maar de races zijn wel erg mooi.
Vandaag toch weer genoten van veel acties en drama.

+1

15 apr 2012 21:26

Zoals reeds eerder geschreven vond ik het een mooie race.
Maar nu heeft de FIA Mercedes een boete gegeven van 5000 euro omdat ze een auto weg hebben gestuurd waarvan het voorwiel niet correct gemonteerd was. Ik vind persoonlijk dat het niet kinderachtiger moet gaan worden.

15 apr 2012 21:48

Klopt, al had ik 'm eerder een boete gegeven voor die rare lampenbak op 't dak. Hij was wel snel hè?

Afbeelding

16 apr 2012 8:18

MY00 schreef:Zoals reeds eerder geschreven vond ik het een mooie race.
Maar nu heeft de FIA Mercedes een boete gegeven van 5000 euro omdat ze een auto weg hebben gestuurd waarvan het voorwiel niet correct gemonteerd was. Ik vind persoonlijk dat het niet kinderachtiger moet gaan worden.

Een loskomend wiel bij een gangetje van 200km/h is niet kinderachtig, niet voor de coureur, niet voor de marshalls en het publiek.

Het kwam wat traag op gang, maar wat een gave race.
Webber die de neus airborne had
Nodige wheel to wheel actie
Gaaf treintje om de 2e plaats.
Leuke winnaar

Volgend jaar DRS iets beter uitkienen.

21 apr 2012 13:50

En opnieuw Michael Shumacher weer pech:

Bij een te slechte Q1-tijd, mocht hij niet meer aan Q2 deelnemen. Dus vertrekken op positie 18.
Naar verluid heeft het ook iets met een beslissing van het team te maken.
De regen van begin Q1 zal er ook iets mee te maken hebben.

21 apr 2012 16:00

Heb ook gekeken, net boodschappen gedaan :wink:
Maar met dat zonnetje in mijn nek en dat gehuil van de motoren had ik ff een wegzakker :wink: :lol: :drive:

22 apr 2012 15:08

Yes, yes wat een wedstrijd, hier gebeurd wat!
Plaats een reactie