Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Re: Irritante spoiler

16 apr 2012 17:29

Franz schreef:
Gert schreef:Gewoon uitzetten, nutteloze gadget die spoiler.

Nou ja, bij trajectcontrole toch verdomde handig. :mrgreen:

Je moet niet alles geloven wat Jort Kelder en Gert verkondigen :wink:

16 apr 2012 17:58

waar je al niet wakker van kan liggen... :lol: Zou je niet gewoon een draadje door kunnen knippen, nooit meer last van.... :idea:

16 apr 2012 18:00

Ik zie hem in de cabrio ook niet :cheers:

16 apr 2012 18:09

Ik heb een beetje off topic hetzelfde probleem met mijn schuifdakje.
Als ik 'm open laat staan en na te hebben geparkeerd omkijk naar mijn beauty (over dwangneurose gesproken :flush: )
steekt er zo'n lelijk niet-meegespoten stukje zwart metaal omhoog .... LELIJK !!!! :bang: :bang:

16 apr 2012 18:15

horn schreef: Zou je niet gewoon een draadje door kunnen knippen, nooit meer last van.... :idea:

... dan heeft 'ie vast weer last van dat rode oplichtende lampje in het dashboard ... die hij er dan uit kan draaien :P

16 apr 2012 18:34

Ik zou zeggen, inruilen voor een 964 cabrio. Dan zie en hoor je het niet is mijn ervaring :wink:

16 apr 2012 18:39

Gewoon de stekker van de regelunit loskoppelen (bij 964 onder dashboardkastje)

16 apr 2012 18:45

... blijft dat lampje in de Km-teller dan helemaal uit?

Enne --- bij de eerste 964tjes (C4) zit dat kastje onder de bijrijders stoel - bij de latere ter hoogte van de tenen van de bijrijder :wink:

16 apr 2012 18:58

Als je de groene draad #8 en de wit/rode draad #12 loskoppelt dan werkt hij wel op de handswitch maar niet meer automatisch. (geen rode lampjes)

zie ook deze link op het rennlistforum

16 apr 2012 19:09

IK hou van flipperen :mrgreen: .... oplossing de spoiler eraf slopen en een turbo wing erop zetten (staat ie altijd :mrgreen: )

16 apr 2012 19:15

BOXTUR schreef:Ik heb een beetje off topic hetzelfde probleem met mijn schuifdakje.
Als ik 'm open laat staan en na te hebben geparkeerd omkijk naar mijn beauty (over dwangneurose gesproken :flush: )
steekt er zo'n lelijk niet-meegespoten stukje zwart metaal omhoog .... LELIJK !!!! :bang: :bang:

Dat leljk niet meegespoten stukje zwart metaal kun je handmatig naar beneden klappen (naar voren toe). Scheelt tijdens het rijden ook een hoop windgeruis. Oja, nog een tip zet je schuifdak niet helemaal open scheelt bij lage snelheden (tot 50 km) dat "dreunen" achterin.

16 apr 2012 19:21

Jongens laat toch zitten dat ding als hij er op andere gelegenheden er maar uit komt en dan met name omhoog :mrgreen:

Vooral boven de 200 km's

16 apr 2012 19:28

marcel964 schreef:Dat leljk niet meegespoten stukje zwart metaal kun je handmatig naar beneden klappen (naar voren toe). Scheelt tijdens het rijden ook een hoop windgeruis. Oja, nog een tip zet je schuifdak niet helemaal open scheelt bij lage snelheden (tot 50 km) dat "dreunen" achterin.

dat zwarte stukje is nou net aerodynamisch en geluidstechnisch zinvol.

16 apr 2012 19:50

Ducktailtje! Opgelost.

16 apr 2012 19:52

:D
Dimitri-Turbo schreef:IK hou van flipperen :mrgreen: .... oplossing de spoiler eraf slopen en een turbo wing erop zetten (staat ie altijd :mrgreen: )
Klopt heb ik onlangs ook gedaan, voordeel: geen irritante geluiden open dicht meer, en je kan de spoiler altijd in de drie spiegels zien. Kosten vielen mee.

16 apr 2012 20:04

Ellan Vannin schreef:... en je kan de spoiler altijd in de drie spiegels zien.

Of je hebt een zeer aparte lichaamsbouw - of je hebt je spiegels niet zo staan als ze zouden moeten staan :popcorn:

Bij zowel de cabrio(s) als de coupe(s) moet IK altijd achterom kijken om (met moeite) te kunnen zien of de spoiler omhoog staat ...

16 apr 2012 20:09

Turbo wing :wink:

16 apr 2012 20:11

Ja cabriodak open en je ziet alles behalve die spoiler :mrgreen: :mrgreen: :cheers:

16 apr 2012 20:22

Nog even...en het hele forum heeft een dwangneurose :lol:
(beter stoppen met het onderwerp....)

16 apr 2012 22:00

Olaf schreef:

Of je hebt een zeer aparte lichaamsbouw - of je hebt je spiegels niet zo staan als ze zouden moeten staan :popcorn:

Bij zowel de cabrio(s) als de coupe(s) moet IK altijd achterom kijken om (met moeite) te kunnen zien of de spoiler omhoog staat ...

Ik idem Olaf!

16 apr 2012 23:06

Daar snap ik niks van. Ik wil altijd graag zien of die spoiler omhoog komt, maar dat lukt me niet.....Last kan ik er dus sowieso niet van hebben.

16 apr 2012 23:36

Olaf schreef:

Neen hoor 1.80 m en mijn spiegels staan goed om achterop komend verkeer te zien, ik kan in alle drie de spiegels (gedeelten) van mijn spoiler zien. Is een spoiler a la Turbo

17 apr 2012 8:36

Ellan Vannin schreef: Is een spoiler a la Turbo

Tja - maar die hoef je dan ook niet te zien ... of ben je bang dat je 'm onderweg kwijt (bent ge)raakt :?: :lol:

17 apr 2012 9:18

als ik eerlijk moet zijn ja, maar ik vind het ook mooi om naar te kijken :lol:

17 apr 2012 21:56

marcel964 schreef:Dat leljk niet meegespoten stukje zwart metaal kun je handmatig naar beneden klappen (naar voren toe). Scheelt tijdens het rijden ook een hoop windgeruis. Oja, nog een tip zet je schuifdak niet helemaal open scheelt bij lage snelheden (tot 50 km) dat "dreunen" achterin.

Dat dreunen wordt (inderdaad wolf...) juist voorkomen door het kleine flapje aan de schuifdakbrede rand :idea:

Heb iemand ooit eens gewezen op het feit dat 'flapje' niet omhoog was gekomen en hij reageerde toen dat er al zo'n ongebruikelijk gedreun was :salut:
Plaats een reactie