Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
31 maart 2012 18:51
tuurlijk is de 993 de beste, want de modernste, maar wat maakt het uit, zolang het maar een luchtkoeler is is het altijd goed
31 maart 2012 19:02
Cazzo Super Veloce schreef:tuurlijk is de 993 de beste, want de modernste
jaja.

dream on...
31 maart 2012 19:51
Of het de beste is kan ik niet uit eigen ervaring zeggen. Hij rijdt in elk geval erg goed en is erg leuk als eerste 911! Dus zeker een goede keuze lijkt me.
31 maart 2012 20:59
he een dorpsgenoot met een blauwe 3.2 cabrio. zal uitkijken...
31 maart 2012 23:07
Best rijdend is de 991, dan de 997, dan de 996, dan de 993, dan de 964, dan de 3.2, dan de 3.2 met die hengelbak, dan de 3.0, dan de 2.7, dan de 2.4, dan de 2.2, dan de 2.0, en dan de kever...
01 apr 2012 16:39
Of de 3.2 de beste is kan ik niet beoordelen. Heb nooit een andere bezeten. Dat een 3.2 ontzettend goed is, kan ik wel beoordelen. Ik heb vanmiddag mijn eigen 3.2 Carrera Targa uit de winterstalling gehaald. Vijf maanden aan de druppelaar en onder een hoes gestaan in een Tiefgarage. Ik steek de sleutel in het contactslot en draai hem om. En wat gebeurt er???
Gewoon hetzelfde als alle voorgaande keren dat ik hem uit zijn winterslaap wekte (nu al negen jaar): hij start in een keer en loopt direct op alles 6 cylinders rond. Zonder kuch, rochel of ratel. Rustig warm gereden, gas erop. Heerlijk.
25 jaar oud dit jaar, 125,000 km. Geen kraakje, niks. Gewoon regulier onderhoud. Bullet proof indeed.
01 apr 2012 17:10
goed verhaal.
01 apr 2012 17:17
Ook ik kan dit bevestigen.
De mijne stond zelfs al wat langer stil , bijna een jaar ofzo.
Ff een nieuwe accu erin gepleurd en lopen uiteraard.
Daarna even een beurtje laten geven bij Rob Goossen om weer te horen
dat het een kanjer van een auto is.
01 apr 2012 20:00
205.000 km zonder noemenswaardige problemen. Maar nog belangrijker is de beleving: puur, eerlijk en ongefilterd rijplezier door geweldige feedback van onderstel / besturing en super geluid. Elke keer weer alsof ik m'n lekkerste spijkerbroek aantrek...met de juiste vintage looks...
Uiteraard volkomen subjectief...
01 apr 2012 22:18
horn schreef:Cazzo Super Veloce schreef:tuurlijk is de 993 de beste, want de modernste
jaja.

dream on...
Kan me een lang epistel herinneren van Renntech met als conclusie; de 993 is de beste; ff zoeken...
Maar inderdaad, ik ben bevooroordeeld, de 993 is niet alleen de beste maar ook de mooiste
01 apr 2012 22:29
Vind 993 ook geweldig, vooral de 993S Vesuvio vind ik een droom... Is ook een veel moderner rijdende auto dan de 3.2.
Heb vaak overwogen de stap naar een 993 te maken...maar moderner hoeft niet altijd beter te zijn. Gaat naar mijn idee wellicht teveel ten koste van de beleving (je hoeft minder hard te werken) en daarom ben ik bang dat 'ie op den duur gaat vervelen...
01 apr 2012 22:44
inderdaad, de beleving, involvement, is wat de 3.2 de laatste echte Porsche maakt. no nanny's.
01 apr 2012 23:16
De 964 geeft mij ook een echte Porsche beleving.
Maar ik ben dan ook niet tegen een goed uitziende nanny..
02 apr 2012 18:43
Tja helemaal mee eens. Ik kijk af en toe stiekum naar een 997 cabrio maar twijfel of ik dat net zo leuk vind als een old fashion luchtkoeler.
02 apr 2012 19:28
Cazzo Super Veloce schreef:Kan me een lang epistel herinneren van Renntech met als conclusie; de 993 is de beste; ff zoeken...
Tja Renntech. Wat weet die er nou van

Vind de 993 ook mooi inmiddels. Vroeger niet, toen miste ik echt die kanonsloopkoplampen. Inmiddels vind ik hem erg mooi. Ik reageerde overigens meer op 'de modernste DUS de beste....'
02 apr 2012 20:16
Harald, Wordt jou volgende Porsche dan een 993 of toch een oude liefde de 964?
grt Peter
02 apr 2012 20:45
Terug on topic
Natuurlijk, hoe nieuwer hoe ...
De puurheid van een 3.2 in combinatie met de kwaliteit is evenwel ongeƫvenaard.
Eneh: uiteraard Oben Ohne!
02 apr 2012 20:53
Cazzo Super Veloce schreef:Kan me een lang epistel herinneren van Renntech met als conclusie; de 993 is de beste; ff zoeken...
Duurt wel lang, dat zoeken van jou
KLIK
02 apr 2012 21:35
Peter S schreef:Harald, Wordt jou volgende Porsche dan een 993 of toch een oude liefde de 964?
wie zal t zeggen. Pre impact ls ik een garage in de buurt kan vinden.
Rat 3.2
964...
02 apr 2012 21:52
Ik stond destijds voor de keus: 993 of 964. Het werd de 964. De 993 vindt ik te glad, te modern worden, ze rijden wel lekker, maar toch .......ik kon en kan er niet warm voor lopen.
Ik wil een auto horen, voelen, ruiken en af en toe proeven

Hoe nieuwer de Porsches worden, hoe minder dat is. En dat is in de 964 ook weer wat minder dan in een 3.2
Een 2.4T rijdt niet beter dan een 993, maar geeft wel een beter gevoel (wat een geouwehoer is dit eigenlijk

ik stop ermee)
02 apr 2012 22:30
De 3.2 is volgens velen de meest betrouwbare. De 964 is voor mij de mooiste en fijnst rijdende Porsche. Verder dan een 993 zal ik nooit gaan, maar ik vind een 993 bijna al weer wat te comfortabel rijden. Het is al bijna een japanner. Wel erg mooi imo. Daarna is het voor mij allemaal drama. De 996 vind ik lelijk (koplampen en dashboard als negatieve uitschieters) en vooral saai, de 997 is top qua uiterlijk maar (b)lijkt net zo onbetrouwbaar te zijn als de 996...
03 apr 2012 4:19
horn schreef:Tja Renntech. Wat weet die er nou van

Ja precies, gelukkig post hij tegenwoordig niet meer van die idioot lange stukken
03 apr 2012 7:47
Mis ik wel, trouwens.
03 apr 2012 9:21
horn schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Kan me een lang epistel herinneren van Renntech met als conclusie; de 993 is de beste; ff zoeken...
Tja Renntech. Wat weet die er nou van

Vind de 993 ook mooi inmiddels. Vroeger niet, toen miste ik echt die kanonsloopkoplampen. Inmiddels vind ik hem erg mooi. Ik reageerde overigens meer op 'de modernste DUS de beste....'

Objectief gezien klopt dat natuurlijk. Van alle luchtkoelers remt de 993 het beste, heeft de beste motor, is relatief comfortabel etc etc.
Gewoon omdat het een modernere auto is.
Objectief gezien is zelfs een 996 beter dan een 993.....
Subjectief gezien kan je voorkeur natuurlijk naar iets anders uitgaan.
Zit zelf ook wel eens aan een pre-impact te denken, omdat ik mn 993 veel minder gebruik dan ik van plan was toen ik hem kocht.
(zo, genuanceerde-modus weer uit

)
03 apr 2012 9:22
Olaf schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Kan me een lang epistel herinneren van Renntech met als conclusie; de 993 is de beste; ff zoeken...
Duurt wel lang, dat zoeken van jou
KLIK 
Dank U!!!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.