Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: De 997 goedkoper dan de 993!

12 apr 2012 20:35

tsjek de marktprijzen maar eens. en die heeft altijd gelijk. :twisted:

Re: De 997 goedkoper dan de 993!

12 apr 2012 20:37

RS-R schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
RS-R schreef:
horn schreef:ik zou liever een 997 S (cabrio) hebben dan een 993 4S.


Me too.
Wat is dat ding langzaam,trouwens, afgelopen zondag nog achter gezeten. Geloof dat mijn Audi nog sneller is.


Dus???
M3 is ook sneller dan jou 997 8)




Nee hoor, en dan heb ik ook nog eens de X51 optie.

http://www.youtube.com/watch?v=lTRAOjA22WM


OK nu een M5

Re: De 997 goedkoper dan de 993!

12 apr 2012 20:39

wolf schreef:na de 993 is P volumes gaan produceren, met bijbehorende kwalen. liefhebbers zullen altijd blijven zoeken naar een luchtblok, de waterkokers voorspel ik helaas een BMW3 toekomst.


Klopt, gelukkig daarvoor de probleemloze 2,7 en de altijd droge 964 und so weiter ...

Re: De 997 goedkoper dan de 993!

12 apr 2012 20:40

RS-R schreef:Jij preekt graag en vooral voor eigen parochie, dominee Wolf. :mrgreen:


Wolf heeft gelijk, dr zijn gewoon te veel waterkoelers tov luchtkoelers, en dat ga jij merken aan je inruilprijs.

Maar voor de duidelijkheid, inruilprijs is voor mij geen reden om een 993 te rijden.

Re: De 997 goedkoper dan de 993!

12 apr 2012 20:41

We zullen wel zien als het zover is.

Re: De 997 goedkoper dan de 993!

12 apr 2012 20:41

Rob997S schreef:
wolf schreef:na de 993 is P volumes gaan produceren, met bijbehorende kwalen. liefhebbers zullen altijd blijven zoeken naar een luchtblok, de waterkokers voorspel ik helaas een BMW3 toekomst.


Klopt, gelukkig daarvoor de probleemloze 2,7 en de altijd droge 964 und so weiter ...

Gelukkig zijn de 996/997 wel probleemloos...

Re: De 997 goedkoper dan de 993!

12 apr 2012 20:42

Iedereen blij met zijn eigen keuze?

Mooi, kunnen we weer door... :mrgreen:

Re: De 997 goedkoper dan de 993!

12 apr 2012 20:45

wolf schreef:tsjek de marktprijzen maar eens. en die heeft altijd gelijk. :twisted:


Dat kun je niet!
Da's net mijn punt ;)

Re: De 997 goedkoper dan de 993!

12 apr 2012 20:46

horn schreef:Iedereen blij met zijn eigen keuze?

Mooi, kunnen we weer door... :mrgreen:

We waren net lekker bezig 8)

Re: De 997 goedkoper dan de 993!

12 apr 2012 20:46

Cazzo Super Veloce schreef:Gelukkig zijn de 996/997 wel probleemloos...


Absoluut, net krukaskeerring en tussenaslager vervangen, als nieuw weer :mrgreen:

Re: De 997 goedkoper dan de 993!

12 apr 2012 20:49

met name argumenten Horn. P maakte een dure maar zeer goede sportwagen die meekom met de Italianen. en nu?
soort premium audi-meuk. vooral gericht op china. ze zijn hun hele niche kwijt. hoop dat ze er veel geld mee verdienen.

Re: De 997 goedkoper dan de 993!

12 apr 2012 20:52

Klopt, helaas, auto's zijn tegenwoordig meer marketing dan auto.

Re: De 997 goedkoper dan de 993!

12 apr 2012 21:54

Toch wel weer aardig om te constateren dat een simpel feit weer zoveel emoties losmaakt :mrgreen:

:popcorn:

Re: De 997 goedkoper dan de 993!

12 apr 2012 22:10

Iedereen zijn eigen smaak, dat maakt het hier volgens mij leuk ;-)

Voor mij is een luchtgekoelde Porsche te ouderwets, en vind ik behalve de pre-impact bumpers de andere luchtgekoelde elfjes niet echt mooi. Je ziet gewoon dat die impact bumper nooit onderdeel zijn geweest van het orginele ontwerp, het lijkt er op geplakt. Bij een 964 en 993 wordt dit effect alleen nog maar versterkt door bijvoorbeeld wel met gestroomlijnde plastic bumpers te werken (jaren 90 stijl), terwijl de carrosserie nog voorzien is van regengoten die passen bij een model uit de jaren 70. Het geheel straalt een compromis uit, en spreekt mij niet aan. Wellicht ontstaan door geld gebrek, of onvoldoende investeringsbereidheid om het concept 911 medio jaren 70, 80 en 90 mee te laten evolueren in de tijd.

Nouja enkele uitzonderingen dan, de IROC 911 (mooi!), een impact pre SC in Viper Grun (mooi!), een 993 in Martim blau zonder regengoten, schuifadak etc. :D

Voor mij is de beste combinatie dus GT3. Sterke motor, mooi geluid, modernere carrosserie en racing herritage. Na vijf jaar nog steeds heel bij mee. En zo is er voor elke liefhebber wel iets te vinden in het Porsche pallet. :D

Groeten, Boxi

Re: De 997 goedkoper dan de 993!

12 apr 2012 22:51

Die kar van Wolf is de enige P in Nederland die wat waard is! :mrgreen:

Re: De 997 goedkoper dan de 993!

12 apr 2012 22:52

Ouwe rommel, net als die klokjes van hem.

Re: De 997 goedkoper dan de 993!

12 apr 2012 23:11

Toevallig van de week weer eens in een 993 gereden met X51 optie(de rs 300pk).....
Had nog even de gedachten back to the roots te gaan maar dat gaat hem niet meer worden voor mij. :(

Re: De 997 goedkoper dan de 993!

13 apr 2012 0:22

Dus jij wil die "ster" blijven zien :cheers:

Re: De 997 goedkoper dan de 993!

13 apr 2012 8:34

Sterren he :P :wink:
300SL is top ding.E500 ga ik nog 1x mee op vakantie en dan maar weer eens iets anders.
Keuzes keuzes.....

Re: De 997 goedkoper dan de 993!

13 apr 2012 9:08

horn schreef:Iedereen blij met zijn eigen keuze?

Mooi, kunnen we weer door... :mrgreen:


+1

Maar 996'en zie ik niet opnieuw in prijs stijgen. Met uitzondering van de RS die maar niet permanent onder de 80k wilt zakken (en opnieuw gaat stijgen gezien de schaarste (+-500 stuks) vrees ik), en misschien de andere GT3's en 4S...

@ 2000 gtv
Wat viel er dan net zo tegen aan de 993? Daar je met je Merc's toch duidelijk geen vrees hebt van jonge klassiekers en de nadelen die eraan kunnen verbonden zijn?

Re: De 997 goedkoper dan de 993!

13 apr 2012 9:49

Die E500 van 2000gtv is wel een chique bak overigens... 8)

Re: De 997 goedkoper dan de 993!

13 apr 2012 9:56

2000 gtv schreef:Sterren he :P :wink:
ga ik nog 1x mee op vakantie en dan maar weer eens iets anders.
Keuzes keuzes.....


Dat zei Gordon ook meen ik :cheers:

Re: De 997 goedkoper dan de 993!

13 apr 2012 10:20

2000 gtv schreef:Toevallig van de week weer eens in een 993 gereden met X51 optie(de rs 300pk).....
Had nog even de gedachten back to the roots te gaan maar dat gaat hem niet meer worden voor mij. :(

idem hier, die laatste conclusie.

on topic: heerlijk om je niet bezig te houden met prijsontwikkeling van je favorieten

of met verkoopkans van je voorkeurkleur :lol:
het aantal ongevraagde heel positieve reacties op kleuren van onze beide snoepjes is heel groot
op een blauwe luchtgekoelde 3.2 of een zwarte luchtgekoelde 993 kwam dat niet
voor wat het waard is :wink:

Re: De 997 goedkoper dan de 993!

13 apr 2012 10:46

boxi schreef:Iedereen zijn eigen smaak, dat maakt het hier volgens mij leuk ;-)

Voor mij is een luchtgekoelde Porsche te ouderwets, en vind ik behalve de pre-impact bumpers de andere luchtgekoelde elfjes niet echt mooi. Je ziet gewoon dat die impact bumper nooit onderdeel zijn geweest van het orginele ontwerp, het lijkt er op geplakt. Bij een 964 en 993 wordt dit effect alleen nog maar versterkt door bijvoorbeeld wel met gestroomlijnde plastic bumpers te werken (jaren 90 stijl), terwijl de carrosserie nog voorzien is van regengoten die passen bij een model uit de jaren 70. Het geheel straalt een compromis uit, en spreekt mij niet aan. Wellicht ontstaan door geld gebrek, of onvoldoende investeringsbereidheid om het concept 911 medio jaren 70, 80 en 90 mee te laten evolueren in de tijd.

Nouja enkele uitzonderingen dan, de IROC 911 (mooi!), een impact pre SC in Viper Grun (mooi!), een 993 in Martim blau zonder regengoten, schuifadak etc. :D

Voor mij is de beste combinatie dus GT3. Sterke motor, mooi geluid, modernere carrosserie en racing herritage. Na vijf jaar nog steeds heel bij mee. En zo is er voor elke liefhebber wel iets te vinden in het Porsche pallet. :D

Groeten, Boxi



...mag uni limoen groen ook? :wink:

Re: De 997 goedkoper dan de 993!

13 apr 2012 10:47

horn schreef:Iedereen blij met zijn eigen keuze?

Mooi, kunnen we weer door... :mrgreen:


:thumleft:

Cognitieve dissonantie theorie... :lol:
Plaats een reactie