02 apr 2012 18:14
02 apr 2012 22:17
Franz schreef:maar ik voel er weinig voor om hier weer een heel betoog te gaan zitten houden......
Devils son schreef:Franz schreef:Ik trek uit geen enkel lijstje een conclusie.
Waar komt de volgende conclusie van jou dan vandaan?Franz schreef:Het ging erom dat Porsche het met geen mogelijkheid voor elkaar krijgt om de GT-R sneller af te zijn op de Nordschleife.
Devils son schreef:Zal ik voor de grap nog even herhalen wat jij hebt gezegd?Franz schreef:Het ging erom dat Porsche het met geen mogelijkheid voor elkaar krijgt om de GT-R sneller af te zijn op de Nordschleife.
Dat is ook waar ik op reageerde... Lees nog maar eens na.
Franz schreef:Ik praat niet over het huidige model maar over het model uit 2009.
Devils son schreef:Alleen als Nissan zelf met de auto rijdt is deze absurd snel. Anders gezegd: Nissan is vooral goed op papier, Porsche vooral op de Ring zelf...
Devils son schreef:Porsche heeft de GT-R ook getest en op basis daarvan geconcludeerd dat de claim onmogelijk conform de waarheid kon zijn. Dat is door een testrijder vervolgens aan enkele mensen medegedeeld, w.o. direct dan wel indirect aan een journalist.
Officieel heeft Porsche geen uitlating gedaan over de tijd van Nissan.
Devils son schreef:Ik had er zondag weer een... rustig doen bij het oprijden van de baan totdat ik er ook op kom en vervolgens het sprintje inzetten. Toen bleek dat op dat punt de GT-R al nauwelijk uitliep (was dus wel getuned, maar daar ben ik ook schuldig aan...) hield hij er snel genoeg mee op. Later werd duidelijk waarom... bochten moest hij het helemaal niet van hebben.
02 apr 2012 23:48
Franz schreef:
Nogmaals, zolang er geen officiële krachtmeting komt tussen beide kemphanen zullen we het moeten doen met de claims van Porsche en Nissan. En van ieder filmpje wat er op internet rondslingert valt er wel weer één te vinden die het tegendeel 'bewijst'. Maar we zullen het er wel mee moeten doen.
Klopt, en ik had het over de GT-R 2009 tov de Carrera GT en 997 Turbo omdat de Carrera GT ten tijde van de GT-R de snelste tijd neerzette van alle Porsche's en de 911 Turbo qua specs en bouwjaar enigszins overeenkomen.
Dat je daarop reageert met een lijst uit Januari 2012 is totaal irrelevant,
evenals je ongenuanceerde onderstaande uitspraak.Devils son schreef:Alleen als Nissan zelf met de auto rijdt is deze absurd snel. Anders gezegd: Nissan is vooral goed op papier, Porsche vooral op de Ring zelf...
Nee, maar wel de moeite nemen om de GT-R uitgebreid te testen en de bevindingen 'per ongeluk' te lekken.![]()
Misschien wordt het eens tijd dat je je meet met iemand van je eigen kaliber?
03 apr 2012 2:36
03 apr 2012 9:11
Franz schreef:Het gaat om de snelste tijd van de auto en niet die van de coureur. Omdat ik er nog steeds vanuit ga dat iedere autofabrikant naar eer en geweten zijn testresultaten bekend maakt zal ik achter mijn uitspraken blijven staan tot het tegendeel bewezen wordt.
03 apr 2012 9:25
03 apr 2012 9:33
03 apr 2012 10:08
Franz schreef:Je blijft maar in herhaling vallen
en ik zie ook nog steeds geen enkele reden om mijn woorden terug te moeten nemen.
Daarbij blijf je maar zuigen met dat lijstje van AutoSport terwijl je stiekem ook wel weet dat het de grootste onzin is om een coureur als enige constante factor te laten fungeren.
Dat bewijst Walter Röhrl wel met bijvoorbeeld de 997 GT2. Zijn rondetijd is twee seconden sneller dan testcoureur Horst voor het magazine SportAuto. Zal je de moeite besparen om het allemaal te moeten opzoeken dus bij deze de links:
Het gaat om de snelste tijd van de auto en niet die van de coureur. Omdat ik er nog steeds vanuit ga dat iedere autofabrikant naar eer en geweten zijn testresultaten bekend maakt zal ik achter mijn uitspraken blijven staan tot het tegendeel bewezen wordt.
De GT-R laat dus imho nog steeds een snellere tijd noteren dan de GT-2 en de Carrera GT. (zie de claims in de links)
O ja, de critici hebben overigens nooit tegengesproken dat de snelle tijd niet mogelijk zou zijn met de GT-R alleen hadden ze zo hun eigen bedenkingen over het vermogen (480pk) en het vermoeden dat er semislicks onder de Nissan zouden liggen.
Autoweek heeft ooit een GT-R op de rollenbank gezet en daar kwam hij al bijna uit op 500pk.
Daarbij zou Nissan de aantijgingen betreft de banden kunnen weerleggen door de Nissan voortaan op semislicks te leveren. Tenslotte mag een straatauto geleverd worden op semislicks maar Nissan zal daar wel een goede reden voor hebben gehad hebben dit niet te willen.
Porsche zette zelf een belabberde tijd neer in de GT-R in tegenstelling tot de rest van de wereld waar de meeste tests in het voordeel waren van de GT-R. Daar valt dan ook nog wel iets over te zeggen, toch?
04 apr 2012 2:12
Devils son schreef:Bottomline: jouw stelling dat het een feit is dat er geen Porsche sneller is dan de GT-R op de Ring is onjuist. Dat heb ik aangetoond. Dat heb je zelf aangetoond.
Gumpert Apollo Sport (mit Sportreifen) 7.24 min
Porsche 911 GT2 RS (mit Sportreifen) 7.24 min
McLaren MP4-12C (mit Sportreifen) 7.28 min
Porsche 911 GT3 RS 4.0 (mit Sportreifen) 7.30 min
Porsche Carrera GT 7.32 min
Pagani Zonda F 7.33 min
Porsche 911 GT2 (mit Sportreifen) 7.33 min
Porsche 911 GT3 RS (mit Sportreifen) 7.33 min
Koenigsegg CCR 7.34 min
Audi R8 GT (mit Sportreifen) 7.34 min
Ruf Rt12 (mit Sportreifen) 7.35 min
Nissan GT-R 7.36 min
Corvette ZR1 7.38 min
Ferrari 458 Italia 7.38 min
Lexus LFA 7.38 min
Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera (mit Sportreifen) 7.38 min
TechArt GTstreet (mit Sportreifen) 7.39 min
Ferrari 430 Scuderia (mit Sportreifen) 7.39 min
Mercedes SLS AMG 7.40 min
Porsche 911 GT3 (mit Sportreifen) 7.40 min
Lamborghini Murciélago LP 670-4 SuperVeloce (mit Sportreifen) 7.42 min
Audi R8 5.2 FSI quattro (mit Sportreifen) 7.44 min
Porsche 911 Turbo S 7.44 min
Lamborghini Gallardo Superleggera 7.46 min
Wiesmann GT MF5 (mit Sportreifen) 7.47 min
Porsche 911 GT3 RS 7.47 min
Ferrari 599 GTB Fiorano (mit Sportreifen) 7.47 min
Lamborghini Murciélago LP 640 (mit Sportreifen)
Porsche 911 Turbo 7.47 min
Porsche 911 GT3 7.48 min
Devils son schreef:De tijden van SportAuto zijn met name zo interessant omdat ze telkens door dezelfde coureur gereden worden en altijd gewoon zoals je de auto bij de dealer afgeleverd krijgt.
Devils son schreef:2 seconden is wel een redelijke variabele.
04 apr 2012 6:16
04 apr 2012 6:30
04 apr 2012 9:28
04 apr 2012 9:54
Franz schreef:Het ging erom dat Porsche het met geen mogelijkheid voor elkaar krijgt om de GT-R sneller af te zijn op de Nordschleife.
Franz schreef:En dan nu de Carrera GT. Die is volgens jouw lijstje 4 seconden sneller dan de GT-R. Vreemd is dat dezelfde testrijder van Sport Auto met de GT-R ook een tijd liet noteren van 7.34 ipv 7.36 http://www.sportauto.de/einzeltests/nis ... tml?show=2 Het verschil met de Carrera GT is in dit geval dus nog maar 2 seconden.
04 apr 2012 11:00
04 apr 2012 11:24
04 apr 2012 11:37
04 apr 2012 12:29
Franz schreef:Aangezien de meeste, al dan niet alle auto's niet door de dealer worden uitgeleverd op semi slicks mag je deze woorden terugnemen.![]()
De eerste Porsche, uitgezonderd de CGT, die niet op semi slicks staat is de 997 Turbo S die een tijd laat noteren die 8 seconden langzamer is dan de Nissan. De GT3 RS en GT2 rijden allebei op semi slicks een rondetijd van 7.33 min. Zonder semi slicks 7.47 en dat is 11 seconden langzamer dan de GT-R. Je kan er vanuit gaan dat de GT2 zonder semi slicks een snellere tijd laat noteren dan de GT3 RS maar dat verschil zal niet meer bedragen dan 11 seconden dus mag je stellen dat hier wederom de GT-R sneller is.
En dan nu de Carrera GT. Die is volgens jouw lijstje 4 seconden sneller dan de GT-R. Vreemd is dat dezelfde testrijder van Sport Auto met de GT-R ook een tijd liet noteren van 7.34 ipv 7.36 http://www.sportauto.de/einzeltests/nis ... tml?show=2 Het verschil met de Carrera GT is in dit geval dus nog maar 2 seconden. En wat zei je zelf ook alweer over twee seconden verschil?Devils son schreef:2 seconden is wel een redelijke variabele.
Dat zou ook zomaar kunnen betekenen dat de Nissan dus iets sneller is dan de Carrera GT. Dus nee, ik neem mijn woorden vooralsnog niet terug, ouwe strafpleiter.
04 apr 2012 12:31
Franz schreef:Wel eventjes de moeite nemen om alles te lezen voordat je je in deze discussie gaat mengen Ronaldo. Het staat anders zo knullig.
05 apr 2012 9:53
Devils son schreef:Franz schreef:Aangezien de meeste, al dan niet alle auto's niet door de dealer worden uitgeleverd op semi slicks mag je deze woorden terugnemen.![]()
Nee, opties vallen daar natuurlijk onder. Het gaat erom dat je de auto gewoon zo moet kunnen bestellen.
Devils son schreef:Daarnaast wordt algemeen aangenomen dat de Dunlops ook vallen onder het kopje "sportreifen". Weliswaar hebben ze dieper beginprofiel (ergens het midden houdend tussen een standaard dunlop en een sport cup), maar de rubbersamenstelling is meer Sport Cup dan Pilot Sport zogezegd.
Devils son schreef:Maar je zou natuurlijk beide auto's met Michelin Supersports kunnen testen. Weet ik nog steeds zeker dat de GT2RS sneller zal zijn. Maar belangrijker... it takes only one om jouw stelling aan diggelen te schieten, dus die CGT is al voldoende.
05 apr 2012 11:16
Franz schreef:Je gaat je zichtbaar steeds meer richten op een uitspraak van mij
Verderop post ik de volgende uitspraak Het ging erom dat Porsche het met geen mogelijkheid voor elkaar krijgt om de GT-R sneller af te zijn op de Nordschleife. Sterker nog, de GT-R snoepte er in tweede instantie nog een seconde of 8 vanaf. Ik heb het hier weer over die bewuste rondetijd uit 2008 waar de Nissan alle rondetijden van de Porsche's aan bonken reed. Ik doelde niet eens op de Turbo S en al helemaal niet op de later uitgekomen GT2 RS maar gewoon op de Porsche's die in dat tijdvak snelle rondetijden lieten noteren.
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Als ik een Audi of VW koop en deze laat voorzien van semi slicks en een dikke ABT tuning (tenslotte is de ABT tuning optioneel bij VAG) dan krijg je nooit een eerlijk vergelijk als dat je doelstelling is. Ik wil de tijden van Porsche kunnen vergelijken onder de juiste omstandigheden en condities en dat heb je niet als Porsche zijn auto's aan SportAuto aflevert op semi slicks.
Devils son schreef:Feit is dat de Dunlops zijn geen 'sportreifen' zijn. Dat is de reden dat AutoSport hier ook geen melding van maakt. Iedere coureur kan jou vertellen dat de Nissan een veel snellere tijd laat noteren op semi slicks. Zelfs Porsche claimde dit.
Puur speculatief.
De rondetijd van de Nissan op de Ring is een officiële meting geweest met beeldmateriaal en autojournalisten erbij. Er is niemand die twijfelt aan de tijdsmeting dus kun je er vanuit gaan dat de Nissan deze tijd gereden heeft op de Ring. Alle tegenargumenten zijn speculatief. En dat is een feit.
06 apr 2012 2:58
Devils son schreef:Hoe kom je overigens op 8 seconden sneller?
Devils son schreef:Porsche had door Röhrl 7:28 neer laten zetten met de CGT. Nou is dat een pure claim die niet te verifiëren is.... maar EVO magazine benaderde dat met een 7:28,71.
Nissan claimde 7:29,03. Dat is zover ik weet LANGZAMER.
Dus zelfs met al jouw nuancering over hoe ik jouw opmerking moet plaatsen is het gewoon ONWAAR.
Devils son schreef:Dat is helemaal geen feit. En die claim van Porsche hieromtrent zie ik graag.
Devils son schreef:Nee, dat is niet zo. Het beeldmateriaal is onderzocht en daaruit bleek dat de auto niet standaard kon zijn. Het enige wat speculatief is, is de vraag wat Nissan heeft veranderd aan de auto.
Devils son schreef:Ik heb nog een directe vergelijking tussen Porsche en de GT-R gevonden. Car Magazine, juli 2009, de 997 GT3 vs GT-R: 7:49 voor de Porsche vs. 7:51 voor de GT-R. Zelfs de gewone GT3 (bij Sport Auto 2 sec. langzamer dan de GT-R, ik had geloof ik iets gezegd over de optimale omstandigheden waaronder de GT-R was getest door Sport Auto) wint hier van de GT-R.
Er zijn dus 2 directe vergelijkingen (die jij kennelijk heel waardevol acht) en voorwaar! in beide gevallen wint Porsche. Auw!
06 apr 2012 11:47
Franz schreef:Nope, en wel hierom. Nissan verbeterde op 23 april 2009 dmv een officiële meting de tijd naar 7:26.70 en dat is dus SNELLER.
Franz schreef:Ik heb het hier weer over die bewuste rondetijd uit 2008 waar de Nissan alle rondetijden van de Porsche's aan bonken reed.
Worst von Shoarma
dan zie je dat de Nissan een tijd neerzette van 7:34 en de Carrera GT 7:32.[/url] Dat zijn twee seconden verschil in het voordeel van de Carrera GT. Kijken we naar de tijden die de twee testrijders (walter Rohrl en Toshio Suzuki) neerzette op de Ring dan was dat 7:29 voor de Nissan en 7:28 voor de Carrera GT. Een verschil van één seconde in het voordeel van de Carrera GT. Als je ziet dat Sport Auto heeft aangetoond dat de Nissan GT-R heel dicht bij de tijd van de Carrera GT komt dan is die tijd van 7:29 ineens zo gek niet eens en zelfs geloofwaardig.
Met een setje betere banden eronder valt er zeker een seconde of twee winst te behalen en zo wordt ook de tijd van 7:26.70 eenvoudig te verklaren. Nu nog semi slicks eronder en de tijd van de GT2 RS kan ook de prullenmand in.![]()
"This wonder car with 7:29 could not have been a regular series production car," says August Achleitner, the 911 product chief for Porsche, speaking to the CARSguide at the Australian press preview of the latest 911 Cabrio.
"For us, it's not clear how this time is possible. What we can imagine with this Nissan is they used other tyres."
He believes the time achieved by Nissan with ex-Formula One driver Toshio Suzuki would only be possible with a semi-slick race-style tyre.
Weet je wat ik nu serieus niet snap, en dat is overigens geen verwijt naar jou toe, dat er geen enkel magazine is geweest die dat ding op semi slicks zet en ermee de Ring op gaat. Porsche loopt te zeuren dat Nissan vals heeft gespeeld door er semi slicks onder te leggen. Ze beschikken notabene zelf over zo'n ding. Dan ga je toch dat ding testen. Er schiet me maar één reden te binnen waarom ze het niet zouden doen....als ze het al niet gedaan hebben.
06 apr 2012 12:53
06 apr 2012 13:46
06 apr 2012 17:15