Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: afgebroken kop-bouten 3.2 motor (luchtgekoeld)

18 apr 2012 17:17

sorry , dit was de verkeerde site , dit bedrijf moet ik nog bellen.
Pelzer gaf een bedrag af van 2000 E voor revisie/herstel van 24 kopbouten, 1500 E voor koprevisie en 1000 E voor revisie motor...

Re: afgebroken kop-bouten 3.2 motor (luchtgekoeld)

18 apr 2012 17:38

Is dit probleem iets wat meestal alleen bij de 3.2 motoren voorkomt of kan de 964 er ook last van hebben? :roll:

Re: afgebroken kop-bouten 3.2 motor (luchtgekoeld)

18 apr 2012 17:39

SC het meest maar ook oudste

Re: afgebroken kop-bouten 3.2 motor (luchtgekoeld)

19 apr 2012 20:27

Avanti schreef:Pelzer gaf een bedrag af van 2000 E voor revisie/herstel van 24 kopbouten, 1500 E voor koprevisie en 1000 E voor revisie motor...


En wat wordt er hiervoor gedaan ? en welke onderdelen worden er daadwerkelijk vernieuwd ?
Want als ik het goed begrijp zou hij voor €4500,- het complete blok reviseren .
Even een simpel sommetje
minimaal 40uur a €55,- ex = €2200,- ex en wordt €2618,- incl
Dan hou je nog geen €2000,- over voor onderdelen. Alleen voor de bouten , moeren en ringen voor de drijfstangen en krukas ben je al €860,- kwijt
Ik was aan onderdelen ongeveer €2550,- kwijt , dit was aan inkoopsprijs met BTW .
reken ik dat om naar verkoopprijs met btw kom je gauw uit op €4200,-
Opgeteld is een revisie zonder koppeling voor rond de €7000,- een meer rieele prijs.


Dus er zal of een deel niet vervangen worden , of er komt een meerprijs bij onder het motto "dit was niet voorzien "

Ik heb voor een forumlid geteld wat het vervangen van de tapeinden moet kosten zonder rekening. De Onderdelen inkoop en de uren bij elkaar kan het niet onder de €1850,- zonder zuigerveren , uitboren tapeinden en koprevisie . Tel daar met rekening maar €800,- bij op.

Ik weet niet wie er hier al een keer een blok uit en in elkaar heeft gehaald , ik kan je vertellen dat het erg arbeids intensief is . Niet normaal uit hoeveel losse delen dat ding bestaat . Alleen de nokkenas huizen zitten al met meer dan 30 moeren vast .

Dus voor de spekkopers hier , vraag goed na wat er wel en niet bij zit bij de prijs

Re: afgebroken kop-bouten 3.2 motor (luchtgekoeld)

19 apr 2012 20:36

Is dit probleem iets wat meestal alleen bij de 3.2 motoren voorkomt of kan de 964 er ook last van hebben? :roll:


Bij SC, 3.2 en 964 allen evenveel kans. En in principe alleen de onderste cilinderdraadeinden, dus maximaal 12 vernieuwen komt het meeste voor.
Onder altijd dilivar monteren, boven indien nodig of uit estetisch ( :roll: ) oogpunt boven de gewone stalen.
Je kunt er mee experimenteren en weet dat 24x staal de komende jaren geen probleem geeft.
Maar Porsche deed het niet voor niks, dus voorkeur heeft repareren zoals het hoort.


dannyl schreef:Alleen de nokkenas huizen zitten al met meer dan 30 moeren vast .


Kun je nagaan. ( enne, 36 om exact te zijn)

Gelukkig zit de hele motor en bak weer vast aan de auto met maar 4 bouten, dus gemiddeld gezien valt het wel mee :mrgreen:
Plaats een reactie