Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987

07 apr 2012 20:20

Kan de katalysator gewoon blijven zitten ermee?

Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987

07 apr 2012 20:58

Helaas moet de Kat. blijven zitten, wil ik hem nog door de keuring krijgen.
Tenzij iemand het anders weet natuurlijk..... :popcorn:

Wat zal het schelen als je bv. drie SSI systemen tegelijk inkoopt :?:
Ik denk niet dat we daar heel veel mee geholpen zijn.....uiterlijk een paar tientjes de man schat ik :|

Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987

07 apr 2012 21:04

@ ruud; voot jou ligt dat anders, omdat jouw auto van 1981 is en er toen géén kat. waren en dus ook niet verplicht!
Mijn auto is van 1987 en hang er aan vast!

M'n neef heeft hem eronderuit laten halen, maar rookt hierdoor aanzienlijk meer en zo nu en dan ook een flinke blauwe dot......
Maar heeft wel meer trekkracht onderin, samen met het geplaatste Dansk RVS systeem (géén SSI warmtewis.) :thumleft:

Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987

07 apr 2012 21:09

Motortje is van 1985 volgens v zweeden moet er de katalysator op blijven ook volgens de motor code,hij vond het ssi systeem wel mooi.

Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987

08 apr 2012 23:11

Heb het op deze manier gedaan en ben ook heel tevreden
met het geluid :D
Deze 3.2 is origineel zonder kat :salut:

Afbeelding

Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987

08 apr 2012 23:38

Ziet er goed uit :thumleft:
Tja, vanaf '87 is de kat. verplicht geworden. :bang:
Hoeveel vermogen heb je en hoe klinkt hij?

Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987

09 apr 2012 10:28

Ik heb al meer dan 10 jaar een SSI uitlaat/kachelpoten systeem onder m,n 3.2 tje van '89 en er zat standaard een kat onder, maar ik heb geen problemen met de APK, als ie z'n emissie-eisen maar haalt, volgens mij werd de 4-gastest verplicht vanaf 1992,dus daarvoor heb je geen problemen met de APK.

Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987

09 apr 2012 10:35

Dus jouw 3,2 uit '89 heeft géén katalisator meer en daar heb jij geen problemen mee bij de APK :ba:
Ik ga me eens verder informeren hierover.

Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987

09 apr 2012 10:36

Deze 3.2 zou officieel 231 pk moeten hebben, maar ja na 26j en ruim
260dzd km's gelopen te hebben :roll: who knows :D
Het geluid is beschaafd, heb nog geen herrie met de buren gehad :lol:
Mijn set bestaat uit een Rvs tussenpijp, RVS sports pre-silencer en de Rvs achter demper (Dansk 92.201S)
Maar wil je wat meer geluid hebben, dan kun je beter de sport einddemper nemen, die klinkt absoluut wat rauwer (Dansk 92.502S) :salut:

Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987

09 apr 2012 10:41

Bedankt voor de info, super :thumleft:
Wat betreft het vermogen van een 911.
Heb al meerdere verhalen gelezen én gehoord over 911jes met rond de 200dk of meer, géén vermogensverlies hadden. Sterker nog een paar pk's meer en het koppel ook gestegen :shock:

Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987

09 apr 2012 10:50

Leuk om te horen dat de "oudjes" zelfs in Pk's zouden kunnen steigen 8)
Succes met je beslissing en :drive: ze :salut:

Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987

09 apr 2012 11:00

Raymond911 schreef:Tja, vanaf '87 is de kat. verplicht geworden. :bang:


Sinds Oktober 1989 ... en dan nog hangt het er vanaf wat er op het kentekenbewijs staat :wink:

Vanaf 1993 "verplicht" voor alle op benzine rijdende auto's - maar ook daar geldt: wat er op het kentekenbewijs staat en of deze daardoor wel/niet onder de 4-gas meting valt .

Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987

09 apr 2012 11:21

Heb voor dat ik mijn kocht met verschillende gereden. Als ik het goed heb begrepen hebben de auto's met KAT een lagere compressie (net als de US versies). Vermogensverschil en koppelverschil is dus combi van KAT en compressie.

Wat ik gemerkt heb is dat een 3.2 zonder KAT feller is qua acceleratie. Ook zijn ze volgens het boekje zuiniger.

De mijne (zonder KAT, af fabriek) heb ik recent voorzien van een dansk einddemper. Mooi dieper geluid bij stationair en bij acceleratie. Rijden op kruissnelheid nauwelijks verschil, en dat is wel zo prettig.

Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987

09 apr 2012 11:25

@Olaf: Aangezien ik van deze materie minder af weet, zou je me eens kunnen zeggen, welke info dat is op het kentekenbewijs :oops: :popcorn:

Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987

09 apr 2012 11:27

@porsche964: Is het geluid in het interieuur hierdoor ook rustiger geworden?
Dat is wat ik met name bij de 3,2 van m'n neef met dansk uitlaatsysteem merk t.o.v. die van mij mij met "nog" de standaard uitlaat.

Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987

09 apr 2012 11:35

U9

... en als dat er niet op staat - kan je zelfs tot datum eerste toelating Januari 1995 geluk hebben - daarna is de kat. voor elke benzine-auto verplicht - ongeacht wat er op het kenteken staat.

Nu kan het ook nog zo zijn dat je wel U9 op je kentekenbewijs hebt staan - maar de auto een type-goedkeuring zonder kat. heeft - en je dus eigenlijk geen kat. plicht hebt :popcorn:

.. geeft altijd weer fijne discussies met de APK keurmeester :compress:

Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987

09 apr 2012 11:46

Raymond911 schreef:@porsche964: Is het geluid in het interieuur hierdoor ook rustiger geworden?
Dat is wat ik met name bij de 3,2 van m'n neef met dansk uitlaatsysteem merk t.o.v. die van mij mij met "nog" de standaard uitlaat.


Geluid interieur is naar mijn idee niet veel anders als bij standaard. 'Rustig' is relatief begrip bij oude elfjes ;).

Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987

09 apr 2012 12:01

Datum eerste toelating heb ik gezien 01-11-1987, maar het U9 verhaal niet....(waar moet dat ergens staan als het er staat?).
Ik maak hieruit op dat mijn auto géén kat.plicht heeft of is dat weer erg kort door de bocht :mrgreen:

Typegoedkeuring: K. -
D.2.-
en nogmaals D.2.-
Zegt mij niet zoveel..... :roll:

Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987

09 apr 2012 12:03

die van mij moet binnenkort bij het RDW gekeurd gaan worden.
er zit nu een kat op,volgens v zweeden heeft de motor die nodig.
zouden ze de kat op het kenteken gaan vermelden?
de motor is volgens de verkoper eentje uit een schade 1985 3,2 carrera.
ik zal nog eens het motornummer opschrijven als ik weer bij v zweeden ben.

Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987

09 apr 2012 12:05

@Porsche964:
Ok! Misschien verbeeld ik het me ook, wie weet :lol:

Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987

09 apr 2012 13:56

ruud janssen schreef: volgens v zweeden heeft de motor die nodig


Ze zullen zeer wss bedoelen dat het motor-management de lambda-sonde nodig heeft.

Ik denk da de RDW aan de hand van het bouwjaar (81?) geen kat. op het kentekenbewijs zal vermelden - omdat dat type (van '81) niet met kat. geleverd of (type) goedgekeurd is ...

Als je het zekere voor het onzekere wilt nemen - laat je alleen de kenteken-keuring bij de RDW doen - en doe je de APK elders :popcorn: (helaas gaat dit niet op voor US Import - naar wat ik begrepen heb)

Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987

09 apr 2012 19:41

Raymond911 schreef:
Heb nog op Youtube gekeken, maar geluidsfragmenten zijn vrij schaars helaas :scratch:

Heb het geluid wel opgenomen maar klinkt anders op film.
Ik ben Zondag op de Lente meeting als je er ook bent kun je het horen 8)

Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987

09 apr 2012 19:55

As. zondag gaat mijn 3,2 voor nieuwe schokbrekers en turbostuurstang op
vakantie helaas.... :roll:
Zal zeker proberen om dit jaar deel te nemen aan andere evenementen.

Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987

09 apr 2012 20:15

Helaas ander keer :thumleft:

Re: RVS sportuitlaat Porsche 911 Carrera 3,2 uit 1987

27 sep 2014 7:48

komende week gaat ook bij mijn auto de SSI eronder (911 1984)

heeft iemand ervaring+foto hoe de aansluiting van SSI naar kachelmotor wordt gemaakt?
Y-stuk + route kachelslangen is nog onduidelijk voor mij...
Plaats een reactie